Walentynki w OvuFriend!

Jeżeli wykupisz abonament Premium w OvuFriend i zajdziesz w ciążę, będziesz mogła wykorzystać swój abonament w BellyBestFriend, w niesamowitym, w pełni spersonalizowanym, inteligentnym kalendarzu Twojej ciąży!

Promocja trwa do 21.02.2019 roku.

Wykup abonament Zamknij
Forum Starając się - ogólne Homocysteina i kwas foliowy
Odpowiedz
  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • Rzepulek Nowa
    Postów: 2 5

    Wysłany: 15 listopada 2018, 18:02

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witam, mam pytanko odnośnie moich wyników które dzisiaj odebrałam. Homocysteina - 5. Norma 5-15. Czyli dolna granica. Kwas foliowy normy 3-17 , ja mam informację: "powyżej 20" . Co takie wyniki mogą mówić? W przyszłym miesiącu będziemy próbować z mężem zajść w ciąże. Od miesiąca biore kwas foliowy FEMIBION 0.

  • Beti82 Autorytet
    Postów: 1634 969

    Wysłany: 16 listopada 2018, 15:54

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Rzepulek jaki kwas bralas i w jakiej dawce? Prawdopodobnie nie przyswajasz zwyklego.Ja sama zrobilam sobie badanie na poziom kwasu i wyszlo 36 a norma do 18 .3 tygodnie nie bralam pozniej ,zeby sie ,,oczyscić'' i doszlam do 21 .U Ciebie nie wiadomo dokladnie ile jest.Jak masz niedlugo wizyte u gina to ja bym narazie odstawiła ten kwas.Poczytaj o tym,ze nadmiar kwasu w naszym przypadku jest toksyczny i wcale nie jest zdrowy.Co do homocysteiny sie nie wypowiem ja mialam 8,6 .Powinno byc troszke mniej ,wiec wydaje mi sie ,ze 5 bedzie ok ale moze sie myle.

    Euthyrox 37,5
    PAI-1 4G-homo,MTHFR 1298AC-hetero ,PCOS :(
    6cs-o pierwszego maluszka
  • Isaura81 Autorytet
    Postów: 1115 465

    Wysłany: 21 listopada 2018, 08:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    W przypadku nierzyswajania zwykłego kwasu to norma nie byłaby przekroczona tak mało tylko znacznie wyskoczyła poza.
    Taki wynik przy codziennym przyjmowaniu kwasu w połączeniu z homocysteina o dawce 0.4 sugeruje aby przyjmować go co 2 dni.
    Nie trzeba doszukiwać się modnego ostatnio nietolerowania zwykłego kwasu ;-)

    Isaura l.37, 9 CS o 3 dziecko
    HSG - drożne jajowody
    Niedomoga lutealna
    Zioła ojca sroki nr 3
  • Beti82 Autorytet
    Postów: 1634 969

    Wysłany: 21 listopada 2018, 08:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Informacja o tym,ze kwas foliowy jest pow 20 nic nam nie daje...Bo to moze byc 21 a moze tez 50.Zalezy gdzie sie robi badanie.Ja robilam w szpitalu i podali mi tez wlasnie taka wartosc ,ze pow 20.Powtorzyłam gdzie indziej i wyszlo 36 .Wiec tak naprawde nie wiemy jaki wynik ma Rzepulek...

    Euthyrox 37,5
    PAI-1 4G-homo,MTHFR 1298AC-hetero ,PCOS :(
    6cs-o pierwszego maluszka
  • naia Nowa
    Postów: 4 0

    Wysłany: 21 listopada 2018, 12:20

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny co sądzicie o tych wynikach:
    Homocysteina 10,20
    Kwas foliowy 23,92 ng/ml (norma 4,60-18,70 ng/ml)
    Witamina B12 513,80 pg/ml (norma 191-663 pg/ml)
    Obecnie biorę suple (DuphaVit Pregna- w składzie 400 qg zwykłego kwasu i 400qg metylowanego, bez B12), dzięki nim w pół roku zbiłam homocysteinę z 18,05 do obecnego wyniku. Tylko ten kwas...
    Pół roku temu był w dolnej granicy normy (ok 7 ng/ml), a teraz to.
    B12 i B6 w czerwcu w normach, bliżej górnych granic, więc poziom ok.
    Co jeszcze mogę zrobić żeby zbić ta homocysteinę?

    Badanie na mutację MTHFR zrobione, czekam na wynik.

    Starania od 2013, 33l
    macica jednorożna
    31.08.18 - 1 IUI :(
    03.10.18 - 2 IUI :(
  • MonikA_89! Autorytet
    Postów: 3269 1814

    Wysłany: 21 listopada 2018, 20:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kwas foliowy bierz tylko metylowany, a zwykły lepiej odstawić. W badaniach wyszedł nieco podwyższony, więc możesz zwykłego nie przyswajać. Po co ma się później odkładać w organizmie.

    Homocysteinę można zbijać metylowaną B12. Ja biorę jeszcze TMG który pomaga w procesie metylacji (do kupienia w necie albo w sklepach dla sportowców).

    Jak wolisz rozwiązania kompleksowe, to moja lekarka poleca też:
    https://biogo.pl/pl/p/Bicaps-Witamina-B-complex-293mg-60-porcji-120-kapsulek-ForMeds/30547

    Wiadomość wyedytowana przez autora 21 listopada 2018, 20:57

    Beti82 lubi tę wiadomość

    Nowy rok, nowa nadzieja
    4.5 roku starań o kropka
    ______________________
    Wrzesień 2018 - nadzieja w naprotechnologii
    * Insulinooporność
    * Hiperprolaktynemia
    * MTHFR heterozygota
    * PAI homozygota
    * AMH 0,99
    * SCD 31,5% :(
    Sierpień 2017 - rozpoczęcie leczenia w Invimed
    * Przeciwciała przeciw otoczce komórki jajowej
    * Przeciwciała aTPO i aTG
    * AMH 1,5
    *120mln plemników, 50% ruch postępowy, morfologia 1% (wady główki)
    * Maj 2018 - IVF
    * Poronienie zatrzymane Synek 13tc [*] :(
  • k878 Autorytet
    Postów: 1876 743

    Wysłany: 4 grudnia 2018, 12:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    żeby wiarygodnie zbadać np. taki kwas foliowy trzeba by go odstawić na kilka dni; odstawiłaś?

    Córeczka 12.2017 <3

    0d1y43r8mbsv3w3o.png

Zajdź w ciążę dwa razy szybciej

Sprawdź OvuFriend Premium

  • wyznaczanie dni płodnych
  • dieta płodności
  • innowacyjny algorytm

Wypróbuj miesiąc za darmo, potem tylko 29 zł / mies.

Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do OvuFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)