Forum Starając się - ogólne Primolut Nor
Odpowiedz

Primolut Nor

• AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • rebe Autorytet

Wysłany: 30 maja 2014, 21:46

Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witam.

Jestem nowa w temacie, wiec jak na razie czytam czytam i sie doksztalcam. Zdarza mi sie tez panikowac, jak np. dzisiaj.

mam bardzo nieregularne cykle (od grudnia 39,41 i ostatni +70). Chcialabym zaczac sie starac.
    Poszlam do ginekologa, zrobilam badania hormonalne (wszystko naprawde w normie).
    Lekarz mi zapisal w ciemno Primolut nor 10 od 12 dnia cyklu przez 14 dni i tak przez 3 cykle.

Glupia bylam i zaufalam. Dzisiaj dopiero poczytalam na roznych forach (a gin ostrzegal ze mam nic nie czytac, bo sie bede niezdrowo nakrecac), ze
    1) progesteron wziety za wczesnie zablokuje owulacje zamiast jej wywolac, co oznacza ze przynajmniej pierwszy cykl jest wlasciwie bezowulacyjny
    2) ze progesteron trzeba brac w odpowiednim dniu cyklu (mnie zostal przepisany "w ciemno", od 12 dc)
    3) ze falszuje temperature ciala, wiec metode termiczna moge sobie wsadzic...
    4) ze Primolut Nor to jakis bardzo syntentyczny lek, ktory wcale nie jest dobry dla starajacych sie.
    5) nie moge znalezc ulotki z kraju w ktorym mieszkam, ale w internecie wpadla mi w oko ulotka polska. A tam jest napisane, ze to lek niebezpieczny dla ewentualnego plodu!!! ze trzeba wykluczyc ciaze!!!

niestety w internecie sa bardzo rozbiezne opinie na temat tego Primolutu. Myslalam, ze to zwykla luteina, ale wyglada na to ze nie, ze to jakis syntentyczny sterydowy lek (no ale luteina jest sterydowa tak?), nie jest naturalny jak luteina i ze jest przy ewentualnej ciazy grozny.

Na forach eksperckich czytalam tez rozbiezne uwagi ginekologow- jeden twierdzil ze dawka 14 tabletek nie zaszkodzi ewentualnemu plodowi, a inny ze to bardzo niebezpieczny lek w ciazy.

rozumiem tez ze pierwszy cykl jest zablokowany, ale zeby drugi i trzeci?