Forum Męskie sprawy Pomoc w interpretacji
Odpowiedz

Pomoc w interpretacji

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • rebe Autorytet
    Postów: 1059 659

    Wysłany: 5 listopada 2014, 13:59

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny, właśnie dostaliśmy wyniki partnera i kilka pozycji jest zaznaczonych, jako nieprawidłowe. Niestety lekarka nie była w stanie wyjaśnić wyników, wiec musze się kogoś poradzić:

    Podaje tylko wyniki nieprawidłowe i w moim tłumaczeniu, tłumaczyłam teraz na gorąco, bo niestety nie znam terminologii, a w pracy nie chce szukać takich pozycji w internecie…

    Może cos poradzicie? Czy to są jakieś tragiczne wyniki? Ja jestem trochę przestraszona, ale tez nigdy nie miałam do czynienia z wyniki męskimi wiec nie wiem co i jak…:



    Wyniki partnera:

    (!) Plemniki żywe 48% (55-100)

    Plemniki martwe 52%

    MORFOLOGIA:

    (!) Plemniki prawidłowe 3% (4-100)

    Plemniki uszkodzone 97%

    (!) Plemniki z glowka mikro 12 % (0-10)

    (!) Plemniki z glowka makro 11% (0-10)

    Plemniki z glowka owalna 16 % (0-20)

    (!) Plemniki z glowka jakas tam (wybacznie nie znalazlam na szybko tłumaczenia) 18 % (0-15)

    (!) Plemniki z glowka gruszkowata 17 % (0-15)

    (!) Plemniki z akrosomem malym 9% (0-15)

    (!) Komórki bakteryjne –„niektóre”



    Czy to jest jakaś tragedia? Poradzcie:(

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    p19ucsqvvdsv461k.png

    starania od 2014, PGD NGS: ❄️❄️❄️ Crio 02.19 i 04.19 nieudane, crio 06.19: 14 dpt beta 1613, 16 dpt beta 3391, 19 dpt 7172, 7t4d mamy ❤️
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 14:18

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kochana a napisz mi jakie macie PH , AGlutynacje , lepkosc , objetosc i liczbe plemnikow..

    co do tych co napisalas.. morfologia 3% nie jest powazlajaca..ale nie czarujmy sie z gorsza dzewczyny zachodza :)
    warto nad nia popracowac.. :)

    no i jescze ruchliwosci mi w tym wszytskim brakuje :)

    (!) Komórki bakteryjne –„niektóre” - nad tym bym sie skoncentrowala.. jak dlamnie moze byc jakas infekcja.. maz ostatnio nie przechodzil jakiegos zapalenia.. albo nie skarzyl sie na pecherz ??

    Wiadomość wyedytowana przez autora 5 listopada 2014, 14:19

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • rebe Autorytet
    Postów: 1059 659

    Wysłany: 5 listopada 2014, 14:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dzięki.

    Wrzucam wyniki, o które prosilas. Niektórych nie rozumiem, ale podaje może wartości skojarzycie….:(

    Ph 7.2 (7-8)

    Lepkość: w normie (nie podali żadnych konkretnych wartości)

    Espermatozoides= plemniki

    W oryginale:

    (nie mam pojęcia, co to jest to: „nom” albo „c.nom”, ale może wartości wam się kojarza)

    Espermatozoides, nom: 69.7 x 10*6/mL (19-500)

    Espermatozoides, c/nom: 191.56 x10*6/ejac (39-700)

    Plemniki (ruchliwosc progreswna a+b OMS) : 44% (32-100)

    Plemniki (ruchliwość nie progresywna a+b OMS) : 6%

    Plemniki nieruchliwe (d OMS) 50%

    Nie miał żadnej infekcji, nie chorował,…do jakiego lekarza trzeba by było isc? Urologa?

    Problemem jest to, ze ja mam PCO i owulacje, (jeśli w ogole) nie wiadomo kiedy. Jeśli jego wyniki nie sa dobre, to już w ogole dupa…

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    p19ucsqvvdsv461k.png

    starania od 2014, PGD NGS: ❄️❄️❄️ Crio 02.19 i 04.19 nieudane, crio 06.19: 14 dpt beta 1613, 16 dpt beta 3391, 19 dpt 7172, 7t4d mamy ❤️
  • rebe Autorytet
    Postów: 1059 659

    Wysłany: 5 listopada 2014, 14:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    O aglutynacji nic nie ma...
    Znalazłam cos takiego: upłynnienie nasienia, czas: całkowity
    Nie wiem o co chodzi :(

