Wielki TEST kobiecej płodności!

Sprawdź swoją płodność i otrzymaj spersonalizowane wskazówki

Rozpocznij test

Wielki Quiz o plemnikach!

80% odpowiada źle - sprawdzisz się?

Rozpocznij
X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum Starając się z pomocą medyczną Inseminacja- co trzeba zrobić przed?
Odpowiedz

Inseminacja- co trzeba zrobić przed?

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • llallka Autorytet
    Postów: 738 523

    Wysłany: 18 września 2014, 11:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej dziewczyny. Najprawdopodobniej za miesiąc czeka mnie inseminacja. Wiem, że bezpośrednio przed odbywa się monitoring cyklu, ale chciałabym wiedzieć (z lekarzem jeszcze o tym nie rozmawiałam a jestem ciekawa) czy trzeba wykonać jeszcze jakieś badania?

    nzjdyx8dfh9ywefg.png
  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6907

    Wysłany: 18 września 2014, 11:19

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Mialas hsg? To jest pierwsza rzecz do sprawdzenia, bez ktorej iui nie ma sensu. W normie powinno byc tsh (wielu endo twierdzi, ze najkorzystniejszy poziom to 1-1,5) i prolaktyna.

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • llallka Autorytet
    Postów: 738 523

    Wysłany: 18 września 2014, 12:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    HSG było- oba drożne ale poskręcane- stąd wskazanie do inseminacji. TSH w normie, prolaktyna była podwyższona, dzięki dostinexowi unormowana.

    nzjdyx8dfh9ywefg.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 18 września 2014, 12:25

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A sam cykl miałaś wcześniej monitorowany - dla sprawdzenia jak przebiega?
    Często tez zlecają badania na WZW, też i na hiv.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 18 września 2014, 12:28

  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6907

    Wysłany: 18 września 2014, 12:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    llallka wrote:
    HSG było- oba drożne ale poskręcane- stąd wskazanie do inseminacji. TSH w normie, prolaktyna była podwyższona, dzięki dostinexowi unormowana.

    To 3 wazne rzeczy sa :) sprawdzac mozna milion rzeczy, jak to przed ciaza. Rozyczka, toxoplazmoza, cmv, odpornosc na zoltaczke itp. Skoro doszlas do etapu iui to pewnie duzo spraw juz przebadalas :)

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • llallka Autorytet
    Postów: 738 523

    Wysłany: 18 września 2014, 13:04

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Czyli zasadniczo można powiedzieć, ze wszystko już mam. Cykl oczywiście wcześniej już monitorowałam- żeby raz....
    Dzięki za informacje

    nzjdyx8dfh9ywefg.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 18 września 2014, 13:13

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    No to pozostaje życzyć Ci powodzenia :)

    llallka lubi tę wiadomość

  • mexicokaczka Debiutantka
    Postów: 9 11

    Wysłany: 22 września 2014, 11:07

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja miałam robioną IUI 3krotnie w szpitalu w Policach i bez wyniku na chlamydię kobiety nie były przyjmowane na IUI.

  • adrenalina Autorytet
    Postów: 2295 1628

    Wysłany: 22 września 2014, 14:57

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    stars2345 wrote:
    hej, co to hsg? Ma to coś wspólnego z laparoskopią i histeroskopią? Ja miałam inseminacje (nieudana), teraz biorę puregon i w tym tygodniu jak będzie dobry pęcherzyk to znowu będę miała. I przyznam, że miałam tylko usg robione i sprawdzane czy pęcherzyk urósł, nie miałam zlecanych żadnych badań.

