Staracie się o dziecko?
Zgłoście się na Walentynkową wizytę już dziś!

SPRAWDŹ
X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum Problemy i komplikacje Hipotrofia- za małe dziecko
Odpowiedz

Hipotrofia- za małe dziecko

Oceń ten wątek:
  • NaszCud Autorytet
    Postów: 1800 1942

    Wysłany: 9 marca 2021, 21:15

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej dziewczyny. U nas mozna powiedzieć że jest w porządku. Chodzimy na rehabilitacje. Kubus póki co tylko obraca się na brzuszek. Nie siedzi jeszcze.
    Na usg główki zwiększył nam się ilość płynu do 9mm z 7. Ale komory nie poszerzone. Musimy skontrolować i tu się trochę boje ale mam nadzieje ze będzie dobrze. Z wagą tez trochę licho . Teraz znowu kryzys z jedzeniem chyba zabki . Mam nadzieję że yo jest powód a nie nic innego. Ale ogólnie rośnie maly urwis . Pogodny jest i bardzo radosny .
    Basiu a u was jak z wagą?
    Wszystkiego dobrego dla was i maluszków

    Misiabella, Foto80 lubią tę wiadomość

    05.2019r- 7tc💔
    06.2020r- Nasze szczęście Synuś💙
    19.11- ⏸️cień cienia 10dpo🍀
    21.11- beta 56.1mIU/ml 12dpo🙏 prg 32,3ng/ml
    07.12- mamy ❤6+1
    21.12- 1,69cm kropka ❤8+1
    19.01- prenatalne 🙏 niskie ryzyka , 6,27cm szczęścia ❤12+2
    24.03- połówkowe🙏wszystko prawidłowo/455g🩷21+3
    23.05- usg III trym- Mamy już 1730g panienki 🩷30+0
    25.07- Nasze drugie szczęście Córeczka 🩷 39+0
    ⏰️13:07
    ⚖️3000g
    🪈54cm
    age.png
  • Misiabella Autorytet
    Postów: 2546 1537

    Wysłany: 10 marca 2021, 12:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kora88 wrote:
    A potem nadgonił czy po prostu jest mniejszy i tyle?
    Jak urodzil sie to tak nadrobil ze wskoczyl na 75 centyl

    Kora88 lubi tę wiadomość

    Nie wytrzyma człowiek mały, jak dorosły skamieniały
    relg3e5e8ajpipsb.png
  • beates Autorytet
    Postów: 1187 3989

    Wysłany: 10 marca 2021, 16:36

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć dziewczyny!
    U nas tez w porządku.  Mala zaczęła troche chodzić do przedszkola/ żłobka i w miarę dobrze się tam zaklimatyzowała.
    Rośnie powoli . Dopiero  dobiła do 9 kg. Ze wzrostem tez szału nie ma.
    Kilka tygodni temu  miała robione testy psychologiczne. Miały one ocenić poziom rozwoju umysłowego. Wyniki wyszły bardzo dobrze. Wiec bardzo się cieszę. 

    Misiabella, Kora88, blumchen30 lubią tę wiadomość

  • LaLiLu Koleżanka
    Postów: 52 19

    Wysłany: 18 marca 2021, 15:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć dziewczyny mam pytanie może wy jesteście bardziej doświadczone jestem obecnie w 35+4 wczoraj na usg waga wyszła małej 2921 g ale wyszły dość spore rozbieżności w wymiarach bpd wyszło na 39+1, nóżka na 38+2, hc na 36+6 a brzuszek na 34+6 trochę sie boje ze coś może być nie tak do tej pory mała rosła dość proporcjonalnie. Martwi mnie ta rozbieżność między główka, a brzuszkiem. Może któraś z was zna podobno przypadki ?

