Odpowiedz

Encorton

Oceń ten wątek:
  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6906

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 07:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Nanatasza, a skad pomysl, ze masz problemy z immunologia? Co mialas badane w kierunku immunologii? Masz jakies przeciwciala, endometrioze, silna alergie?

    Bardzo lekko piszesz sobie o tym oslabieniu odpornosci... Encorton to silny steryd a nie cukierek. Czesto dziewczyny pisza o pogorszeniu wzroku przy okazji jego stosowania np. Ja rowniez mam okulary po kuracji nim. Po kuracji encortonem zaczely sie tez u mnie nawracajace zapalenia pecherza. Obnizona odpornosc jest przepustka dla wielu niekorzystnych sytuacji. Po wielu latach nieobecnosci-uspienia obudzil sie wirus opryszczki u mnie.

    Encorton nie jest lekiem pierwszego rzutu. Do tego musza byc wskazania.

    Nadira lubi tę wiadomość

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • Nanatasza Autorytet
    Postów: 1118 943

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 08:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    po operacji, jak podeszliśmy do 1 iui, lekarz przepisał encorton - wyjaśnienie podał takie, jak napisałam, zaufałam, brałam. Widocznie widział wskazania. Nie mam alergii ani endometriozy. Macicę mam mieśniakowatą, wyciął mięśniaki, ale niestety będą pojawiać się następne. Być może dlatego podał? W tym cyklu nie brałam non stop - tylko 10 tabletek w okresie okołowulacyjnym.

    Mam świadomość, że to bardzo ciężki steryd. Od wielu osób słyszałam, że częśto lekarze zapisują go, by zwiększyć szanse zagnieżdżenia, czy przy iui czy przy ivf.

    starania od 2007
    mama bliźniaków [*] [*] grudzień 2015 10tc
    "..nie mieliśmy szansy na dotyk.."
    ivf czerwiec 2016 [*] [*]
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 09:30

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Yousee wrote:
    Ja brałam encorton w związku z chorobą Crohna i z tego co pamiętam to jedna myśl w głowie: "jeść!!!!!"
    ale pomógł szybko. nie wiem na co Ty dostałaś.

    ja dostałam 5mg od 5dc, pytałam mówiono mi że to malutka dawka.

    neomi34
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 09:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Nanatasza wrote:
    a są w Bocianie pary z Lublina, znam się z dwiema.
    Opieka dobra, wszystkie wyniki, badania na miejscu. Znają się na rzeczy.

    Myślę, że tak naprawdę to w każdej klinice są i dobre i złe momenty i wszystko zależy od danej chwili, od pacjentów, dyspozycji lekarza. Jedni chwalą, drudzy nie, ile osób, tyle opinii.

    Yousee - encorton dostałam na osłabienie odporności organizmu, żeby ewentualny zarodek mógł się zagnieździć. Niestety, póki co nie miało co się zagnieżdżać...

    A efektów ubocznych raczej nie miałam :) ani jakoś mocniej jeść mi się nie chciało :)

    o proszę czyli pewnie zwątpili w Lublin, tak jak powoli ja i nie wiem jak to logistycznie rozplanowują ale jeśli do końca roku sie nie uda to poważnie będę myśleć o Białymstoku. Ty korzystasz tam z rządówki?

    neomi34
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 09:34

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Anatolka wrote:
    Nanatasza, a skad pomysl, ze masz problemy z immunologia? Co mialas badane w kierunku immunologii? Masz jakies przeciwciala, endometrioze, silna alergie?

    Bardzo lekko piszesz sobie o tym oslabieniu odpornosci... Encorton to silny steryd a nie cukierek. Czesto dziewczyny pisza o pogorszeniu wzroku przy okazji jego stosowania np. Ja rowniez mam okulary po kuracji nim. Po kuracji encortonem zaczely sie tez u mnie nawracajace zapalenia pecherza. Obnizona odpornosc jest przepustka dla wielu niekorzystnych sytuacji. Po wielu latach nieobecnosci-uspienia obudzil sie wirus opryszczki u mnie.

    Encorton nie jest lekiem pierwszego rzutu. Do tego musza byc wskazania.

    A duże dawki brałaś?

    neomi34
  • Nanatasza Autorytet
    Postów: 1118 943

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 10:17

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    neomi34 wrote:
    o proszę czyli pewnie zwątpili w Lublin, tak jak powoli ja i nie wiem jak to logistycznie rozplanowują ale jeśli do końca roku sie nie uda to poważnie będę myśleć o Białymstoku. Ty korzystasz tam z rządówki?
    nie podchodziliśmy do ivf, ale wiem, że ludzie tam korzystają z rządowego

    logistycznie rozplanowują to tak, że nocują w Białymstoku. Wiem, że trasa długa i męcząca.
    Zwątpili w Lublin.. jednej znajomej usunęli jajnik i nie raczyli poinformować...

    starania od 2007
    mama bliźniaków [*] [*] grudzień 2015 10tc
    "..nie mieliśmy szansy na dotyk.."
    ivf czerwiec 2016 [*] [*]
  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6906

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 20:34

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    neomi34 wrote:
    A duże dawki brałaś?

    Przy cyklu stymulowanym 5mg przez 10 dni i przy 1 ivf 10mg przez 2.5 tyg. U mnie wskazanie jest bezsprzeczne - endometrioza.

