Forum Starając się z pomocą medyczną adopcja zarodków
Odpowiedz

adopcja zarodków

Oceń ten wątek:
  • Mila79 Autorytet
    Postów: 642 387

    Wysłany: 21 stycznia, 11:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś


    Marmis, immunologia by zadziałała moim zdaniem wcześniej - patrz na mnie = rozpierdzielone cytokiny, organizm nawet w sposób fizyczny odrzuca zariodek - ale kiedy - po transferze u mnie od razu, jak rpóbuje się implantować.
    u Ciebie organizm dopuścił. Znaczy, że może. Choć ozsumiem, że teraz to pewnie słabe pocieszenie/

    Ja to myślę, jak dziewczyny tu wyżej pisały - że z zarodkiem coś było nie tak. Jak czytałam o tych trisomiach, co zarodki mają (wiesz, po badaniach pgd się interesowałam, by sobie to jakoś wytlumaczyć i przeżyć), to nie te najpopularniejsze trisomie - ale te rzadsze to często przy niekórych zarodki się implantują, ale niestety nie rozwijają prawidłowo i ronią ok.5/ 6 tygodnia - nieraz do 10 tygodnia (jak potem lekarz mi wyjasniła). :(

  • mt30 Autorytet
    Postów: 1163 183

    Wysłany: 21 stycznia, 11:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmis :(
    Badanie zarodków też jest bardzo inwazyjnym badaniem. Mogli uszkodzić?
    Immunologia też myślę odpada bo organizm by zwalczał.

    2017 - 2019 - mąż , leczenie 2 operacje, 2 biopsje...
    ja - 38,AMH 3,55
    2019.04 - IUI, beta 2.7
    2019.05 - IV - krótki protokół (3aa, 1bb, 1bb) - 3 transfery, beta w dwóch pierwszych przypadkach max 8, 3 transfer beta 0
    2019.10 IV - długi protokół (1aa, 1aa, 2xmorule)
    2019.12.28 - transfer 3aa, beta 0

    2programy 4transfery ciąży nie ma

    2020.01 - badam immunologię, ... no i wyszło: CBA: IL-2 wysoko 570, IL-10 2240, PAI-1, MTHR hetero, NK-9% w normie, KIR Bx, brak: 2DL5 (grupa 1), 2DS4norm, 2DS5
    2020.02 - wizyta u dr. i zlecenie szczepień, po 3 szczepieniach allo 27%
    2020.06 - transfer: 1aa po odmrożeniu umarł
    2020.06 - piąty transfer 2xmorule: beta 8dpt: 6.5, beta 10dpt: 3:(2020.07 -brak * :(
    2020.07 - IV długi protokół start
    2020.09 - punkcja 14(9 zarodków, w II dobie 6 zarodków, 5 doba: 2 zarodki 1aa, 3bc)
    2020.09 - transfer świeży, 5dpt -0.9, 7dpt-3.1, 9dpt - 9, 11dpt - 27, 14dpt - 77, 18dpt - 73💔
    -brak zarodków----
  • Jusia 82 Autorytet
    Postów: 1691 996

    Wysłany: 21 stycznia, 11:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    mt30 wrote:
    Marmis :(
    Badanie zarodków też jest bardzo inwazyjnym badaniem. Mogli uszkodzić?
    Immunologia też myślę odpada bo organizm by zwalczał.

    Ale on nie był badany więc uszkodzenie podczas badania odpada....

    azoospermia, zespół antyfosfolipidowy, Mutacja MTHFR C677T (układ homozygotyczny), dodatnie ANA1,ANA2, kariotyp OK, histeroskopia OK, Szczepienia+ immunosupresja

    Starania od 2014
    ICSI maj 2018
    1 transfer 30 maja 2018 r., 2 transfer - 30 czerwca 2018r. (cb), 3 transfer - 22 listopada 2018 r. :(
    ICSI sierpień 2019
    4 transfer 12 sierpnia 2019 r. ( 7t*),
    5 transfer 23 stycznia 2020 r. , 6 transfer 4 czerwca 2020 , 7transfer- 16 listopada 2020 r. :(,
    8 transfer-14.12.2020 r.
  • Marmis Autorytet
    Postów: 2444 2037