    blumchen30 lubi tę wiadomość

  • Spero777 Koleżanka
    Postów: 31 19

    Wysłany: 18 marca 2021, 18:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć dziewczyny,
    Byłam wczoraj na wizycie kontrolnej w 33tc i wyszła hipotrofia. Dostałam skierowanie na dalsze badania do przychodni przyszpitalnej, a nie wiem czy uda mi się zapisać jeszcze w tym tygodniu (dziś mnie odesłali z kwitkiem bo za późno zadzwoniłam...).
    wielkość główki BPD jest na 34+3, a brzuszka 30+2 i waga przypuszczalna 1760g. Dziwi mnie tylko dlaczego 12 dni wcześniej na usg 3trzymestru wszystko wg tego samego lekarza było idealnie? Wtedy (31tc) główka była na 31+6, a brzuszek 29+5. To możliwe, że hipotrofia zrobiła się tak nagle? Czy któraś z Was zetknęła się z taką historią? Jestem w szoku bo lekarz nawet się wcześniej nie zająknął, że może któryś parametr jest do obserwacji

  • Spero777 Koleżanka
    Postów: 31 19

    Wysłany: 18 marca 2021, 18:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    LaLiLu wrote:
    Cześć dziewczyny mam pytanie może wy jesteście bardziej doświadczone jestem obecnie w 35+4 wczoraj na usg waga wyszła małej 2921 g ale wyszły dość spore rozbieżności w wymiarach bpd wyszło na 39+1, nóżka na 38+2, hc na 36+6 a brzuszek na 34+6 trochę sie boje ze coś może być nie tak do tej pory mała rosła dość proporcjonalnie. Martwi mnie ta rozbieżność między główka, a brzuszkiem. Może któraś z was zna podobno przypadki ?
    jeśli lekarz nie powiedział, że coś nie tak, to ja bym się na Twoim miejscu nie przejmowała. W pierwszej ciąży pod koniec też miałam rozjazdy we wszystkich parametrach tak po 2-3 tyg i mały jest zdrowy.

  • Nalia Autorytet
    Postów: 3539 1247

    Wysłany: 22 kwietnia 2021, 12:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej dziewczyny, moja pierwsza córka urodziła się z hipotrofią. Teraz jestem w 2 ciąży, niestety wyszło niskie białko Pappa (0.25). Na razie małą waży ok. W 19+4 ma 350g, co odpowiada 85 centylowi. Martwi mnie tylko, że głowa jest w obu wymiarach na 85 centylu, noga na 92, a brzuch na 59. :/
    Mimo to wg tygodni wygląda to tak:
    Badanie w 19+4
    BPD 47.8mm 20+3 85c
    HC 176.3mm 20+1 85c
    AC 146.6mm 20+0 59c
    FL 34.3mm 20+6 92c

    Czy to może być zaczątek hipotrofii mimo prawidłowej wagi?
    Biorę Acard 150

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 22 kwietnia 2021, 12:31

    ❤Ada&Pola❤
    gg642n0atc7priww.png
    o1488ribmfu4nl5k.png
  • basia1987 Autorytet
    Postów: 718 1330

    Wysłany: 3 czerwca 2021, 21:23

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    NaszCud wrote:
    Hej dziewczyny. U nas mozna powiedzieć że jest w porządku. Chodzimy na rehabilitacje. Kubus póki co tylko obraca się na brzuszek. Nie siedzi jeszcze.
    Na usg główki zwiększył nam się ilość płynu do 9mm z 7. Ale komory nie poszerzone. Musimy skontrolować i tu się trochę boje ale mam nadzieje ze będzie dobrze. Z wagą tez trochę licho . Teraz znowu kryzys z jedzeniem chyba zabki . Mam nadzieję że yo jest powód a nie nic innego. Ale ogólnie rośnie maly urwis . Pogodny jest i bardzo radosny .
    Basiu a u was jak z wagą?
    Wszystkiego dobrego dla was i maluszków
    NaszCud super że Kubuś świetnie się rozwija bardzo się cieszę. Z jakiego powodu się rehabilitujecie? U nas na odwrót płynu nie ma ale jedna komora troszkę poszerzona. Ale ma tak od urodzenia i się nie powiększa więc mówią że taka jego uroda. A wy już po kontroli z tym płynem? U nas z wagą bardzo licho, ledwo ponad 6 kilo ale to już wiemy dlaczego tak jest. A jak u Was? Apetyt wrócił?

