Starajàc się o maleństwo po antykoncepcji
-
Cześć! Jestem tutaj nowa. Aktualnie staram się o drugie dziecko ( pierwsze ma 4 latka ) Przez ostatnie 3 lata brałam tabelki, ale przyszedł czas na maluszka. Bardzo boje się, ze po antykoncepcji będą problemy z zajściem... w pierwszej ciąży udało się w 1 cyklu
Jest ktoś w podobnej sytuacji? Chętnie pogadam, zawsze wtedy czas leci szybciej -
Ja bralam hormony 5 lat, do tego jeden jajnik, ednometrioza... I w 7 cyklu sie udalo wiec po tabletkach nie koniecznie musi byc zle.
-
U mnie niestety antykoncepcja trochę namieszała. Odstawiłam ją we wrześniu, a nadal moje cykle nie są regularne (ani owulacyjne).
Przy czym w tym momencie jestem dobrej myśli, że lekarz to ogarnie.
Ja brałam antykoncepcję długo, zmieniałam też jej rodzaj w trakcie brania. Przed rozpoczęciem jej stosowania wydaje mi się, że wszystko było ok (nie badałam się jakoś bardzo dokładnie), cykle były regularne.
Powodzenia! -
Warto isc do ginekologa, zrobic podstawowe badania hormonalne, usg, cytologie. Przebadac partnera. Antykoncepcja czesto maskuje problemy, ktore byly wczesniej.
-
Zgadzam się z Seli, widzę w tym momencie, że badania to podstawa. Trafiłam dotychczas na nieogarniętych lekarzy, w tym na takiego, co mnie skwitował "jest Pani młoda, ma Pani czas, starać się rok - nie wyjdzie to pomyślimy".
A ja nie mam owulacji (mimo wielu objawów, według USG jej nie było), więc co by ten rok mógł przynieść? Rozczarowanie.
Teraz czekam na poniedziałkową wizytę u kolejnego lekarza, z którym już rozmawiałam telefonicznie i wydaje mi się, że ma konkretny plan działania i pomysł.
Zgadza się, że antykoncepcja maskuje problemy często, podejście lekarzy jest też takie: nieregularne cykle? antykoncepcja!. Ja ją zaczęłam brać jako nastolatka - 18/19 lat, więc wtedy zupełnie nie interesowały mnie jakieś objawy, grunt żeby nie zajść w ciążę. Aczkolwiek zauważalnych problemów z cyklem nie było. -