Forum Starając się z pomocą medyczną Laparoskopia z kauteryzacją jajników
Odpowiedz

Laparoskopia z kauteryzacją jajników

Oceń ten wątek:
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 7 stycznia 2020, 17:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć dziewczyny😊 wiem, że już jest wątek o laparoskopii, ale tam większość dziewczyn miało ją wykonaną z powodu endometriozy.
    Ja mam PCOS i słabo reaguje na stymulacje. Rosnie początkowo dużo pęcherzyków, nawet po 6 w każdym jajników, ale z każdym dniem jest coraz gorzej i tak do owulacji przeżywa marny jeden pęcherzyk max 17 mm. Estradiol też ok 120 więc kiepsko. Bralam już clo, letrozol i nawet gonadotropiny. Lekarz proponuje laparoskopie z nakluwaniem jajników. Boję się spadku AMH i w konsekwencji nawet in vitro mi nie pomoże zostać mamą.
    Proszę piszcie o swoich przeżyciach po laparo. Czy mialyscie robione AMH przed zabiegiem, czy lekarz już wyczerpał wszystkie metody stymulacji. Jakie efekty po?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Bibi25 Ekspertka
    Postów: 300 88

    Wysłany: 7 stycznia 2020, 19:02

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej. Ja jestem po laparo z kauteryzacja w 3/2019. Przed laparo nie mialam badania amh. W ogole nie mialam. Mam 26 lat. Przed laparo owu nie bylo z lametta i clo. Rosly do 11mm i na tym koniec. Po laparo owu byly. Czasem 2x z obu jajnikow. Po laparo zmienili mi dawkowanie clo/lametty: po 1 tabl x 10 dni. Schemat 2x1 przez 5 dni u mnie nie działał. W październiku mialam ostatnia stymulacje. Zrobilam badania immuno i były ok. Teraz czekam na wyniki kariotypow i trombofilii. Po tym bedzie stymulacja gonadotropinami na nfz.
    Jak u cb wyglądala stymulacja gonadotropinami? Jaki koszt? Jaki schemat?

    Tysia33 lubi tę wiadomość

    Drugi rok staran
    PCO, laparo
    drożność ok, immuno ok
    MTHFR, czynnik VR2 hetero
    Pai homo
    Kariotypy ok
    Mąż - ok

    6/2020 lametta, miovelia nac, acard, pregnyl
    3.07 || beta 942
    6.07 beta 4106 pecherzyk w macicy 0.8

    3jgx3e3kc1zquwj5.png
  • AgnieszkaH Autorytet
    Postów: 1251 719

    Wysłany: 7 stycznia 2020, 21:21

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja w 2015 roku miałam kauteryzację i amh spadło z 4 i cos do 2 i cos po zabiegu ale potem o dziwo znowu wzroslo do 4 z czyms a teraz w zeszlym roku bylo 2.09 wiec kauteryzacja owszem zmniejsza amh ale jeśli wyjsciowe masz dobre to nie ma sie czego bac a zabieg pomoze w powrocie owulacji i poprawi prace jajnikow.

    Tysia33 lubi tę wiadomość

    AgnieszkaH
    34 lata
    Starania od 2014r.
    4 Cykle stymulowane 😢 3 IUI 😢
    1 IVF 02.2019 ICSI 2 komórki - 1 zarodek - ET 3-dniowca 18.02.2019 😢
    2 IVF 01.2020 ICSI+MACS 6 komórek - 3 blastki 😍
    Pół roku leczenia ureaplasmy.
    1 FET 13.10.2021 Embryoglue+Accofil+Encorton - 7tc puste jajo 💔