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    p19ucsqvvdsv461k.png

    starania od 2014, PGD NGS: ❄️❄️❄️ Crio 02.19 i 04.19 nieudane, crio 06.19: 14 dpt beta 1613, 16 dpt beta 3391, 19 dpt 7172, 7t4d mamy ❤️
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 15:02

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ilosc plemnikow macie w normie . :)

    ph bardzo ladne :) norma to powyzej 7,2 :) lub rowne :)

    uplynnienie ..calkowite..to znaczy ze samo sie uplynnia.. ciekaw etylko po jakim czasie.. powiem tak jak znajdziesz info po ilu .. najlpeij jak uplynnia sie po max 30 min :) powyzej to juz troche nie halo.. niby norma jest do 60 min..


    sprobujcie powalczyc troche dietka.. i suplementamioraz zmiana nawykw ..
    np niech nie nosi pobcislych gatek, unika goracych kapieli , jelsi pije % to niech ograniczy i papierosy.. duzo witaminek w postaci najlipiej owocow i warzyw.. ale polecam Androvit plus , kwas foliowy ..- bardzopomaga na plemniczki :)
    jelsi macie mozliwosc zrobcie USG jader i ten posiew nasienia.. jesli tu wyjdzie ok.. to maxymalnie co to zbadacie hormony u facetow najjwiekszy wplyw na plodnosc ma testosteron i TSH - jesli ma za niskie moze miec nadczynnosc tarczycy a to mega wplywa na plemniorki :)

    jelsi macie mozliwosc sprobujcie za jakis cza spowtorzyc badanie ..najlpiej po jakims czasie suplemnetow :)
    jak cos.. mozecie sprobowac IUI . ale jak dla mnie to za wczesnie warto spr jeszcze raz nasienie po braniu suplemnetow :)


    rebe lubi tę wiadomość

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 15:05

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    „nom” albo „c.nom”

    to zapewne jest NOm - w 1 ml nasienia
    c.nom w calym ejakulacie
    obj nasienia macie pewnie cos kolo 2,7 :)


    rebe lubi tę wiadomość

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • rebe Autorytet
    Postów: 1059 659

    Wysłany: 5 listopada 2014, 15:06

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Wielkie dzięki dobra kobieto!
    Ktore wartości to ilośc i objętość?:EDIT: widze ze wlasni mi na to odpowiedziałas:)

    Nosi normalne bokserki...nie pali, czasem wypije piwo..kilka miesięcy prEd badaniem co kilka dni dawałam mu brokuły do jedzenia ;)
    Czyli suplementy miałyby pomoc na ilośc prawidłowych plemników tak?
    Do jakiego lekarza mamy z tym isc? Do mojego ginekologa? Do urologa?
    Jesteśmy kompletnie nowi w tym temacie ;(

    Czy te wyniki sa bardzo złe? Jest szansa na naturalne zajście zakładając ze bede miała prowokowania owulacje?

    Wiadomość wyedytowana przez autora 5 listopada 2014, 15:08

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    p19ucsqvvdsv461k.png

    starania od 2014, PGD NGS: ❄️❄️❄️ Crio 02.19 i 04.19 nieudane, crio 06.19: 14 dpt beta 1613, 16 dpt beta 3391, 19 dpt 7172, 7t4d mamy ❤️
  • rebe Autorytet
    Postów: 1059 659

    Wysłany: 5 listopada 2014, 15:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tak, objętość 2,75!

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    p19ucsqvvdsv461k.png

    starania od 2014, PGD NGS: ❄️❄️❄️ Crio 02.19 i 04.19 nieudane, crio 06.19: 14 dpt beta 1613, 16 dpt beta 3391, 19 dpt 7172, 7t4d mamy ❤️
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 15:21

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    z wynikami faceta tylko urolog lub androlog - oradzm leczenie faceta u ginekologa..
    jesli chodzis z do jakiejs kliniki nieplodnosci ..to luz.. moze maja od razu konsultacje jelsi chodzisz tylko tak o gin.. to serio nie polecam..

    powiem tak.. naturalne szanse sa.. ale nie czarujmy sie tez.. nie sa one tak duze jak przy lepszych wynikach..

    jesli masz miec monitoring..i zastrzyk ..na pekniecie.. to genralnie szanse wzrastaja..ale.. nie wiem czy nie pokusilabym sie o inseminacje.. z arcji tego ze orpcz natualnego nasienia dodatkowo podaja ci nasienie zpreperowane w czasie owulki .. jest ono przerobione i sa wyodrebnione najlepsze plemniki .. oraz "dozywione"

    w waszym przypadku IUI moze was wspomoc.. bo rownie dobrze mozecie zajsc naturalnie :)

    rebe lubi tę wiadomość

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • tolka Nowa
    Postów: 1 1