    Powinnaś przed iui zrobić HSG (lekarz powinien Ci to powiedzieć przed inseminacja pierwsza )
    Ale w życiu rożnie bywa. Bo tez miałam dwie iui robione bez HSG. I na darmo wydałam tyle kasy. Ale jak człowiek nie wie to tak jest. A lekarze czerpią na tym same korzyści. Trafiłam do innego i od razu powiedział ze tylko zmarnowałam tyle czasu i pieniędzy. Ale jak będzie dalej sama nie wiem. Człowiek uczy sie na swoich błędach. Chociaż dużo dowiedziałam sie z tego forum od dziewczyn które naprawdę juz duZo przeszły.
    A przed swoimi dwoma iui brałam rożne hormony i tylko mam torbiele przez to i potworniaka( to juz nie przez hormony ). I muszę przejść teraz właśnie przez laparoskopię bedą wycinać guza i torbiele które powstały. A histeroskopię będę miała w celu obejrzenia od środka jak to wszystko wyglada. Czy ma prawidłową budowę, czy nie ma zrostow. Ogólny stan organow rozrodczych itp tak naprawdę tez nie wiem. Wszystkiego dowiem sie na własnym przykładzie jak będę juz po wszystkim. A to juz jutro :/! Boje sie. Trzymajcie kciuki.

  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6907

    Wysłany: 22 września 2014, 15:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hsg to badanie droznosci jajowodow. Bez sensu robic iui nie wiedzac czy sa drozne. Histeroskopia to cos innego.

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • tulipanna Autorytet
    Postów: 4719 2091

    Wysłany: 22 września 2014, 21:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Adrenalino, trzymam kciuki, odezwij się po badaniu do nas..

    wnid9vvjl1hs5kx5.png
    419005497f.png
  • Lila84 Autorytet
    Postów: 574 247

    Wysłany: 23 września 2014, 14:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Mi w klinice przed pierwszym IUI dr kazał zrobić FSH, LH, E2, testosteron, przeciwciała przeciw plemnikom, toxoplasmoze, cytomegalie, chlamydię. Dodatkowo od endo mam TSH, FT4, antyTPO i antyTG
    Mam już zrobiony progesteron i prolaktynę, jestem po HSG - oba drożne ale długie i cienkie :/
    Kurcze trochę tego nazbierałam ;)

    Lenka <3 35t1d 2522 gramy szczęścia <3

    Czekamy na Ciebie córeczko <3
    d76e967a38.png
  • pysiaczekoldzia Debiutantka
    Postów: 13 1

    Wysłany: 7 września 2021, 15:02

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja robilam poza podstawawa morfologia, tarczycą, hormonami itd badania genetyczne w klinice w Czechach gdzie podeszlismy do invitro

  • antagonistka Nowa
    Postów: 4 0

    Wysłany: 7 września 2021, 17:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    pysiaczekoldzia wrote:
    ja robilam poza podstawawa morfologia, tarczycą, hormonami itd badania genetyczne w klinice w Czechach gdzie podeszlismy do invitro

    Czechy to kawalek drogi czemu tam?

  • pysiaczekoldzia Debiutantka
    Postów: 13 1

    Wysłany: 7 września 2021, 21:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bo wybralismy najlepsze miejsce jakie mozna, klinika https://europeivf.com/ i po nieudanych zabiegach w polsce tam w koncu sie udalo. Prowadzil mnie prawie ze za reke super lekarz. Bardzo polecam to miejsce

Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

CZYTAJ WIĘCEJ

5 rzeczy, które wesprą Twoje starania o dziecko!

Rozpoczynacie starania o dziecko. Wykonujesz kolejne testy ciążowe i… nic. Zastanawiasz się, dlaczego to tyle trwa, skoro „wszyscy” wokół informują o tym, że spodziewają się dziecka. Tak naprawdę wiele starań kończy się sukcesem dopiero po pewnym czasie, a niepłodność dotyczy już blisko 15-20% par. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na szczęśliwe poczęcie.

CZYTAJ WIĘCEJ

Planowanie ciąży, czyli o tym jakie badania przed ciążą warto wykonać

Planowanie ciąży to ważny moment w życiu każdej kobiety. Zastanawiasz się jakie badania przed ciążą warto wykonać? A może warto pomyśleć o dodatkowych szczepieniach? Co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na zdrową, szczęśliwą ciążę? Przeczytaj, które szczepienia musisz zrobić jeszcze przed rozpoczęciem starań, a które spokojnie możesz zrobić nawet będąc już w ciąży. 

CZYTAJ WIĘCEJ