Forum Męskie sprawy Genetyczna nieplodnosc
Odpowiedz

Genetyczna nieplodnosc

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • truskawa Autorytet
    Postów: 365 177

    Wysłany: 15 lutego, 00:54

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Moze ktoras z was cos podpowie bo nie wiem juz gdzie szukac. Z mezem staramy sie o dziecko prawie 3 lata. Okazalo sie ze maz ma zapalenie prostaty i bakterie e coli. Oprocz tego bardzo obciazony rodowód wady serca i uposledzenie umtslowe. Maz jest zdrowy. Bylismy u genetyka robilismy kariotyp jest prawidlowy. Mąż ma obnizone parametry nasienia w krytycznych momentach 3.9 mln teraz okolo 24 mln. Kuleje ruch i morfologia. Podchodzilismy do inseminacji niestety sie nie udalo pozniej in vitro zaplodnilo sie 6 komorek z 6 z czego 3 dotrwaly do blastocysty 3aa 6dniowej. Zostala podana 1 niestety w 6 tyg poroniam. Meza brat tez ma problem mimo tego ze nasienie jest ok to po 10 latach jego zonie sie udalo zajsc w ciaze jednak poronienie 9 tydz. W rodzinie od strony ojca mezA wystapily juz przypadki bezplodnosci.zwracalam na to uwage jak bylismy u genetyka mimo to odpowiedzi noe dostalam. Nie wiem co badac dalej. Moze ktoras z was zetknela sie z sytuacja ze byly plemniki w nasieniu a mimo to bylo cos genetycznego ze nie dochodzi do prawidlowego rozwoju zarodka

    Starania od marca 2016
    Zapalenie prostaty u męża słabe parametry nasienia wrzesień 2017
    Wyleczenie prostaty 23 grudnia 2017
    Wizyta z klinice niepłodności kwiecień 2018
    IUI 26.06.2018 nieudane
    Icsi pazdziernik 2018 poronienie 6 tydzien
  • tuonela Autorytet
    Postów: 635 101

    Wysłany: 15 lutego, 13:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    istotnym badaniem jest fragmentacja DNA plemnika...
    jeszcze mój robił jakieś AZF ( to badanie genetyczne) i cos jeszcze
    skąd jesteście?

    Starania od 2014 roku niezliczona liczba badan zabiegow i kasy...
    21.06.2018 ICSI jednej blastocysty (niestety negatyw)

    04.02.2019 crio blastki ( ciąża biochemiczna) [*]
    10.06.2019 crio blastki ?
  • truskawa Autorytet
    Postów: 365 177

    Wysłany: 15 lutego, 13:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    I co z ta fragmentacja dna plemnika ?

    Starania od marca 2016
    Zapalenie prostaty u męża słabe parametry nasienia wrzesień 2017
    Wyleczenie prostaty 23 grudnia 2017
    Wizyta z klinice niepłodności kwiecień 2018
    IUI 26.06.2018 nieudane
    Icsi pazdziernik 2018 poronienie 6 tydzien
  • tuonela Autorytet
    Postów: 635 101

    Wysłany: 15 lutego, 14:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ,,Fragmentacja DNA plemników znacznie wpływa na zdolność rozrodu. Plemniki z wysoką fragmentacją / stopniem uszkodzeń w DNA, są zdolne do zapłodnienia komórek jajowych, lecz rozwój zarodka może ulec zatrzymaniu jeszcze przed jego implantacją. W przypadku implantacji zaś prawdopodobieństwo wczesnego poronienia jest bardzo wysokie. Sprawdzenie stopnia fragmentacji DNA plemników może w wielu przypadkach wyjaśnić nierozpoznaną dotąd przyczynę bezpłodności." my niestety mamy wysoka raz nawet dobila do 80 proc...a powyzej 30 to juz jest bardzo zle;/

    Starania od 2014 roku niezliczona liczba badan zabiegow i kasy...
    21.06.2018 ICSI jednej blastocysty (niestety negatyw)

    04.02.2019 crio blastki ( ciąża biochemiczna) [*]
    10.06.2019 crio blastki ?
  • truskawa Autorytet
    Postów: 365 177

    Wysłany: 15 lutego, 21:25

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    To i moze u nas to samo. A macie szanse na dziecko ? Czy to przekresla nadzieje ?

    Starania od marca 2016
    Zapalenie prostaty u męża słabe parametry nasienia wrzesień 2017
    Wyleczenie prostaty 23 grudnia 2017
    Wizyta z klinice niepłodności kwiecień 2018
    IUI 26.06.2018 nieudane
    Icsi pazdziernik 2018 poronienie 6 tydzien
  • freta Autorytet
    Postów: 337 152

    Wysłany: 15 lutego, 23:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    truskawa wrote:
    W rodzinie od strony ojca mezA wystapily juz przypadki bezplodnosci.zwracalam na to uwage jak bylismy u genetyka mimo to odpowiedzi noe dostalam. Nie wiem co badac dalej. Moze ktoras z was zetknela sie z sytuacja ze byly plemniki w nasieniu a mimo to bylo cos genetycznego ze nie dochodzi do prawidlowego rozwoju zarodka

    Będąc na wizycie u genetyka dowiedziałam się, że błędy w genach związanych z niepłodnością/bezpłodnością dziedziczy się od strony matki.

