Temperatura w cyklu - nietypowe sytuacje

Temperatura w cyklu miesiączkowym - jakie czynniki mogą zakłócić wiarygodność pomiaru temperatury?

Temperatura w cyklu miesiączkowym - czynnikami, które mogą negatywnie wpłynąć na pomiar są:

Nawet jeśli wystąpił któryś z powyższych czynników, nie przerywaj pomiaru, odnotuj go opisując zaistniałe zdarzenie (możesz to zrobić w polu „Notatki” przy danym dniu cyklu miesiączkowego). Jedna lub kilka nieprawidłowych temperatur niekoniecznie musi wpłynąć na nieprawidłową interpretację Twojego cyklu (upewnij się, że wiesz, w jaki sposób dokonywać pomiaru temperatury). 

 

W jaki sposób mierzyć temperaturę, jeśli w nocy muszę wstawać do małego dziecka?

Jeśli w nocy wstajesz do małego dziecka postaraj się mierzyć temperaturę po największej ilości przespanych godzin. Lepiej jest, aby nie było to w środku nocy, tylko w godzinach porannych (temperatura mierzona w godzinach porannych jest bardziej akuratna, niż ta nocna). Nie przejmuj się tym, jeśli po dokonaniu pomiaru położysz się jeszcze spać. Jeśli na przykład Twoje dziecko budzi się zazwyczaj około 5 nad ranem,  a Ty jesteś po co najmniej trzech godzinach snu, zmierz temperaturę o tej porze , nawet jeśli później wrócisz jeszcze do łóżka.

Temperatura w cyklu a zmiana czasu na letni/zimowy. Jak wówczas mierzyć temperaturę?

 
Większość kobiet nie odnotowuje znacznej zmiany temperatury w cyklu przy jednorazowej, godzinnej zmianie czasu. Jeśli należysz do tych kobiet lub nie jesteś właśnie w trakcie dni płodnych to zignoruj zmianę czasu i zmierz temperaturę o stałej godzinie (nie dokonując żadnych korekt). Na przykład, jeśli codziennie dokonujesz pomiaru o 7 rano, po zmianie czasu zrób to również o 7 nowego czasu (czyli godzinę wcześniej lub później niż normalnie).  W takiej sytuacji jedna trochę niższa lub wyższa temperatura nie powinna wpłynąć na niewłaściwą interpretację Twojego cyklu miesiączkowego. 
 
Jeśli natomiast zauważasz u siebie znaczą różnice w temperaturze na przestrzeni godziny lub jesteś tuż przed owulacją, możesz spróbować zmienić czas pomiaru stopniowo, na przykład zaczynając zmianę dzień wcześniej, mierząc temperaturę pół godziny wcześniej / lub później niż normalnie (w zależności od kierunku zmiany czasu). Na przykład, jeśli normalnie mierzysz temperaturę o godzinie 7 rano, i wiesz, że w niedzielę czas będzie przesunięty godzinę do przodu, to już w sobotę zmierz temperaturę pół godziny później (o 7.30), a w niedzielę o kolejne pół godziny później (o 8 czasu starego, a 7 nowego).
 

Temperatura w cyklu - jak ją mierzyć w podróży?

 
Jeśli podróżujesz w różnych strefach czasowych ze znaczną różnicą czasu, prawdopodobnie Twoja temperatura w cyklu będzie trochę niższa lub wyższa od normalnej. Twoją temperaturę może również zachwiać podróż w wyraźnie cieplejszy lub chłodniejszy klimat.  
 
Niestety niewiele możesz zrobić w takiej sytuacji. Odchylenia te, zazwyczaj występują tylko w dniu podróży i jeden dzień po. Dwie temperatury nie powinny zakłócić  interpretacji Twojego cyklu. Jednakże, jeśli jesteś jeszcze przed owulacją, zalecane jest abyś w tym czasie zwracała szczególną uwagę na inne wskaźniki płodności, takie jak: śluz, objawy, czy nastrój. 
 
Pamiętaj, że w sytuacji w której podejrzewasz, że Twoja temperatura może w pełni nie odzwierciedlać rzeczywistości (z powodu zmiany czasu, klimatu, stanu zdrowia itp.) możesz zaznaczyć funkcję Ignoruj tę temperaturę i  odnotować nietypowe zdarzenie w zakładce „Notatki”, aby zapamiętać powód odchylenia temperatury. 

Jak mierzyć temperaturę pracując na nocną zmianę?

Pracując na nocną zmianę, mierzenie temperatury może okazać się trudne, ale nie jest to niemożliwe. Postaraj się przestrzegać tych samych zasad pomiaru temperatury co po nocnym śnie. Mierz temperaturę po co najmniej trzech godzinach snu, tuż po przebudzeniu, zanim wykonasz jakąkolwiek czynność. Jeśli na przykład wracasz nad ranem i śpisz do popołudnia, to zmierz temperaturę jak tylko obudzisz się, po najdłuższym czasie snu. Podobnie jak przy porannym pomiarze, istotne jest, abyś mierzyła temperaturę codziennie o podobnej godzinie. Jeśli jednak nie jest to możliwe, zmierz temperaturę po przynajmniej 3 godzinach snu i odnotuj inną godzinę, abyś wiedziała, że ta temperatura może być obarczona błędem. Warto, abyś prowadziła również inne obserwacje płodności w aplikacji OvuFriend: śluz szyjkowy, odczuwane objawy, nastrój, libido, testy. Dzięki temu system będzie mógł wyznaczyć wiarygodny termin owulacji.

Temperatura w cyklu - “czy powinnam w jakikolwiek sposób przeliczyć (skorygować) swoją temperaturę, jeśli obudzę się i zmierzę ją o innej godzinie niż zwykle?”

 
Jeśli zmierzysz temperaturę o innej porze niż zwykle, nie powinnaś próbować jej przeliczać w żaden sposób (pomimo, że można czasem znaleźć wzory i metody na przeliczenie temperatury zmierzonej o innym czasie niż zwykle). OvuFriend nie poleca stosowania tych metod, ponieważ nie istnieje wiarygodny sposób, aby skorygować zmierzoną temperaturę. Organizm każdej kobiety jest inny i tym samym inaczej reaguje na zmianę godziny pomiaru. Zmiana temperatury w zależności od czasu mierzenia jest sprawą indywidualną i nie można przewidzieć w jaki sposób Twoje ciało zareaguje na inny czas pomiaru. U niektórych kobiet temperatura nie zmienia się prawie w ogóle na przestrzeni czasu, ale u większości nawet godzinne odchylenie ma znaczny wpływ na wynik pomiaru. Nie można również przewidzieć w jakim kierunku zmienia się temperatura wraz z upływem czasu, ponieważ dla części kobiet ona rośnie, dla innych wręcz przeciwnie maleje.
 
Zatem jeśli zdarzy się, że zmierzysz temperaturę o innym czasie niż zwykle, zamiast próbować ją korygować zaznacz funkcję "ignoruj tę temperaturę" (znajduje się ona tuż pod polem "temperatura"). Jedna lub dwie niewłaściwie zmierzone temperatury nie powinny wpłynąć na interpretację Twojego cyklu (Kiedy powinnam zaznaczyć funkcję „Ignoruj tę temperaturę”?)
 
Przeczytaj także jakie inne czynniki mogą zakłócać wiarygodność pomiaru temperatury.
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do OvuFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)