    Wysłany: 5 listopada 2014, 19:14

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witam
    odebralam wyniki nasienia nie wiem co myslec bo wyniki tragiczne po przeczytaniu kilku wpisów pomyslalam ze warto do was sie zglosic bo moze ktoras z was byla w podobnej sytuacji moze jest jeszcze jakas nadzieja, moze cos poszlo nie tak moj x mial przeciez lekkie przeziębienie nasze wyniki:
    Objętość 0.7 ml
    barwa prawidłowa
    woń prawidłowa
    lepkosc zwiększona
    ph 7,2
    homogenizacja po ok 120 min nadal brak
    żywotność plemników nie znaleziono plemników
    leukocyty ok 250tys/ml
    opis: poj komórki wyglądem przypominające spermatydy i spermotocyty

    Ania_84 lubi tę wiadomość

  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 19:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tolka my mamy brak plemnikow..

    po pierwsze obj jest ponizej normy , lepkosc i leukocyty .. propnuje w I kolejnosci zrobic posiew , usg jader jelsiposiew wyjdzie ok powtorzyc badanie

    zrob maly wywaid z nim popytaj sie czy nie bolaly go ostatnimi czasuy jadra,.. sprawdzcie nawet w arunkach domowych czy nie sa one cieple.. generalnie powinny byc ciut chlodniejsze od reszty ciala.. niech maz / partenr dotykowo obmaca je czy nie ma zadnych zgrubien..

    zapyta j sie jak przechodzil swinke czy niebral nibgdy streydow ..

    dwa idzicie do androloga.. ewntualnie urologa..
    jesli problemme sa zylaki.. trzeba zorbic zabieg i po 3 miesiacach moga sie pojawic plemniki :)

    moze miec niedrozne nasieniwody ..

    sprawdzcie hormony ; TSH, FSH, LH , Teststeron

    u nas azoospermia jest wynikiem wady genetycznej.. przez co zaburzpona jest gospodarka hormonlan..
    czy jest szansa na biopsje wg mnie jest macie komorki spermatogenezy .. :)
    a to juz jest cos :)

    my ni emamy nawet tego .. a daja nam 57% szans ze po kuracji w biopsji jader znajdziemy plemniki :)
    fakt na naturalne poczecie raczej nie mamy sznas .. ale warto diagnozowac ten prblem.. b o na prawde przyczyny moga byc rozne.. a tu juz chdzi tez o zdrowie faceta

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 19:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    choc powiem szczerze.. rzadko brak plemnikw jest wynikiem infekcji ..
    ale zeby potwierdzic Azoospermie- brak plemnikow powinno sie wykonac wiecej niz 2 badania nasienia..
    bo nie raz sie zdarza ze nie ma plemnikow..szczegole ze obj nasienia byla mala..

    moj maz dla porownani w I baaniu mial 1,2 ml nasienia..
    zapytaj sie go czy wszystko trafilo dokubeczka ..bo to tez wazna infomalcj a:)

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 19:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    jak masz pytania to pisz nawet na priva do mnie .. my od roku walczymy :)
    zalozylam tez watek TESE/mTESE dla kobit ktorych mezowie maja brak plemnikow .. i ktorzy musza podejsc do Biospji ( TESE/mTESE)
    jedenej parze udalo sie dzieki temu juz znalezc plemniki ;)

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Mg Przyjaciółka
    Postów: 113 68

    Wysłany: 5 listopada 2014, 21:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczynki, czy któraś z Was jutro mi pomoże w interpretacji wyników męża?
    Wieczorem wrzucę. Bardzo mi zależy na szybkiej odpowiedzi.

    Dziękuję.

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    l22n9vvj598syim3.png

    O spem miram...
  • Mg Przyjaciółka
    Postów: 113 68

    Wysłany: 5 listopada 2014, 21:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Aniu, bardzo na Ciebie liczyłam - dziękować :) Chciałam napisać prv, ale coś nie mogę ;)

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    l22n9vvj598syim3.png

    O spem miram...
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 5 listopada 2014, 21:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Mg wrote:
    Aniu, bardzo na Ciebie liczyłam - dziękować :) Chciałam napisać prv, ale coś nie mogę ;)
    bo najpierw musimy byc przyjaciolkami wg ovufriend :D zaraz ci wyszle zaproszenie :)

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • rebe Autorytet
    Postów: 1059 659

    Wysłany: 5 listopada 2014, 23:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    hej, tu jeszcze raz ja, tym razem na spokojnie i z domu- nie chcialam w pracy czytac o plemnikach:)

    wyniki mojego partnera (te z pierwszego postu) troche mnie martwia, zwlaszcza te 3% prawidlowych plemnikow (kiedy mminimum to 4%).
    Jednak czytam tez, ze z drugiej strony bardzo wazna jest ogolna ilosc plemnikow (to nie to samo 3% z niewielkiej ilosci plemnikow a 3% z calkiem sporej) oraz ich ruchliwosc.