    Problemy: immunologia, cienkie i polipowate endometrium (stany zapalne), słabe komórki, PAI-1 hetero, PCO, zrosty, mięśniak śródścienny itd...
    KIR Bx bez implantacyjnych, mąż C1C2
    Mam jeszcze ❄❄
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 06:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bibi25 wrote:
    Hej. Ja jestem po laparo z kauteryzacja w 3/2019. Przed laparo nie mialam badania amh. W ogole nie mialam. Mam 26 lat. Przed laparo owu nie bylo z lametta i clo. Rosly do 11mm i na tym koniec. Po laparo owu byly. Czasem 2x z obu jajnikow. Po laparo zmienili mi dawkowanie clo/lametty: po 1 tabl x 10 dni. Schemat 2x1 przez 5 dni u mnie nie działał. W październiku mialam ostatnia stymulacje. Zrobilam badania immuno i były ok. Teraz czekam na wyniki kariotypow i trombofilii. Po tym bedzie stymulacja gonadotropinami na nfz.
    Jak u cb wyglądala stymulacja gonadotropinami? Jaki koszt? Jaki schemat?
    U mnie lametta i clo podobnie jak u Ciebie- brak reakcji nawet na dawkę 3x1 przez 5 dni właśnie, najczęściej od 2-3 dc. Niby pęcherzyki rosły na początku, a potem się zatrzymywaly. Po clo didatkowo torbiel!!
    Endometroum tez mam zawsze niskie.
    Gonadotropiny miałam 100% płatne.
    W sierpniu lametta 3x1 od 3 dc do 7 dc + Menopur 75 w 3,5,7,9,11 dc. Pęcherzyk 18 mm. Ovitrelle + Duphaston + Estrofem. Brak ciąży.
    Listopad: lametta 3x1 od 3 dc do 7 dc + Gonal F 75 w 3,5,7,9,11,12,13,14 dc (tak,tak aż 8 zastrzykow!!!). Efekt 1 marny pecherzyk 17 mm (a rosło początkowo aż 12), endometrium 7.5 mm i zaczęło spadać. Ovitrelle + Duphaston + Estrofem. Niby na usg pecherzyk pękł, ale zaprzecza temu wynik progesteronu w 21 dc - 0,24. Brak ciąży.
    Na razie czekam aż wchłonie się torbiel.
    Gdzie miałaś robiona laparo? Leczysz się w Klinice Niepłodności?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 06:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AgnieszkaH wrote:
    Ja w 2015 roku miałam kauteryzację i amh spadło z 4 i cos do 2 i cos po zabiegu ale potem o dziwo znowu wzroslo do 4 z czyms a teraz w zeszlym roku bylo 2.09 wiec kauteryzacja owszem zmniejsza amh ale jeśli wyjsciowe masz dobre to nie ma sie czego bac a zabieg pomoze w powrocie owulacji i poprawi prace jajnikow.

    Bardzo się boje-dziekuje za słowa wsparcia. To dla mnie bardzo ważne😘 trzymam kciuki za twoje IVF. Może lekarz zmieni protokół i będzie szansa uzyskać więcej komórek jajowych z punkcji.

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 06:37

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Za 1 ampulke Menopuru/Gonalu F płaciłam coś w granicach 105-110 zł. Dawka 75 jednostek. Tak więc cała stymulacja w listopadzie razem z wizytami i usg oraz badaniami krwi (zawsze robię estradiol+progesteron min. 3 razy) kosztowała mnie..... prawie 1500 zł.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 12 lutego 2020, 14:49

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • AgnieszkaH Autorytet
    Postów: 1251 719

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 12:16

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tysia33 wrote:
    Bardzo się boje-dziekuje za słowa wsparcia. To dla mnie bardzo ważne😘 trzymam kciuki za twoje IVF. Może lekarz zmieni protokół i będzie szansa uzyskać więcej komórek jajowych z punkcji.
    Nie bój się samego zabiegu. Wiadomo człowiek się naczyta no i naturalnie czuje strach bo to jednak zabieg ale jest to do przejścia. Trochę bólu przy chodzeniu już potem no nie idzie sie tak swobodnie wyprostować bo szwy ciągną ale z każdym dniem jest lepiej a zabieg sam w sobie bardzo może pomóc w staraniach.

