X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum I trymestr Praca-koniec umowy a ciaza..
Odpowiedz

Praca-koniec umowy a ciaza..

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • Talusia Ekspertka
    Postów: 135 136

    Wysłany: 31 października 2015, 08:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Mam pewnien problem. I moze któraś z Was sie orientuje jak to wyglada.
    Takze, 15 listo pada konczy mi sie umowa o prace, i wiem ze mi ja przedłuża na kolejne 2 lata.
    I nie wiem co mam robic. Czy od razu po wizycie u ginekologa przyznac sie,ze jestem w ciazy dac zaświadczenie i dostanę wtedy ta obiecana umowe na dwa lata? Czy przedłuża mi umowe do porodu? Co wtedy dalej jest? Jak urodzę? Czy macierzyński i wychowawczy nnormalnie mi przysługuje? Czy lepiej siedzieć cicho, do 15listopada,i po 15stym dac zaświadczenie o ciazy i isc na l4 ( mam stresująca prace, dziwgam i non stop na nogach)? Kompletnie jestem zielona w tym. I nie wiem co robic. Bo jesli oglosze,przed 15 o ciazy to przeciez chroniona jestem,tak? I raczej powini dac mi ta umowe?

    f1ae37f895.png

    Dar z Miłości na ktory czekaliśmy <3
    10 Lipiec 2016 <3
  • Elvi Ekspertka
    Postów: 394 85

    Wysłany: 31 października 2015, 10:08

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Możesz być spokojna, jeżeli masz umowę o pracę a nie jest ona pracą na zastępstwie to w najgorszym wypadku przedłużyć Ci muszą ją do dnia porodu. Najważniejsze jest bowiem to, aby być ubezpieczonym w dniu porodu. Potem umowa się kończy, ale albo Ty albo Twoja firma (już dokładnie nie pamiętam) składają po porodzie papiery do ZUS i macierzyński wypłaca ci ZUS na podstawie średniej z ostatnich 12 miesięcy pracy. Niestety wychowawczy Ci się wtedy nie należy a macierzyński nie wlicza się do lat pracy. Tylko tyle, że przez rok będziesz otrzymywać pieniążki.