PMS - Zespół Napięcia Przedmiesiączkowego

“Przed miesiączką jestem rozdrażniona, szybko się denerwuje i ciężko mi zapanować nad moimi emocjami. Co mogę z tym zrobić?”

 
Opisane objawy są charakterystyczne dla PMS, czyli zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Istnieje wiele teorii dot. przyczyn powstawania napięcia przedmiesiączkowego, jednak lekarze najbardziej skłaniają się do tej, która jako przyczynę PMS wskazuje wahania hormonalne, które występują w trakcie kobiecego cyklu. Napięcie przedmiesiączkowe jest bardzo powszechną dolegliwością, ponieważ aż 80% kobiet deklaruje odczuwanie przynajmniej jednego z objawów. Do najczęstszych objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego zalicza się: 
  • rozdrażnienie, nerwowość, płaczliwość, wrażliwość emocjonalna,
  • bolesność i tkliwość piersi, 
  • bóle głowy, 
  • zaparcia, nudności, wzdęcia, 
  • zatrzymywanie wody w organizmie i wzrost masy ciała, 
  • trądzik.  
Nasilone objawy PMS wymagają konsultacji lekarskiej i podjęcia leczenia. Jednak u większości kobiet można poradzić sobie naturalnymi, wypróbowanymi sposobami łagodzenia objawów (czytaj więcej: jak sobie pomóc przy PMS?
 

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) - jak sobie pomóc? Kiedy warto skonsultować się z lekarzem?

 
Częstymi objawami PMS są wzdęcia oraz zatrzymywanie się wody w organizmie. Warto w tych dniach ograniczyć spożycie soli, a zwiększyć spożycie wody mineralnej, która pomaga usuwać nadmiar płynów z organizmu. Pomocna może być również herbatka z kopru włoskiego. 
 
Jeśli cierpisz na trądzik i inne problemy skórne podczas PMS, warto ograniczyć spożycie pikantnych potraw oraz słodkich przekąsek. Wyjątkiem jest tutaj gorzka czekolada, która zawiera magnez i żelazo. Magnez jest tutaj kluczowy, ponieważ może być również pomocny przy bolesnym miesiączkowaniu, wspomnianych wyżej wzdęciach, bólach głowy, a nawet przy usuwaniu nadmiaru wody z organizmu. Jeśli doświadczasz tych wszystkich objawów, porozmawiaj z lekarzem na temat suplementacji magnezu. 
 
Jeśli czujesz się na siłach, zadbaj o odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. Świetnie się sprawdzi joga, spacer, czy pływanie. Aktywność fizyczna wiąże się z wydzielaniem endorfin (hormonów szczęścia), a to z kolei może być pomocne przy wahaniach i obniżonym nastroju w dniach przedmiesiączkowych. 
 
Większość kobiet deklaruje, że doświadcza przynajmniej jednego z szerokiej listy objawów charakterystycznych dla PMS. Jeśli jednak objawy, których doświadczasz podczas zespołu napięcia przedmiesiączkowego są bardzo silne, to możesz cierpieć na PMDD, czyli przedmiesiączkowe zaburzenie dysforyczne, które wymaga konsultacji z lekarzem i podjęcia leczenia. Jeśli zatem czujesz, że fizycznie albo psychicznie (emocjonalnie) ciężko sobie radzisz z objawami napięcia przedmiesiączkowego, są one intensywne i nasilone, odbija się to na Twoim zdrowiu, samopoczuciu, a także wpływa na relacje z innymi ludźmi - zgłoś się do lekarza. 
 

Czym jest śledzenie objawów przedmiesiączkowych w aplikacji OvuFriend?

 
Czas zbliżającej się miesiączki to dla wielu kobiet trudniejszy moment w trakcie cyklu i właśnie z myślą o tym, powstało śledzenie objawów przedmiesiączkowych w OvuFriend.
 
Nasze algorytmy pokażą Ci, które objawy są Twoimi najczęstszymi, typowymi objawami przed miesiączką. Pozwoli Ci to rozpoznać zbliżające się objawy zespołu przedmiesiączkowego i przygotować się do niego. Czytaj więcej: jak sobie radzić z zespołem napięcia przedmiesiączkowego.
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do OvuFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)