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 3 czerwca 2021, 21:23

    Misiabella lubi tę wiadomość

    3jgxvfloilgh1ndu.png

    13 cs szczęśliwy ❤
    25.01 beta 197
    28.01 beta 599
    31.01 beta 1636
  • NaszCud Autorytet
    Postów: 1800 1942

    Wysłany: 27 czerwca 2021, 12:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    basia1987 wrote:
    NaszCud super że Kubuś świetnie się rozwija bardzo się cieszę. Z jakiego powodu się rehabilitujecie? U nas na odwrót płynu nie ma ale jedna komora troszkę poszerzona. Ale ma tak od urodzenia i się nie powiększa więc mówią że taka jego uroda. A wy już po kontroli z tym płynem? U nas z wagą bardzo licho, ledwo ponad 6 kilo ale to już wiemy dlaczego tak jest. A jak u Was? Apetyt wrócił?
    Rehabilitacja była ze względu na wzmozone napięcie. Ale juz jest dobrze. Raczuje siada i wstaje. Ale nie chodzi jeszcze.
    Mieliśmy teraz tomograf Ale wyszedł ok. Tzn nadal mamy wskaźnik powiększony 32% Ale glowka nie rośnie za dużo więc do obserwacji. Mial tez eeg bo wywraca nam oczami do gory Ale nie wyszedł zapis padaczkowy wiec odetchnęliśmy.
    A u was czemu taki mały przyrost wagi co się dzieje?
    U nas w sumie maly tez drobny . Niecałe 7300 Ale spadl nam ostatnio z wagi 300g chyba przez te upały nie chciał jesc. Ale juz wraca apetyt bo z nim roznie . Raz je ładnie a potem kilka dni licho.

    Misiabella lubi tę wiadomość

    05.2019r- 7tc💔
    06.2020r- Nasze szczęście Synuś💙
    19.11- ⏸️cień cienia 10dpo🍀
    21.11- beta 56.1mIU/ml 12dpo🙏 prg 32,3ng/ml
    07.12- mamy ❤6+1
    21.12- 1,69cm kropka ❤8+1
    19.01- prenatalne 🙏 niskie ryzyka , 6,27cm szczęścia ❤12+2
    24.03- połówkowe🙏wszystko prawidłowo/455g🩷21+3
    23.05- usg III trym- Mamy już 1730g panienki 🩷30+0
    25.07- Nasze drugie szczęście Córeczka 🩷 39+0
    ⏰️13:07
    ⚖️3000g
    🪈54cm
    age.png
  • MaMaA Nowa
    Postów: 1 0

    Wysłany: 16 września 2021, 15:36

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej Dziewczyny, doczytałam wątek do 2 lat wstecz - cała masa wiedzy, za którą Wam dziękuję! Jestem też pełna podziwu dla Waszej siły i lekko podniesiona na duchu Waszymi historiami.
    Jestem w 23tyg ciąży bliźniaczej 2K2O i jedno z dzieci rośnie za wolno z powodu słabych przepływów :( czy któraś z Was mogłaby polecić lekarza/szpital, który jest najlepszy w takich wypadkach w Warszawie? Obecnie mieszkamy w Białymstoku, ale będziemy się przeprowadzać by zwiększyć szanse maluchów. Serdecznie Wam dziękuję!

  • Misiaa Autorytet
    Postów: 4838 7401

    Wysłany: 20 września 2021, 15:22

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    MaMaA polecam z całego serca prof. Bomba-Opoń przyjmuje na Starynkiewicza. Gdy lezalam tam na oddziale mialam w sali dziewczyne z takim samym problemem, lekarze debatowali co zrobic az wkroczyla profesor (jest tam ordynatorem) i podejmowala rozne decyzje. Przyjmuje w poniedzialki w przychodni przyszpitalbej ciezkie przypadki.