    Faktycznie Aniu, mialas racje odnosnie wartosci, ktorych wczesniej nie rozumialam:

    liczba plemników na mililitr 69.7 x 10*6/mL (19-500)
    liczba plemników na ejakulat 191.56 x10*6/ejac (39-700)
    Plemniki (ruchliwosc progreswna a+b OMS) : 44% (32-100)
    Plemniki (ruchliwość nie progresywna c OMS) : 6%
    Plemniki nieruchome (d OMS) 50%

    czyli dobrze rozumiem, ze jesli chodzi o ilosc i ruchliwosc, to jest OK?

    aha, jest tez napisane: "nie zaobserwowano leukocytow w nasieniu", czy to dobrze?
    jest tez adnotacja w uwagach: "wartosci badania bochemicznego w normie".
    Dlaczego to napisali, skoro ilosc prawidlowych plemnikow nie jest prawidlowa? i te komorki z bateriami...czy cos wiecej mogloby wyjsc w posiewie?
    Tylko jak ja tego faceta wyciagne na posiew....:((

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    p19ucsqvvdsv461k.png

    starania od 2014, PGD NGS: ❄️❄️❄️ Crio 02.19 i 04.19 nieudane, crio 06.19: 14 dpt beta 1613, 16 dpt beta 3391, 19 dpt 7172, 7t4d mamy ❤️
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39225 31255

    Wysłany: 6 listopada 2014, 08:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    tak ruchliwosc i liczba jest ok :)

    KOchana bo tak siebdze i mysle.. skoro leukocyytw nie ma.- a to dobrze ;)

    to czy tam jest napisane komórki bakteryjne czy komórki okragłe ??

    jesli komorki bakteryjne.. to gneralnie moze to byc np nie umyta reka i podczas mastubacji moglo sie cos dostac .. ale moze to tez byc bakteria i wtedy posiew lub badania sticte pod jakas barkterie np chlamydie, uroplasste, myhoplaste - czy jakone tam sie zwia ..

    jelsi interetacja tekst moze byc taka ze to komorki okragle - to rownie dobrze moga to byc np nie rowiniete plemniki :) komorki spermatogenezy .. dlatgeo wazne jest zeby podszedl do urologa chociazby
    bo jesli to bakteria to wspolzyjac zarazacie sie wzajemnie ;/ my tak mielismy przez co leczenie trwalo zamiast 2 tyg 8 ;/ bo ginekolog zapomnial w tym czasie i mi dac antybioptyku ;/

    chlamydia bardzo wplywa na plodnosc meska.. zreszta jest o tym osobny watek.

    jak chcesz zarejestruj sie na forum nasz bocian - opisz te wyniki do specjalisty dr Jana wolskiego - nieplodnosc meska ..teraz jest na urolpie i bedzie po 19 listopada ale facet naprawde ma do tego leb :) jst urologiem/andrologie w klinikce nieplodnosci ..nas sporo nakierowal dzieki odp na samym forum :)
    bo teraz leczymy sie u niego wlasnie :)

    sprobuj go namowic powiedz ze to juz nie hodzi o dziecko .e glownie o Wasze zdrowie :)

    rebe lubi tę wiadomość

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • muszynka Autorytet
    Postów: 644 646

    Wysłany: 6 listopada 2014, 09:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Proponuje też wymaz z cewki moczowej w kierunku chlamydii, ureapasmy i mycoplasmy oraz zrobienie przeciwciał przeciwplemnikowych. Mój mąż też ma niewielka ilość prawidłowych plemników i androlog skierował go na te badania. Wyszła chlamydia i z tego co powiedziała nam laborantka z poradni andrologicznej chlamydia jest przyczyną naszych kłopotów.

    Ania_84, rebe lubią tę wiadomość

    I procedura :(
    II procedura - beta pozytywna !!!

    8599s65g50azui9s.png

Zajdź w ciążę dwa razy szybciej

Sprawdź OvuFriend Premium

  • wyznaczanie dni płodnych
  • dieta płodności
  • innowacyjny algorytm

Wypróbuj miesiąc za darmo, potem tylko 29 zł / mies.

Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do OvuFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)