    Co do mnie to zmiany protokołu nie miałam ale antykoncepcje przed i witaminy na poprawę komórek więc zobaczymy czy taka zmiana pomoże. To moje ostatnie podejście do ivf i oby było szczęśliwe.

    AgnieszkaH
    34 lata
    Starania od 2014r.
    4 Cykle stymulowane 😢 3 IUI 😢
    1 IVF 02.2019 ICSI 2 komórki - 1 zarodek - ET 3-dniowca 18.02.2019 😢
    2 IVF 01.2020 ICSI+MACS 6 komórek - 3 blastki 😍
    Pół roku leczenia ureaplasmy.
    1 FET 13.10.2021 Embryoglue+Accofil+Encorton - 7tc puste jajo 💔

    Problemy: immunologia, cienkie i polipowate endometrium (stany zapalne), słabe komórki, PAI-1 hetero, PCO, zrosty, mięśniak śródścienny itd...
    KIR Bx bez implantacyjnych, mąż C1C2
    Mam jeszcze ❄❄
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 14:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AgnieszkaH wrote:
    Nie bój się samego zabiegu. Wiadomo człowiek się naczyta no i naturalnie czuje strach bo to jednak zabieg ale jest to do przejścia. Trochę bólu przy chodzeniu już potem no nie idzie sie tak swobodnie wyprostować bo szwy ciągną ale z każdym dniem jest lepiej a zabieg sam w sobie bardzo może pomóc w staraniach.

    Co do mnie to zmiany protokołu nie miałam ale antykoncepcje przed i witaminy na poprawę komórek więc zobaczymy czy taka zmiana pomoże. To moje ostatnie podejście do ivf i oby było szczęśliwe.

    Długo byłaś na L4 po zabiegu? Mam taką pracę, że będą krzywo patrzeć na moja nieobecność.
    Jakie witaminki bierzesz na poprawę jakości komórek jajowych? Ja wcinam koenzym Q10.
    Czemu to ostatnie podejście do ivf (o ile mogę zapytać)?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Bibi25 Ekspertka
    Postów: 300 88

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 18:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Chodzę prywatnie do gin-endo. Laparo mialam na nfz. Tez mialam torbiel. Ale sie wchlonela 2 dni przed zabiegiem i nie chcieli mi go zrobic bo za mloda bylam... Ale moja doktorka sie uparla :-)
    Przy lametcie 2x1 w 4 dniu dostalam okresu mimo ze byl ładny pecherzyk i endo. Wiec u mnie lametta 1x1 przez 9/10 dni. Od 7 dnia monitoringi. Owu mialam przy dodatkowym pabi dexamethazonie. Prog 7dpo powyzej 20 ale ciazy brak :( nasienie oki. Boje sie wynikow kariotypow bo jestesmy dziecmi rodzicow z konfliktu serologicznego i boje sie ze przez to te problemy.

    Drugi rok staran
    PCO, laparo
    drożność ok, immuno ok
    MTHFR, czynnik VR2 hetero
    Pai homo
    Kariotypy ok
    Mąż - ok

    6/2020 lametta, miovelia nac, acard, pregnyl
    3.07 || beta 942
    6.07 beta 4106 pecherzyk w macicy 0.8

    3jgx3e3kc1zquwj5.png
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 19:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bibi25 wrote:
    Chodzę prywatnie do gin-endo. Laparo mialam na nfz. Tez mialam torbiel. Ale sie wchlonela 2 dni przed zabiegiem i nie chcieli mi go zrobic bo za mloda bylam... Ale moja doktorka sie uparla :-)
    Przy lametcie 2x1 w 4 dniu dostalam okresu mimo ze byl ładny pecherzyk i endo. Wiec u mnie lametta 1x1 przez 9/10 dni. Od 7 dnia monitoringi. Owu mialam przy dodatkowym pabi dexamethazonie. Prog 7dpo powyzej 20 ale ciazy brak :( nasienie oki. Boje sie wynikow kariotypow bo jestesmy dziecmi rodzicow z konfliktu serologicznego i boje sie ze przez to te problemy.
    Wyniki kariotypu powinny wszystko wyjaśnić. A czy twój mąż miał też specjalistyczne badania nasienia jak fragmentacja DNA, MSOME, HBA? Może tu tkwi problem. Może masz przeciwciała przeciwplemnikowe ?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Bibi25 Ekspertka
    Postów: 300 88

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 20:07

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Oj tego nie wiemy :( a jesli by te schorzenia u nas wystapily to jak sie je leczy?