    Misiabella lubi tę wiadomość

    24tc...17.05.2017 córeczka 😇💔
    26tc...02.03-19.05.2018 córeczka 😇💔
    IV.2019 CB
    24tc...11.12.2020 córeczka👼💔
    9tc... VI.2021 😇💔
    05.05.2022 na świecie pojawił się CUD BARTUŚ ❤

    "Wtedy, gdy wydaje mi się, że już nie dam rady
    - przypominam sobie kto mi się przygląda..."
  • NaszCud Autorytet
    Postów: 1800 1942

    Wysłany: 27 grudnia 2021, 13:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witajcie. Co u waszych maluchów? Dawno mnie tutaj nie było. Ale widzę, że coś spokojnie na tym wątków. Jest tutaj jeszcze któraś z was?

    05.2019r- 7tc💔
    06.2020r- Nasze szczęście Synuś💙
    19.11- ⏸️cień cienia 10dpo🍀
    21.11- beta 56.1mIU/ml 12dpo🙏 prg 32,3ng/ml
    07.12- mamy ❤6+1
    21.12- 1,69cm kropka ❤8+1
    19.01- prenatalne 🙏 niskie ryzyka , 6,27cm szczęścia ❤12+2
    24.03- połówkowe🙏wszystko prawidłowo/455g🩷21+3
    23.05- usg III trym- Mamy już 1730g panienki 🩷30+0
    25.07- Nasze drugie szczęście Córeczka 🩷 39+0
    ⏰️13:07
    ⚖️3000g
    🪈54cm
    age.png
  • Misiabella Autorytet
    Postów: 2546 1537

    Wysłany: 13 stycznia 2022, 09:01

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny napiszcie, co u Was i Waszych maluchów. U nas maly nadal niezdiagnozowany, ale oprocz tego, ze ma onm i stawia stopy bbardziej do srodka rozwija sie normalnie. Rehabilitujemy sie, ale nie widac efektow. A tak to przenosimy sie poza stolice, ze znajomymi do blizniaka. Bez korkow jest 30 min pod palac kultury i nauki, no ale bez korkow ;) Maly jest kochany i fajny. Chronie go zeby nie przechodzil covida, ale teraz to sie chyba juz nie uda z omikronem.

    Nie wytrzyma człowiek mały, jak dorosły skamieniały
    relg3e5e8ajpipsb.png
  • NaszCud Autorytet
    Postów: 1800 1942

    Wysłany: 16 stycznia 2022, 16:59

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Misiabella wrote:
    Dziewczyny napiszcie, co u Was i Waszych maluchów. U nas maly nadal niezdiagnozowany, ale oprocz tego, ze ma onm i stawia stopy bbardziej do srodka rozwija sie normalnie. Rehabilitujemy sie, ale nie widac efektow. A tak to przenosimy sie poza stolice, ze znajomymi do blizniaka. Bez korkow jest 30 min pod palac kultury i nauki, no ale bez korkow ;) Maly jest kochany i fajny. Chronie go zeby nie przechodzil covida, ale teraz to sie chyba juz nie uda z omikronem.
    Hej . Super, że syn się dobrze rozwija. A co do chronienia to już chyba nam się nie uda. My też staramy się unikać kontaktu z innymi , nie licząc rodziny ale nie zamienimy się w domu. Przeprowadzka super sprawa. :)
    U nas maly tez sie dobrze rozwija. Mało mowi ale widzę że powoli sie rozkręca. Rehabilitacje mamy raz w msc kontrolnie ale w sumie od listopada nie bylismy ani razu. Maly zaczął chodzić. A zostało nam 7rehabilitacjo zleconej przez neurologa. Musimy się zapisać na wizytę bo to na nfz i zobaczyć co powie. Czy musimy jeszcze chodzić. Ewenatulnie zostawimy sobie je na sprawdzanie co jakiś czas czy maly nie będzie zaczynał koslawic nóżek. Szczypiorek jest nadal ale wszędzie go pełno wiec co zje to zaraz spala.
    Co u reszty dziewczyn.?

