Dzień Taty - promocja!

Życzymy Wam z całego serca, aby już wkrótce Wasza druga połowa mogą obchodzić Dzień Taty!

Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was prezent.

Wykup abonament Premium od teraz do końca miesiąca, a otrzymasz od nas prezent!

Przy zakupie abonamentu Premium na:

1 miesiąc – otrzymasz 15 dni w prezencie

3 miesiące – otrzymasz 1 miesiąc w prezencie

12 miesiący – otrzymasz 2 miesiące w prezencie

Jeżeli wykupisz abonament Premium w OvuFriend i zajdziesz w ciążę, będziesz mogła wykorzystać swój abonament w BellyBestFriend – niesamowitym, w pełni spersonalizowanym, inteligentnym kalendarzu Twojej ciąży!

Promocja trwa do 30.06.2017.

Wykup abonament Zamknij
Od:
Pytanie:
Wyślij Anuluj

W jaki sposób mogę zwiększyć swoje szansę na zajście w ciążę? Czy są jakieś metody zwiększania płodności u kobiet?

Jest wiele teorii i przekonań na temat maksymalizowania szans na zajście w ciążę. Lekarze mają często podzielone zdanie na temat ich skuteczności, ale jest kilka rzeczy które na pewno Ci pomogą i które popiera zdecydowana większość specjalistów. Oto one:

  • uprawiaj sport – regularne, średnio intensywne ćwiczenia mogą zwiększyć Twoje szanse na poczęcie. Wiele korzystnych właściwości ma joga, która pomaga utrzymać zdrowe ciało i zapanować nad stresem. Nie przesadzaj jednak z intensywnością ćwiczeń, gdyż zbyt wyczerpujące treningi mogą wywołać odwrotny skutek tj. hamować owulację i zaburzać cykle miesiączkowe.
  • wysypiaj się – śpij co najmniej 7-8 godzin na dobę. Mniejsza ilość snu może zakłócać funkcjonowanie gruczołu nadnerczowego, rozregulowywać cykle miesiączkowe i tym samym obniżać płodność.
  • nie pal – palenie znacznie zmniejsza płodność oraz zwiększa ryzyko poronień. Palenie niekorzystnie wpływa na produkcje komórek jajowych, zwiększa ich podatność na wady genetyczne oraz może prowadzić do przedwczesnej menopauzy.
  • ogranicz stres – stres ma niestety bardzo niekorzystny wpływ na zdolność poczęcia, może prowadzić do problemów z owulacją, zapłodnieniem a nawet zwiększać ryzyko poronienia. Jeśli nie jesteś w stanie zupełnie wyeliminować stresu ze swojego życia codziennego, spróbuj nauczyć się nad nim panować, wypróbuj jogę, techniki relaksacyjno–oddechowe, akupunkturę.
  • dbaj o to co jesz i utrzymuj prawidłową wagę ciała – unikaj tłuszczów nienasyconych, zastępuj białko zwierzęce białkiem roślinnym (tj. fasolą, grochem, soczewicą) i jedz pełnowartościowe produkty mleczne (to nie jest dobry czas na zastępowanie ich wersją odtłuszczoną lub light). Pamiętaj, że zarówno niedowaga jak i nadwaga mogą zaburzyć gospodarkę hormonalną organizmu i powodować problemy z płodnością.
  • nie stosuj lubrykantów podczas współżycia, większość z nich zabija plemniki.
  • unikaj kontaktu śliny ze spermą – niektóre badania pokazują, że może ona zmniejszyć ruchliwość plemników nawet do 50%.
  • unikaj robienia ćwiczeń Kegla zaraz po stosunku, może to spowodować wypchnięcie spermy z szyjki macicy.
  • ciesz się seksem - nie martw się ani pozycją w jakiej uprawisz sex ani faktem czy osiągniesz orgazm czy nie  – wbrew powszechnemu przekonaniu żadne z powyższych nie ma wpływu na Twoje szanse zajścia w ciążę.
  • bierz witaminy prenatalne zawierające kwas foliowy – kobiety zażywające witaminy z kwasem foliowym mają bardziej regularne cykle i szybciej zachodzą w ciążę. Dodatkowo, kwas foliowy zażywany przed i w trakcie ciąży zmniejsza ryzyko wad wrodzonych u dzieci. 

 

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?

W jaki sposób mój partner może zwiększyć swoją płodność? Czego powinien unikać, gdy staramy się o dziecko?

Rola mężczyzny w procesie zachodzenia w ciążę jest równie istotna jak kobiety. Na szczęście mężczyźni również mogą zadbać, a nawet zwiększyć swoją płodność stosując się do prostych zasad.

