X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]

leczenie Zespołu Ashermana

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 24 stycznia 2015, 22:00

      /  Zgłoś
    Witam.

    Mam 38 lat, za sobą dwie ciąże i dwa porody siłami natury.
    Pierwszy w 2000 roku- po porodzie łyżeczkowanie ze względu na pozostałość łożyska. Po 5 dniach lochiostaza i powtórne łyżeczkowanie.
    Drugi poród w 2003 roku- zabieg ręcznego wydobycia łożyska przyklejonego, łyżeczkowanie, w efekcie atonia macicy, masywny krwotok i wstrząs hipowolemiczny.
    Po 7 dniach lochiostaza i kolejne łyzeczkowanie.
    Miesiaczki pojawiły sie dopiero po około 3 latach, skąpe i baaaardzo bolesne.

    Od 3 lat staram się o kolejne dziecko, jestem pod opieką lekarza w klinice leczenia niepłodnosci.

    W pażdzierniku 2013 roku zdiagnozowano u mnie Zespół Ashermana.
    Na obrazie z HSG widoczny był brak prawidłowego zabarwienia prawego rogu macicy (około 2/3 macicy) wraz z prawym jajowodem, lewy róg macicy wraz z jajowodem zakontrastował się prawidłowo.

    Podczas zabiegu histeroskopii (grudzień 2013) usunięto większość zrostów. Następnie założono mi wkładkę wewnątrzmaciczną na trzy miesiące.
    Po usunięciu wkładki na kolejnym badaniu HSG (kwiecień 2014) stwierdzono jamę macicy prawidłowego kształtu i wielkości oraz obecność niewielkiego ogniska zrostów w okolicy prawego rogu, jak też obydwa jajowody kontrastujące się prawidłowo.


    Przez 5 cykli otrzymywałam stymulację Fostimonem.
    Owulacja potwierdzona monitoringiem, grubość endometrium wg mojego lekarza prawidłowa, co potwierdzała obfitośc krwawienia.
    Wyniki badań poziomu hormonów prawidłowe.
    Badania nasienia męża w normie.