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 8 stycznia 2020, 20:07

    Drugi rok staran
    PCO, laparo
    drożność ok, immuno ok
    MTHFR, czynnik VR2 hetero
    Pai homo
    Kariotypy ok
    Mąż - ok

    6/2020 lametta, miovelia nac, acard, pregnyl
    3.07 || beta 942
    6.07 beta 4106 pecherzyk w macicy 0.8

    3jgx3e3kc1zquwj5.png
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 8 stycznia 2020, 20:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bibi25 wrote:
    Oj tego nie wiemy :( a jesli by te schorzenia u nas wystapily to jak sie je leczy?
    Jeśli jest np duża fragmentacja w plemnikach to szansa na naturalną ciążę jest mniejsza i wtedy najlepiej zdecydować się na in vitro. Tak samo jak test na dojrzałość plemników HBA wychodzi słabo to in vitro pokonuje tę trudność- stosuje się metodę PICSI.

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 10 stycznia 2020, 16:42

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Długo po takiej laparoskopii trzeba zostać w domu na L4?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Bibi25 Ekspertka
    Postów: 300 88

    Wysłany: 10 stycznia 2020, 19:51

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja miałam w czwartek a w poniedziałek poszlam do pracy

    Drugi rok staran
    PCO, laparo
    drożność ok, immuno ok
    MTHFR, czynnik VR2 hetero
    Pai homo
    Kariotypy ok
    Mąż - ok

    6/2020 lametta, miovelia nac, acard, pregnyl
    3.07 || beta 942
    6.07 beta 4106 pecherzyk w macicy 0.8

    3jgx3e3kc1zquwj5.png
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 10 stycznia 2020, 20:14

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bibi25 wrote:
    Ja miałam w czwartek a w poniedziałek poszlam do pracy
    😀😀

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 11 stycznia 2020, 13:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A po laparoskopii z nakluwaniem jajników można od razu się starać? Jestem ciekawa czy wystąpi u mnie spontaniczna owulacja czy jednak będą potrzebne leki?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • AgnieszkaH Autorytet
    Postów: 1251 719

    Wysłany: 12 stycznia 2020, 09:22

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tysia33 wrote:
    A po laparoskopii z nakluwaniem jajników można od razu się starać? Jestem ciekawa czy wystąpi u mnie spontaniczna owulacja czy jednak będą potrzebne leki?
    My staraliśmy się w tym samym cyklu co laparo. Lekarz nie mówił że nie wolno. U mnie nic z tego nie wyszło ale to przez inne problemy.

    Tysia33 lubi tę wiadomość

    AgnieszkaH
    34 lata
    Starania od 2014r.
    4 Cykle stymulowane 😢 3 IUI 😢
    1 IVF 02.2019 ICSI 2 komórki - 1 zarodek - ET 3-dniowca 18.02.2019 😢
    2 IVF 01.2020 ICSI+MACS 6 komórek - 3 blastki 😍
    Pół roku leczenia ureaplasmy.
    1 FET 13.10.2021 Embryoglue+Accofil+Encorton - 7tc puste jajo 💔