    Niestety prawidłowe kariotypy nie oznaczają, że zarodki będą prawidłowe genetycznie.

  • Vip0 Ekspertka
    Postów: 286 65

    Wysłany: 16 lutego, 07:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    tuonela wrote:
    ,,Fragmentacja DNA plemników znacznie wpływa na zdolność rozrodu. Plemniki z wysoką fragmentacją / stopniem uszkodzeń w DNA, są zdolne do zapłodnienia komórek jajowych, lecz rozwój zarodka może ulec zatrzymaniu jeszcze przed jego implantacją. W przypadku implantacji zaś prawdopodobieństwo wczesnego poronienia jest bardzo wysokie. Sprawdzenie stopnia fragmentacji DNA plemników może w wielu przypadkach wyjaśnić nierozpoznaną dotąd przyczynę bezpłodności." my niestety mamy wysoka raz nawet dobila do 80 proc...a powyzej 30 to juz jest bardzo zle;/


    Tuonela ale czy to prawda że nawet jeśli w ejakulacie jest np 90 milionów plemników a fragmentacja powiedzmy 80 % to przy invitro są w stanie wybrać kilka plemników idealnych i zdrowych metodą msome?

    Wiadomość wyedytowana przez autora 16 lutego, 07:57

    Drożnośc prawidłowa, owulacja bez stymulacji, badania w normie
    On : badanie nasienia w normie ,
    HBA 91%

    1 IUI :( ( pęcherzyk dominujący 23mm)
    2 IUI :( ( pęcherzyk dominujący 30 mm)
    3 IUI odwołana ( zmiana lekarza prowadzącego zlecenie przez Dr.badania DNA plemników i HBA)

    Punkcja 8.04.2019 ( pobrano 16 kumulusow , 8 dojrzałych , 7 się zapłodniła , pozostało 5 blastek)
    Transfer 1 blastki 13.04.2019

    5dpt beta - 22.7
    10dpt beta 309
    13dpt beta 1060
    16dpt beta 2637
  • truskawa Autorytet
    Postów: 365 177

    Wysłany: 16 lutego, 08:47

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    freta wrote:
    Będąc na wizycie u genetyka dowiedziałam się, że błędy w genach związanych z niepłodnością/bezpłodnością dziedziczy się od strony matki.

    Niestety prawidłowe kariotypy nie oznaczają, że zarodki będą prawidłowe

    Aj poczekamy na wyniki czy dalej jest e coli i wysle meza w tym tyg na badania dna plemnikow. Mamy 2 zarodki ale moze nie ma sensu... a fragmentacje mozna jakos poprawic ?

    Starania od marca 2016
    Zapalenie prostaty u męża słabe parametry nasienia wrzesień 2017
    Wyleczenie prostaty 23 grudnia 2017
    Wizyta z klinice niepłodności kwiecień 2018
    IUI 26.06.2018 nieudane
    Icsi pazdziernik 2018 poronienie 6 tydzien
  • tuonela Autorytet
    Postów: 635 101

    Wysłany: 16 lutego, 13:42

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    przeszliśmy procedurę w Novum (najpierw byliśmy u doktora Wolskiego) zapłodnione 6 komórek
    2 się nie dzieliły wcale
    czekaliśmy z zarodkami do 5 doby dotrwały 3
    świeży transfer nawet nie zaskoczyło, drugi transfer który miałam na początku lutego zaskoczyło ale beta spadła i czekam na okres...został nam ostatni zarodek.
    Powiem tak szczęście chyba musi być no i dobre laboratorium mąż miał pojedyncze ruchome plemniki w polu widzenia a tak poza tym ma ze 120 mln..ale nieruchome bądź martwe..no i ta fragmentacja. Ale znam przypadek dziewczyny z tego forum plemniki pozyskane z biopsji i pojedyncze i się udało...jak ktoś nie spróbuje nie będzie wiedział

    Starania od 2014 roku niezliczona liczba badan zabiegow i kasy...
    21.06.2018 ICSI jednej blastocysty (niestety negatyw)

    04.02.2019 crio blastki ( ciąża biochemiczna) [*]
    10.06.2019 crio blastki ?
  • truskawa Autorytet
    Postów: 365 177

    Wysłany: 16 lutego, 21:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Nam sie udalo za pierwszym razem ale poronilam w 6 tyg na koniec listopada. Teraz chce podejsc do transferu ale chyba moj organizm nie jest gotowy na to. Pierwszy okres mialam 45 dni po poronieniu a teraz znowu jestem w 43 dniu cyklu... juz nawet myslalam ze jestem w ciazy ale biel vizira. Wysle meza w tyg. Na badania

