X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum W ciąży - ogólne umowa na czas okreslony a ciąża
Odpowiedz

umowa na czas okreslony a ciąża

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
Oceń ten wątek:
  • Anastacia33 Autorytet
    Postów: 2606 1896

    Wysłany: 14 lipca 2014, 21:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witam
    Mam umowe o prace do dnia 10.10.2014 obecnie jestem w 5 tygodniu.zastanawiam sie kiedy zawiadomic pracodawcę o moim odmiennym stanie.wiem ze jesli umowa wygasa po 3 miesiacu ciazy to ulega automatycznie przedłużaniu do porodu.co jesli powiem bedac w 10 tyg czy pracodawca ma prawo mnie zwolnic? Pomóżcie! !!!

    860isg18r6bpss11.png
  • Chanela Autorytet
    Postów: 1946 1498

    Wysłany: 14 lipca 2014, 21:41

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja proponuję poczekać do końca pierwszego trymestru, różni są ludzie. Nie znam się dokładnie na prawie pracy i kiedy zaczynasz być chroniona, ale wydaje mi się że właśnie po 3 miesiącu. Moją koleżankę tak zwolniono ob na czas określony jest krótszy okres wypowiedzenia.

    201501275365.png
    p19uk0s3zyd2g4e9.png
  • Anastacia33 Autorytet
    Postów: 2606 1896

    Wysłany: 14 lipca 2014, 21:51

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Okres wypowiedzenia 2 tyg

    860isg18r6bpss11.png
  • Anastacia33 Autorytet
    Postów: 2606 1896

    Wysłany: 14 lipca 2014, 21:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tak planowslam zeby odczekac, gorzej bedzie jak beda mnie np meczyc mdlosci lub wymioty.

    860isg18r6bpss11.png
  • Klaudiaa93 Debiutantka
    Postów: 9 2

    Wysłany: 14 lipca 2014, 22:01

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kochana ja mam umowę na czas określony.. tzn miałam do końca czerwca br.. I w kwietniu dałam zwolnienie był to 6tc nie mają prawa cie zwolnić muszą ci płacić do dnia porodu a jak cie zwalnia możesz zaskarżyć zakład pracy i dostaną karę i dla ciebie odszkodowanie ( moja koleżanka pracuje w sondzie i wszystko mi wyjaśniła)

    Anastacia33, Anoolka lubią tę wiadomość

    Pamiętamy o Tobie Aniołku 20.07.2013 39tc(*)
  • Magda2013 Autorytet
    Postów: 1722 2864

    Wysłany: 14 lipca 2014, 22:07

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej ja powiadomilam pracodawce w 15tc i od razu poszlam na zwolnienie. Umowe mialam na okres probny 3 mies. Gdy mi sie konczyla bylam juz w 23tc.

    Pracodawca musi przedluzyc umowe do dnia porodu, jesli zostala ona zawarta na dluzej niz miesiac i uleglaby rozwiazaniu po uplywie trzeciego miesiaca ciazy.

    Anoolka lubi tę wiadomość

    mjvydf9hx78lq90r.png
    822_20150427_223558.png
  • ewelina_d Autorytet
    Postów: 1043 2500

    Wysłany: 14 lipca 2014, 22:13

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Anastacia33 wrote:
    Tak planowslam zeby odczekac, gorzej bedzie jak beda mnie np meczyc mdlosci lub wymioty.
    a pomysl co bedzie, jak sie cos stanie... oczywiscie zycze ci jak najlepiej, ale jestes w bardzo mlodej ciazy, pewnie dopiero sie o niej dowiedzialas. jak za chwile powiadomisz swojego pracodawce, a cos sie nie uda - to myslisz, ze jak dlugo bedziesz miala te prace? bedzie juz wiedzial, ze bedziesz chciala zajsc w ciaze przy najblizszej okazji i po prostu moze cie ubiec i rozwiazac umowe. nie mowie, ze tak musi byc "jakby cos", ale moze. bezpieczniej jest odczekac do konca 1szego trymestru, kiedy to ryzyko znacznie spada, i kiedy brzuch zaczyna kielkowac - wtedy informacja w pracy ma sens.
    poza tym, nie musisz mu w ogole nic mowic, i tak jestes chroniona przez prawo. jesli nawet dostaniesz wymowienie, ale udowodnisz, ze w dniu wymowienia bylas w ciazy, ono nie ma mocy prawnej, i masz umowe przedluzona do dnia porodu. (w twoim przypadku, tj. umowie do 10.10.2014)
    a mdlosciami albo wymiotami sie nie przejmuj poki ich nie masz. moze sie okazac, ze natura potraktuje cie lagodnie, albo zanim wyjdziesz z domu do pracy "obrobisz sie" z ta przypadloscia.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 14 lipca 2014, 22:15