    Problemy: immunologia, cienkie i polipowate endometrium (stany zapalne), słabe komórki, PAI-1 hetero, PCO, zrosty, mięśniak śródścienny itd...
    KIR Bx bez implantacyjnych, mąż C1C2
    Mam jeszcze ❄❄
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 12 stycznia 2020, 09:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AgnieszkaH wrote:
    My staraliśmy się w tym samym cyklu co laparo. Lekarz nie mówił że nie wolno. U mnie nic z tego nie wyszło ale to przez inne problemy.
    Widzę w opisie, że masz cienkie endometrium i słabe komorki-ja niestety też borykam się z tym problemem. Owulacje mam stymulowana lekami i na 7 cykli tylko 2 razy się udało i to nie do końca....niby na usg widać pęknięty pecherzyk, ale bardzo niska wartość progesteronu w 21 dc wyklucza owulacje. Lekarz podejrzewa właśnie za przyczyne słabe komórki jajowej. Do tego endometrium słabo rosnie nawet po gonadotropinach.
    Na razie stosuje koenzym Q10-moze poprawię jakość komórek jajowych....

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
  • AgnieszkaH Autorytet
    Postów: 1251 719

    Wysłany: 12 stycznia 2020, 09:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tysia33 wrote:
    Długo po takiej laparoskopii trzeba zostać w domu na L4?
    Ja miałam dwa tygodnie zwolnienie.

    Tysia33 lubi tę wiadomość

    AgnieszkaH
    34 lata
    Starania od 2014r.
    4 Cykle stymulowane 😢 3 IUI 😢
    1 IVF 02.2019 ICSI 2 komórki - 1 zarodek - ET 3-dniowca 18.02.2019 😢
    2 IVF 01.2020 ICSI+MACS 6 komórek - 3 blastki 😍
    Pół roku leczenia ureaplasmy.
    1 FET 13.10.2021 Embryoglue+Accofil+Encorton - 7tc puste jajo 💔

    Problemy: immunologia, cienkie i polipowate endometrium (stany zapalne), słabe komórki, PAI-1 hetero, PCO, zrosty, mięśniak śródścienny itd...
    KIR Bx bez implantacyjnych, mąż C1C2
    Mam jeszcze ❄❄
  • Tysia33 Autorytet
    Postów: 981 436

    Wysłany: 13 stycznia 2020, 16:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Robiła może któraś z Was badanie AMH przed i po laparoskopii z nakluwaniem jajników?

    dadaa3cd7a.png
    PCOS i insulinooporność z hiperinsulinemią
    Niedoczynność tarczycy
    Mutacja MTHFR hetero i PAI-1 homo
    Stymulacja jajeczkowania od 06.2019
1 2 3
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Starania o dziecko i ciąża po poronieniu - prawdziwe historie ♡

"Prawdziwe historie kobiet starających się o dziecko" - opowieść o Karolinie, która doświadczyła bolesnej straty w 21. tygodniu ciąży... Jak sama mówi: wszystko układało się idealnie, nic nie wskazywało na to, że coś może być nie tak. "Starania o dziecko i ciąża po poronieniu" -  o bólu, bezsilności, traumie, ale również o pięknym odrodzeniu, niegasnącej nadziei i szczęśliwym zakończeniu. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Pierwsza wizyta w klinice leczenia niepłodności – jak się przygotować?

Nadszedł ten czas - przed Wami pierwsza wizyta w kierunku diagnostyki problemów z płodnością. Jak wygląda? Na co się przygotować? Czy przed wizytą warto wykonać wstępne badania? Jakie znaczenie mają obserwacje cyklu miesiączkowego podczas diagnostyki? Jak wygląda wywiad medyczny? 

CZYTAJ WIĘCEJ

Ciążooporna - historia kobiety, która pragnie zostać Mamą ♡

Emilia mówi o sobie, że jest ciążooporna. Jej walka o bycie Mamą trwa już kilka lat, więc sama zaczęła nazywać siebie dinozaurem ciążooporności. Przeczytaj prawdziwą historię kobiety starającej się o dziecko. Kobiety, która pomimo wielu trudnych doświadczeń nie poddaje się i nie traci nadziei. 

CZYTAJ WIĘCEJ