Jesienne ekstra doładowanie!

Wykup abonament OvuFriend, a otrzymasz od nas prezent!

Przy zakupie abonamentu Premium na:

1 miesiąc – otrzymasz 15 dni w prezencie

3 miesiące – otrzymasz 1 miesiąc w prezencie

12 miesiący – otrzymasz 2 miesiące w prezencie

Pamiętaj, że jeżeli wykupisz abonament Premium w OvuFriend i zajdziesz w ciążę, będziesz mogła wykorzystać swój abonament w BellyBestFriend – niesamowitym, w pełni spersonalizowanym, inteligentnym kalendarzu Twojej ciąży!

Promocja trwa do 31 października 2017.

Wykup abonament Zamknij

Artykuły / 13 zasad dobrego odżywiania podczas starania - co i jak jeść, aby szybciej zajść w ciążę

13 zasad dobrego odżywiania podczas starania - co i jak jeść, aby szybciej zajść w ciążę

Odpowiednia dieta może nie tylko polepszyć twoje zdrowie i dobre samopoczucie, ale również wspomóc twoją płodność oraz zapewnić zdrowy rozwój twojego dziecka jak już zajdziesz w ciążę. Co zatem oznacza „odpowiednia dieta”?  Poniżej znajdziesz 13 wskazówek, które pomogą Ci lepiej zaplanować posiłki:

  1. żywność sprzyjająca płodnościJedz regularnie. Trzy posiłki dziennie, zastąp pięcioma mniejszymi, jedzonymi regularnie. Postaraj się nie jeść później niż trzy godziny przed snem.
  2. Jedz urozmaicone, różnorodne posiłki – nie koncentruj się na jednym rodzaju jedzenia. Planuj posiłki zgodnie z zasadą: dwa razy w tygodniu jedz rybę, jeden do dwóch razy w tygodniu przyrządź danie mięsne, dwa razy w tygodniu ciesz się nasionami roślin strączkowych.
  3. Jedz co najmniej trzy porcje warzyw dziennie. Najlepiej do każdego dania zaplanuj porcję warzyw.
  4. Spożywaj jedną do dwóch porcji owoców dziennie.
  5. Wybieraj produkty sezonowe – np. w sezonie letnim sięgnij po polskie truskawki, a nie po banana transportowanego z dalekich krajów.
  6. Zamień przynajmniej połowę spożywanych produktów zbożowych na pełnoziarniste, z pełnego przemiału.
  7. Bądź ostrożna z cukrem (zastąp go miodem!), solą i tłuszczem – ogranicz je do minimum;
  8. Oprócz przyjmowania tabletek z kwasem foliowym (niezbędne podczas starania się o dziecko), postaraj się aby w twoim menu znalazły się produkty bogate w kwas foliowy. Należą do nich: zielone warzywa (szpinak, brokuły, bób, brukselka, szparagi), rośliny strączkowe (fasola, groch), cytrusy (pomarańcze), chleb razowy, wątróbka.
  9. Spożywaj odpowiednią ilość wapnia – nie zapominaj zatem o mleku, jogurtach (wybieraj lepiej te naturalne), kefirach, maślankach i białym serze. Wapń znaleźć można nie tylko w produktach mlecznych, ale również w orzechach laskowych, natce pietruszki, niektórych rybach (np. dorszu) i białej fasoli.
  10. Zadbaj o odpowiednią ilość żelaza - niedobory żelaza mogą zaburzać twoją gospodarkę hormonalną i tym samym negatywnie wpływać na owulację i obniżać twoją płodność. Duże ilości żelaza będą Ci potrzebne również w ciąży, zatem aby uniknąć anemii gdy już zajdziesz w ciążę, zadbaj o jego zapasy już na etapie starania się o dziecko. Jedz produkty bogate w żelazo takie jak: czerwone mięso, szpinak, szczaw, amarantus, wątróbka, brokuły,  fasola i jaja. Aby zwiększyć przyswajalność żelaza, posiłki te łącz z witaminą C, np. do posiłku pij sok pomarańczowy.
  11. Gotuj sama, nie używaj półproduktów (np. gotowych dań, bulionów, sosów itp.) i wybieraj żywność najmniej przetworzoną. Przykładowo zamiast gotowego sosu pomidorowego kup pomidory w puszce i sama dodaj do nich odpowiednią ilość soli (w gotowych produktach jest jej zazwyczaj zbyt dużo), mięso, czosnek, bazylie i inne przyprawy.
  12. Pij co najmniej 1,5 litra niegazowanej wody dziennie – dla osób dorosłych generalnie najlepszą wodą jest woda mineralna niskosodowa.
  13. Jeśli jesteś wegetarianką porozmawiaj z dietetykiem w jaki sposób możesz skutecznie zastąpić białko zwierzęce, oraz utrzymać w ciele prawidłowy poziom żelaza oraz witamin z grupy B.