    05.2019r- 7tc💔
    06.2020r- Nasze szczęście Synuś💙
    19.11- ⏸️cień cienia 10dpo🍀
    21.11- beta 56.1mIU/ml 12dpo🙏 prg 32,3ng/ml
    07.12- mamy ❤6+1
    21.12- 1,69cm kropka ❤8+1
    19.01- prenatalne 🙏 niskie ryzyka , 6,27cm szczęścia ❤12+2
    24.03- połówkowe🙏wszystko prawidłowo/455g🩷21+3
    23.05- usg III trym- Mamy już 1730g panienki 🩷30+0
    25.07- Nasze drugie szczęście Córeczka 🩷 39+0
    ⏰️13:07
    ⚖️3000g
    🪈54cm
    age.png
  • Misiabella Autorytet
    Postów: 2546 1537

    Wysłany: 22 stycznia 2022, 09:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Jeszcze tylko dodam, ze robilismy mu badanie genetyczne WES, ktore nic nie wykazalo, za 2 lata zaproponowano nam reanalize. Rozmawialam jednak z lekarzem metabolista i powiedzial, ze to badanie mimo wszystko nie wyklucza choroby metabolicznej, ale na pewno tez ten wynik daje nadzieje, ze maly jest „zdrowy”, cos mu moze dolegac, ale nic z grubej rury. Odezwijcie się dziewczyny. Napiszcie, co u Was.

    Nie wytrzyma człowiek mały, jak dorosły skamieniały
    relg3e5e8ajpipsb.png
  • Nalia Autorytet
    Postów: 3539 1247

    Wysłany: 22 stycznia 2022, 21:16

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej! U Ady ok, ale odkąd poszła do przedszkola we wrześniu, to non stop choruje. Niby nic dużego- katar, czasem do tego kaszel, ale też 2 tyg. Tydzień w przedszkolu, 2 w domu. I tak w kółko. Za dużo się nie nachodzi do przedszkola.

    Misiabella lubi tę wiadomość

    ❤Ada&Pola❤
    gg642n0atc7priww.png
    o1488ribmfu4nl5k.png
‹‹ 212 213 214 215 216
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Niepłodność a nietolerancja pokarmowa - czy istnieje związek?

Dlaczego coraz częściej przyszli rodzice nie mogą doczekać się upragnionego potomstwa? Czy nieodpowiedni styl odżywiania może przyczyniać się do powstawania zaburzeń płodności? Czy nietolerancja pokarmowa może wpływać na obniżenie płodności, a nawet powodować niepłodność? Jakie testy na nietolerancje pokarmowe warto wówczas wykonać?  

CZYTAJ WIĘCEJ

Kalendarz dni płodnych podczas starania o dziecko

Przeczytaj dlaczego coraz więcej lekarzy zaleca kobietom starającym się o dziecko prowadzenie aplikacji miesiączkoweji i obserwację własnego ciała. Kalendarz owulacji - czym jest, na czym to polega i dlaczego podczas starania o dziecko warto wiedzieć coś więcej o swoim cyklu niż czas jego trwania. 

CZYTAJ WIĘCEJ

6 składników, które mogą wesprzeć Twoją płodność i zwiększyć szanse na zajście w ciążę!

Dowiedz się, które składniki są ważne i istotne w kontekście płodności. Jakie produkty mogą zwiększać szanse na zajście w ciążę i tym samym przyśpieszać starania o dziecko? Poznaj proste i sprawdzone przepisy na zastosowanie 6 składników wspierających płodność!

CZYTAJ WIĘCEJ