    Starania od marca 2016
    Zapalenie prostaty u męża słabe parametry nasienia wrzesień 2017
    Wyleczenie prostaty 23 grudnia 2017
    Wizyta z klinice niepłodności kwiecień 2018
    IUI 26.06.2018 nieudane
    Icsi pazdziernik 2018 poronienie 6 tydzien
  • Esperanza Mia Autorytet
    Postów: 2113 484

    Wysłany: 18 lutego, 13:26

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    truskawa wrote:
    Nam sie udalo za pierwszym razem ale poronilam w 6 tyg na koniec listopada. Teraz chce podejsc do transferu ale chyba moj organizm nie jest gotowy na to. Pierwszy okres mialam 45 dni po poronieniu a teraz znowu jestem w 43 dniu cyklu... juz nawet myslalam ze jestem w ciazy ale biel vizira. Wysle meza w tyg. Na badania
    Czym się u męża objawiało zapalenie prostaty? Na USG można to wykryć?

    07. 2017 AMH 2,64
    04.2019 AMH 1
    2018 HSG ok,
    2018 histero ok,
    IO, MTHFR A1298C,
    NK 19% , KIR BX brak 2DS1 2DS5 3DS1 HLA-C : C1 i C2
  • AgaP83 Przyjaciółka
    Postów: 147 23

    Wysłany: 18 lutego, 17:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tuonela, a mam pytanie - czy przed samym inv powtarzaliście dna? Doczytałam, że się leczycie w Novum. My wybieramy się do Novum w marcu. Zaliczyliśmy porażkę w Invimedzie, gdzie kiedyś udało nam się za pierwszym razem i mieliśmy 3 mrozaki. Teraz na kilkanaście zapłodnionych komórek - miałam pobranych 18 - zero mrozaków... już też nie wiem co robić... Plan jest taki powtórka dna i wizyta w marcu u d-ra Lewandowskiego

    AgaP83
  • tuonela Autorytet
    Postów: 635 101

    Wysłany: 18 lutego, 20:01

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AgaP83 wrote:
    Tuonela, a mam pytanie - czy przed samym inv powtarzaliście dna? Doczytałam, że się leczycie w Novum. My wybieramy się do Novum w marcu. Zaliczyliśmy porażkę w Invimedzie, gdzie kiedyś udało nam się za pierwszym razem i mieliśmy 3 mrozaki. Teraz na kilkanaście zapłodnionych komórek - miałam pobranych 18 - zero mrozaków... już też nie wiem co robić... Plan jest taki powtórka dna i wizyta w marcu u d-ra Lewandowskiego
    tak Powtarzaliśmy bo było wymagane i było prawie 80 proc
    raz było 73..będę chciała powtórzyć jak się teraz nie uda..bo pewnie na kolejna procedure będziemy odkladać a nie chce żeby u meża było jeszcze gorzej...

    Starania od 2014 roku niezliczona liczba badan zabiegow i kasy...
    21.06.2018 ICSI jednej blastocysty (niestety negatyw)

    04.02.2019 crio blastki ( ciąża biochemiczna) [*]
    10.06.2019 crio blastki ?
  • AgaP83 Przyjaciółka
    Postów: 147 23

    Wysłany: 18 lutego, 20:18

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Pytam bo w Invimedzie nie było wymagane. Początkiem marca będziemy powtarzać. My początkowo mieliśmy 57 % a po 6 miesiącach 44 %. W środę mój mąż idzie do androloga/urologia. Nie chce by kolejna procedura okazała się porażką. Choć lekarz z invimed powiedział, że nie da się już poprawić tego dna. Zobaczymy co przyniesie czas.

    AgaP83
  • truskawa Autorytet
    Postów: 365 177

    Wysłany: 3 marca, 23:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Esperanza Mia wrote:
    Czym się u męża objawiało zapalenie prostaty? Na USG można to wykryć?
    Tak mial powiększoną prostotę. Lekarz go skierowal na posiew. Badania wyskazaly e coli. Przez chwile nawet udalo nam się wyzbyć cholerstwa niestety na krotko. Po 3 msc znowu wróciło. Teraz mąż jest na antybiotyku licze na cud. Ze moze w koncu sie uda.

    Starania od marca 2016
    Zapalenie prostaty u męża słabe parametry nasienia wrzesień 2017
    Wyleczenie prostaty 23 grudnia 2017
    Wizyta z klinice niepłodności kwiecień 2018
    IUI 26.06.2018 nieudane
    Icsi pazdziernik 2018 poronienie 6 tydzien

Zajdź w ciążę dwa razy szybciej

Sprawdź OvuFriend Premium

  • wyznaczanie dni płodnych
  • dieta płodności
  • innowacyjny algorytm

Wypróbuj miesiąc za darmo, potem tylko 29 zł / mies.

Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do OvuFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)