  • ćwiczyć przynajmniej przez 30 minut trzy do czterech razy dziennie – ćwiczenia polepszają krążenie krwi i pomagają utrzymać prawidłową wagę ciała. Jednak ważne jest, aby zachować umiar, ponieważ zbyt duży wysiłek może prowadzić do tymczasowej zmiany poziomu hormonów i spowodować spadek jakości i ilości spermy.
  • po ćwiczeniach wziąć zimny prysznic i dać przez chwilę odpocząć jądrom od ucisku spodenek/slipek.
  • nie przesadzać z ilością jazdy na rowerze i zadbać o prawidłowe siodełko, takie które jest szerokie z tyłu i przenosi cieśnienie z jąder na pośladki. Unikać również zbyt obcisłych spodenek.
  • zażywać kwas foliowy – badania na Uniwersytecie Berkley w Californii wykazały, że mężczyźni z najwyższym poziomem kwasu foliowego w organizmie posiadali średnio o 20% mniej wad chromosomowych plemników, co niewątpliwie podwyższa zdolność zapłodnienia plemników.
  • ograniczyć spożycie soi do dwóch porcji na tydzień – zbyt duże jej spożycie może niekorzystnie wpływać na ilość spermy.
  • jeść zupę pomidorową – pomidory posiadają likopen, składnik który poprawia płodność u mężczyzn (jakość nasienia). Likopen jest lepiej wchłaniany, gdy pomidory są przetworzone (sosy, zupy, soki pomidorowe).
  • jeść produkty bogate w cynk – jest on ważny w produkcji spermy i testosteronu. Duże ilości cynku są obecne w nasionach dyni, ostrygach, wołowinie, owocach morza i jagnięcinie.
  • nie przegrzewać się – jądra do prawidłowej produkcji spermy potrzebują temperaturę odrobinę niższą od bazowej temperatury ciała. Nie trzymać zatem laptopa na kolanach, unikać gorących kąpieli, sauny, jacuzzi oraz podgrzewanych siedzeń. Nie trzymać również telefonu komórkowego w przedniej kieszeni spodni.
  • ograniczyć spożycie alkoholu do dwóch drinków dwa razy w tygodniu. Natomiast przy problemach z zajściem w ciążę najlepiej zupełnie wyeliminować alkohol. Alkohol może niekorzystnie wpływać na jakość spermy, a nawet obniżyć poziom testosteronu w ciele.
  • rzucić palenie – palenie obniża ruchliwość plemników, zmniejsza popęd płciowy i zwiększa ryzyko genetycznych mutacji spermy.
  • wypić kawę (lub napój z kofeiną) dwie godziny przed współżyciem, kofeina polepsza parametry spermy!

 

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?

Czy powinnam uprawiać sport podczas starania się o dziecko?

Tak, regularny i umiarkowany wysiłek fizyczny jest bardzo korzystny w procesie starania się o dziecko. Redukuje stres i wyrównuje gospodarkę hormonalną w Twoim ciele. Pomaga również utrzymać zdrową, odpowiednią wagę ciała. Staraj się uprawiać sport trzy raz w tygodniu. Pij przy tym dużo wody. Bardzo dobre są długie spacery na świeżym powietrzu i pływanie, będziesz mogła je kontynuować po zajściu w ciążę.  

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?

Jaki jest optymalny czas współżycia zwiększający szanse zajścia w ciążę?

Wiele jest teorii na ten temat i prawdopodobnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Sperma jest w stanie przeżyć w śluzie płodnym maksymalnie do 5 dni. Dlatego też teoretycznie do zapłodnienia może dojść w wyniku współżycia na pięć dni przed lub też w dzień owulacji. Rzadko się jednak zdarza, że sperma przeżywa aż do 5 dni, zazwyczaj są to 2-3 dni, a nawet krócej przy braku śluzu. Dlatego też, optymalny czas współżycia w dużej mierze wynika z jakości Twojego śluzu (jak zwiększyć ilość śluzu płodnego) oraz jakości / ilości spermy Twojego partnera (w jaki sposób partner może zwiększyć swoją płodność). Jeśli natomiast nie występuje żaden z powyższych problemów, codzienne regularne współżycie w dni płodne oraz w dzień owulacji maksymalizuje Twoje szanse na poczęcie. 

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?

Jakie są naturalne sposoby zwiększania śluzu płodnego?

Jest kilka domowych sposobów, które możesz wypróbować, aby zwiększyć produkcję śluzu płodnego w organizmie.

  • pij dużo wody –  odwodnienie nie sprzyja produkcji śluzu w organizmie. Postaraj się wypijać około 8 szklanek wody dziennie, obniżysz w ten sposób zasadowość śluzu.
  • zażywaj witaminę B6, 50 mg doustnie raz dziennie przez cały cykl.
  • jedz dużo marchewki – jest ona bogata w beta karoten i witaminę A, które mogą pozytywnie wpłynąć na zwiększenie ilości i jakości śluzu szyjkowego.
  • pij napar z siemienia lnianego, niektórzy wierzą, że zwiększa on produkcję śluzu płodnego.
  • zażywaj olej z wiesiołka (tylko do czasu wystąpienia owulacji), może on pomóc w zwiększeniu śluzu płodnego.