    Bergo lubi tę wiadomość

    Ewelina
    hhojzmj.png
  • SunSun Autorytet
    Postów: 1023 1111

    Wysłany: 15 lipca 2014, 16:21

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    hm a ja jestem jeszcze w wcześniejszej ciązy( 5tc ) od soboty miałam straszne mdłości,bóle głowy i temp 38,5.Do tego doszły bóle brzucha które promieniowały "po kolona".Pojechałam do lekarki od razu wystawiła mi L4 pomimo że niczego się nie dopatrzyła i jak nie przejdą bóle mam jechać od razu do szpitala.Niby mogłam iść do internisty i wziąść nie ciążowe L4- ale gino powiedziała że przy mojej pracy i zdrowiu lepiej dmuchać na zimne.Teraz nawet jak przejdą bóle musiałabym do trzeciego miesiąca(bo niby wtedy mija zagrożenie utraty)narażać swoje i dziecka zdrowie.A póżniej naprawde bym sobie tego nie darowała.Jak nie będę miałą gdzie wracać trudno-na jednej firmie praca się nie kończy.Ja mam umowe o pracę na czas określony-10 lat.I zresztą na L4 nie mogą nikogo zwolnić-nie tylko kobiety w ciązy.

    Anastacia33 lubi tę wiadomość

    ex2btv738sn49jef.png
  • Anastacia33 Autorytet
    Postów: 2606 1896

    Wysłany: 15 lipca 2014, 22:30

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dzieki wielkie dziewczyny za mase informacji. Poczekam do konca trymestru.

    860isg18r6bpss11.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 28 lipca 2014, 15:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja poszłam natychmiast na zwolnienie, jak okazało się , że jestem w ciąży, nikt mi za pozostanie na stanowisku pracy medalu nie da, a wystarczy, że się zdenerwuję i już brzuch boli, przypominam, że płatne 100%, a po miesiącu wypłatę świadczeń przejmuje zus, jeśli zakład pracy do 20 pracowników kasa przepływa przez zus (niestety trzeba dłużej czekać) powyżej 20 twój zakład pracy dokonuje wypłaty. Wysypiam się, jem, kiedy organizm zasygnalizuje potrzebę, odpoczywam, kiedy czuję potrzebę, maleństwo niech zdrowo rośnie, bo jak przyjdzie do biedy to po porodzie rodzice zostają sami z problemem rehabilitacji, wcześniactwem itp. wiem, widziałam konkretne przypadki, szanujmy się matki!

    Anoolka, beataa088, beataa088 lubią tę wiadomość

Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Gadżety elektroniczne dla kobiet część 1 - opaski fitnessowe wesprą Twoje zdrowie, ale też płodność

To pierwszy artykuł z serii gadżetów elektronicznych dla kobiet. Dziś przyjrzymy się opaskom fitnessowym - w czym mogą nam pomóc, na co warto zwrócić uwagę wybierając opaskę i co ciekawe w jaki sposób opaski fitnessowe mogą dodatkowo wesprzeć naszą płodność i polepszyć analizę cykli miesiączkowych. Podpowiemy również dlaczego warto skonfigurować opaskę z aplikacją miesiączkową i czy zawsze jest to możliwe.

CZYTAJ WIĘCEJ

11 największych mitów dotyczących starania o dziecko, w które być może jeszcze wierzysz

Niektóre nieprawdziwe stwierdzenia przekazywane są z ust do ust tak długo, że bez zastanowienia w nie wierzymy. Przeczytaj jakie są największe mity na temat starania o dziecko i upewnij się, że „nie padłaś ich ofiarą”.

CZYTAJ WIĘCEJ

Choroba Hashimoto a ciąża - co musisz wiedzieć?

Hashimoto co to za choroba i jak się objawia? Przede wszystkim charakteryzuje się przewlekłym stanem zapalnym tarczycy (tzw. limfocytowym zapaleniem tarczycy). Jak ją rozpoznać i jak leczyć? Hashimoto a ciąża - jaki wpływ może mieć choroba Hashimoto na płodność kobiet oraz przebieg ciąży?

CZYTAJ WIĘCEJ