Czy spodobał Ci się ten artykuł?
Poprzedni artykuł | Następny artykuł
malenka 3 marca 2016, 20:20

staram się wprowadzic do naszej diety wasze wskazówki, jednak czasami idzie mi bardzo ciężko. Jeszcze ja jakoś daje radę, ale parter często odmawia współpracy... mówi, że jest facetem, a nie królikiem :/ czy to naprawdę wszystko jest takie ważne??

kloe 29 marca 2016, 23:21

chociaż połowe z tych punktów spełnic - to już będzie dobrze! :) wiadomo, że nie można popadać w paranoje, ale chyba każdy człowiek tak intuicyjnie wie co jest dla niego dobre. A odnośnie faceta, spróbuj mu jakoś przemycać zdrowe produkty. Naprawde teraz w necie są świetne przepisy na zdrowe dania, a przy tym bardzo smaczne. Trzeba tylko troche poszukać i pokombinować. Głowa do góry!!

Ilona92 28 stycznia, 17:44

Wapń występuje w produktach mlecznych, ale tych przetworzonych jak sery, jogurty, kefir. Z warzyw to tez jarmuż Mitem jest spożywanie mleka jako źródło wapnia .. najkorzystniej przyjmować wapń w połączeniu z witamina c

Poznaj swoje dni płodne!

Rozpocznij Inteligentny Kalendarz Owulacji:

* oznacza obowiązkowe pola
Zainteresują Cię również:

Poronienia - rodzaje poronień, objawy i diagnostyka

Poronienie to przedwczesne zakończenie ciąży, która trwała krócej niż 22 tygodnie. Poronieniem samoistnym kończy się około 10-15% ciąż, przy czym około połowa kończy się jeszcze przed implantacją zarodka w macicy, czyli przed 8 tygodniem. Dowiedz się jakie są przyczyny poronień,  objawy i diagnostyka.  czytaj dalej

50 pytań, na które warto znać odpowiedzi - pierwsza wizyta

Chciałabyś mieć pewność, że dobrze przygotowałaś się do swojej pierwszej wizyty u lekarza, dotyczącej problemów z zajściem w ciążę? Skorzystaj z naszego formularza płodności  – są to pytania, które dobry specjalista prawdopodobnie zada Ci podczas pierwszej wizyty diagnostyki niepłodności. W ten sposób o niczym nie zapomnisz i będziesz mieć pod ręką wszystkie szczegóły dotyczące Twojego zdrowia, płodności lub historii chorób w Twojej rodzinie!        czytaj dalej

Zespół Policystycznych Jajników (PCOS) – dieta propłodnościowa

Zespół policystycznych jajników (PCOS, Policystic Ovary Syndrome) to jedno z najczęściej występujących zaburzeń endokrynologicznych u kobiet w wieku rozrodczym. Dotyczy 5-10% kobiet w wieku rozrodczym i jest najczęstszą przyczyną zaburzeń owulacji. Przeczytaj jak rozpoznać PCOS, jak wpływa ono na starania o ciążę oraz w jaki sposób możesz pomóc sobie dietą.    czytaj dalej

Naprotechnologia - metoda naturalnego wsparcia prokreacji

Naprotechnologia  (Natural Procreatice Technology, w skrócie: NPT lub NaPro) to metoda naturalnego wsparcia prokreacji. Ma wiele zwolenników, jak i całkiem sporo przeciwników, zanim wypowiesz swoją opinię, przeczytaj informacje jakie dla Ciebie zebraliśmy. Przeczytaj, na czym dokładnie polega naprotechnologia, czy jest przeznaczona tylko dla kobiet, czy również wspiera mężczyzn, w jakich przypadkach okazuje się najskuteczniejsza, a w jakich raczej się nie sprawdzi.  czytaj dalej

Kalendarz owulacji - czy pomocny podczas starania o ciążę?

Przeczytaj dlaczego coraz więcej lekarzy zaleca kobietom starającym się zajść w ciążę prowadzenie kalendarza dni płodnych i obserwację własnego ciała. Na czym to polega i dlaczego podczas starania o dziecko warto wiedzieć coś więcej o swoim cyklu niż czas jego trwania.  czytaj dalej

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj

Dziękujemy za wypełnienie formularza zapisu!


Zostaniesz teraz automatycznie zalogowana do OvuFriend, ale Twoje konto nie zostało jeszcze aktywowane.


Przed następnym logowaniem musisz aktywować swoje konto. Aby to zrobić przejdź do swojej poczty email , kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.


Jeśli nie otrzymasz od nas wiadomości email, zajrzyj do folderu Spam.

OK