Dodatkowo bądź ostrożna z lekami, które mogą hamować produkcję śluzu szyjkowego, np. lekami antyhistaminowymi oraz niektórymi lekami przepisywanymi w leczeniu niepłodności (np. Clomid, Progesteron). Jeśli zauważasz u siebie niewielką ilość śluzu, porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem. Czasami pomocne w zajściu w ciążę jest nie tyle co zwiększenie śluzu płodnego, ale również jego rozrzedzenie. Składnikiem doskonale rozrzedzającym wydzielinę ciała (również śluz szyjkowy) jest guaifenesin, składnik popularnych syropów min. Robitussinu. Postaraj się również planować współżycie jak najbliżej owulacji, ponieważ przy braku śluzu płodnego plemniki nie są w stanie długo przeżyć czekając na jajeczko. Jeśli przez kilka cykli nie zauważasz u siebie śluzu płodnego, najlepiej porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem, on najlepiej doradzi Ci co w takiej sytuacji powinnaś zrobić lub gdzie leży przyczyna Twojego problemu.

 

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?

Czy mogę stosować lubrykanty w czasie sexu podczas starania się o dziecko?

Raczej nie. Większość lubrykantów znajdujących się na rynku jest szkodliwa dla spermy (zabija plemniki), dlatego nie zaleca się ich stosowania parom, które starają się o dziecko. Jeśli potrzebujesz nawilżenia w czasie stosunku, spróbuj znaleźć specjalne preparaty przeznaczone dla par starających się o dziecko. Pamiętaj również, że ślina także niekorzystnie wpływa na jakość nasienia (może zmniejszać ruchliwość plemników).

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?

Czy to prawda, że istnieje zależność pomiędzy zawartością żelaza w organizmie kobiety a jej płodnością? Czy powinnam zażywać żelazo w tabletkach podczas starania się o dziecko czy wystarczy zadbać o jego odpowiedni poziom w jedzeniu?

To prawda, istnieje pozytywna zależność pomiędzy poziomem żelaza w organizmie kobiety a jej płodnością. Niski poziom żelaza może zwiększać ryzyko wystąpienia niepłodności owulacyjnej związanej z problemami z produkcją zdrowej komórki jajowej.  Badania pokazują, że kobiety, które zażywają suplement żelaza są o 40% mniej podatne na niepłodność owulacyjną od tych, które nie zażywają żelaza. Ponadto stwierdzono, że im większa dawka żelaza tym mniejsze ryzyko problemów z owulacją – kobiety, które brały najwyższą dopuszczalną (dawkę 41 mg żelaza na dzień), były aż o 62% mniej podatne na ryzyko problemów z owulacją.
Nie powinnaś jednak przyjmować suplementu żelaza na własną rękę. Zanim zaczniesz brać żelazo w tabletkach, porozmawiaj o tym z lekarzem, a najlepiej sprawdź swój poziom żelaza we krwi.
Jeśli Twój poziom żelaza jest w normie, to i tak dobrym pomysłem jest jedzenie produktów bogatych w żelazo oraz upewnienie się, że witaminy prenatalne które zażywasz zawierają odpowiednią jego dawkę. Jest to istotne nie tylko ze względu na potencjalne problemy z płodnością, ale również ze względu na przyszłą ciążę. Rozwijający się płód ma bardzo duże zapotrzebowanie na żelazo i będzie wykorzystywał Twoje zapasy, zatem niski jego poziom we krwi może powodować u Ciebie anemię. Dlatego dobrze jest zadbać o odpowiednie rezerwy żelaza jeszcze przed zajściem w ciążę.
Produkty bogate w żelazo mogące pozytywnie wpływać na płodność to szpinak, suszone morele, pestki dyni, rośliny strączkowe, brokuły, botwinka, rodzynki i tofu. Warto pamiętać o tym, że witamina C ułatwia wchłanianie żelaza. Jej duże ilości zawarte są w soku z dzikiej róży, w pomarańczach, czerwonej papryce, pomidorach, truskawkach i kiwi.
Oczywiście odpowiednia dawka żelaza nie sprawi, że od razu zajdziesz w ciążę, ale na pewno pozytywnie wpłynie na Twoje zdrowie, co jest z pewnością dobrą drogą do poczęcia i zdrowej ciąży.

▲ Powrót do góry Czy ta informacja jest przydatna?
Dowiedz się czym jest OvuFriend i w jaki sposób pomoże Ci zajść w ciążę

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj

Dziękujemy za wypełnienie formularza zapisu!


Zostaniesz teraz automatycznie zalogowana do OvuFriend, ale Twoje konto nie zostało jeszcze aktywowane.


Przed następnym logowaniem musisz aktywować swoje konto. Aby to zrobić przejdź do swojej poczty email , kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.


Jeśli nie otrzymasz od nas wiadomości email, zajrzyj do folderu Spam.

OK