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 22:05

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    I po tych dawkach tak Ci się wzrok popsuł?miałaś jeszcze jakieś efekty uboczne ?
    ja od sobotę mam brać po 5mg

    neomi34
  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6906

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 22:22

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tak. Napisalam na poczatku juz. Zaczely mi sie nawracajace infekcje pecherza, powrocila opryszczka, ktora uspilam kilka lat wczesniej specjalnym lekiem. Efekty oslabionej odpornosci widoczne sa po czasie, nie od razu.

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • Idgie Autorytet
    Postów: 957 405

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 22:47

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Czesc, a czy Metopryt tez wymaga lekow oslonowych?

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 18 czerwca 2015, 22:47

    08.09 - transfer :)
    2nn3flw14d6fmfcl.png
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 18 czerwca 2015, 22:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    rozumiem, dziękuje za odpowiedź

    neomi34
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 20 czerwca 2015, 18:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja nie wiem nigdy tego nie brałam, a na co to?

    neomi34
  • Anatolka Autorytet
    Postów: 8014 6906

    Wysłany: 20 czerwca 2015, 18:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Steryd jak i encorton. Idge ma ANA jako wskazanie.

    1usa3e5e6fqireg4.png

    3ca106616b.png
  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 21 czerwca 2015, 09:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Aha ja dziś łykam pierwszą tabletkę :(

    neomi34
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 21 czerwca 2015, 18:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hejka!
    Ja choruje na astme i celiakie i tez mam zalecany Metypred kiedys Encorton ( teraz nie biore leku regularnie a w razie nasilenia)
    Te leki powinno sie brac naprawde pod specjalna opieka lekarza w trakcie brania leku powinno sie bardzo pilnowac poziom wapnia w organizmie najlepiej stosowac suplementacje, mozna stosowac leki osłonowe podobnie jak przy antybiotykach. Przy wiekszych dawkach mozna zacząc tyc a raczej puchnac moze to byc wynikiem nadmiaru wody w organizmie.
    Nie mozna tez przyjmowac dawek takich jak sie chce i jak sie odstawia to nie od razu tylko co dzien zmniejsza sie dawke.
    Widziałam,ze wielu kobietom pomaga ten lek ale tez wiem,ze wielu kobietom lekarze odradzają branie go podczas ciazy aby brac naprawde musza juz byc powazne przesłanki
    i wskazanie od lekarza np niedawno dowiedziałam sie iz przy PCO ponoc nie powinno sie go brac no ale ja nie jestem lekarzem.
    Zycze ostroznosci a przede wszystkim zielonosci :)

  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 21 czerwca 2015, 20:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej, dzięki za info dlatego ja się boję tego brać ale lekarz endokrynolog-ginekolog przepisała 5mg :( a piszesz, że wielu dziewczynom pomógł a możesz napisać w czym?

    neomi34
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 25 czerwca 2015, 16:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Noemi on pomaga ponoc przy nadmiernej odpornosci organizmy aby zarodek nie został odrzucony zwłaszcza przy chorobach autoimmunologicznych czesto podwany jest gdy dziewczyny maja podwyzszone normy ANA.
    5 mg to nie jest duzo a powiedział dlaczego wogóle CI to przepisuje i jak długo masz go brac?

  • neomi34 Autorytet
    Postów: 1056 178

    Wysłany: 25 czerwca 2015, 21:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bo mam chorobę autoimunologiczną tarczycy, plus endometriozę 1 stopnia. Ale już muszę odstawić bo mam przestymulowanie i aż 4 pęcherzyki dominujące :(

    neomi34
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 15 lipca 2015, 18:10

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny czy ktoras z Was zacZela chudnąć przy przyjmowaniu encortonu?

  • adrenalina Autorytet
    Postów: 2295 1628

    Wysłany: 15 lipca 2015, 19:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja schudłam 5 kg. Które juz wracają. Ale miałam oprócz encortonu duze ilości innych leków. Wiec nie wiem które tak zadziałały.

1 2 3 4 5
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Kalendarz dni płodnych - aplikacja - starania o dziecko

Postanowione - rozpoczynacie starania o dziecko. Mija pierwszy, drugi, trzeci miesiąc, a ciąży nie ma. Pojawia się lekki niepokój - co się dzieje? Tak rozpoczyna się historia wielu kobiet z OvuFriend, które używają aplikacji podczas starania o dziecko. Inteligentny kalendarz dni płodnych nie tylko szybko nauczy się Twojej płodności ale również wcześnie wykryje nieprawidłowości. Przeczytaj jak aplikacja pomoże Ci zajść w ciążę!  

CZYTAJ WIĘCEJ

Klinika niepłodności - 50 pytań, na które warto znać odpowiedź przy pierwszej wizycie.

Chciałabyś mieć pewność, że dobrze przygotowałaś się do swojej pierwszej wizyty u lekarza, dotyczącej problemów z zajściem w ciążę? Skorzystaj z naszego formularza płodności  – są to pytania, które dobry specjalista prawdopodobnie zada Ci podczas pierwszej wizyty , która pomoże zdiagnozować niepłodność. W ten sposób o niczym nie zapomnisz i będziesz mieć pod ręką wszystkie szczegóły dotyczące Twojego zdrowia, płodności lub historii chorób w Twojej rodzinie!       

CZYTAJ WIĘCEJ

Masturbacja - 9 najczęstszych pytań o samozaspokojenie!

Masturbacja to jeden z największych tematów tabu - dlaczego tak się dzieje? Czy kobiety się masturbują? Czy masturbacja w związku jest normalna? Kiedy masturbacja może być niebezpieczna, a kiedy może przynosić korzyści? 

CZYTAJ WIĘCEJ