    Wysłany: 21 stycznia, 12:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Jusia 82 wrote:
    Marmis a moze to byl znak zebys jednak sie jeszcze nie poddawala? Ze Twoj organizm jednak potrafu byc w ciazy.Wiem, wiem... zawsze mi lekarze powtarzaja zebym w znaki nie wierzyc no ale.....
    Cos tu sie ewidentnie zadzialo
    Jusiu moj organizm potrafil byc juz 3 razy w ciąży . I nic mu to nie daje niestety.

    Marmis
  • Zocha Autorytet
    Postów: 600 792

    Wysłany: 21 stycznia, 14:18

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmis wrote:
    Jusiu moj organizm potrafil byc juz 3 razy w ciąży . I nic mu to nie daje niestety.
    Marmis, jeszcze będzie przepięknie. A to co teraz przechodzisz przejdzie jak zły sen. Wierzę w to i w Ciebie.

    Marmis, Maggi lubią tę wiadomość

    10 2020 decyzja o AZ
    10 2020 ICSI 50/50 z dawcą. 3 zarodki zatrzymały się w 3 dobie i 3 zatrzymały się w 5 dobie. 03. 2020 ICSI z nic nie przetrwało 3 doby
    11.2019 1 podejście do ICSI - brak plemników, 4 komórki zamrożone;
    Amh 0,397
    Mięśniaki sztuk 4 od 19 do 48mm
    Wiek 45
    Mąż:
    Mała ilość plemników
    Oligozoospermia i asthenozoospermia
    Wiek 38
  • One Autorytet
    Postów: 870 860

    Wysłany: 21 stycznia, 15:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmis, możesz być w ciąży. Potrzebujesz tylko „dobrego konia” aby móc galopować. Ważna dla Ciebie informacja- organizm długo nosi ciążę, która jest wadliwa. To oczywiście kwestia leków podtrzymujących, ale dla Ciebie także istotna wiadomość-że możesz w ciąży być. Ciężko, wiem. Ale nakreślaj powoli w głowie plan B🍀

    Jusia 82, Marmis, Maggi, Cherry78, Bellakawa, Sywi, parviflora, Virginia, Krakowska lubią tę wiadomość

    9 zarodków w ramach Kd-jedna ciąża zakończona w 8 tc
    11 transferowany zarodek córka (AZ)
    12 ciąża zakończona 10t
    Rodzeństwo in progress
  • agika88 Autorytet
    Postów: 4790 5664

    Wysłany: 21 stycznia, 20:57

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmiś- Są dwie szkoły, jedna że bez pęcherzyka żółtkowego nie ma pustego jaja płodowego a druga że i bez pęcherzyka jest taka możliwość. Wydaje mi się że to niestety jest puste jajo, zarodek zatrzymał się na bardzo wczesnym etapie, kiedy był jeszcze niewidoczny. Na tym etapie ciąży po odstawieniu leków powinnaś sama się oczyścić (ja poroniłam jajo 2 dni po odstawieniu) Czy badałaś już immunologie?

    5djy9jcghpoavuge.png

    4 IUI- (1 ciąża pozamaciczna)

    1 IVF- jeden zarodek(4.3.3)- transfer nieudany

    2 IVF- BRAK ZARODKÓW

    3 IVF- trzy zarodki (4.1.1) (4.2.2) (4.3.3)

    transfer crio (4.1.1) puste jajo plodowe
    transfer crio (4.2.2) :(
    transfer crio (4.3.3) beta 7 biochemiczna

    transfer crio zarodków AZ (3.1.1)beta 750 biochem.

    4 procedura: 4 zarodki (5.1.1) (5.1.1) (4.2.1) (5.1.3)
    24.06- fet (5.1.1) beta:
    7dpt-81.31
    9dpt- 247.4
    12dpt-1322
    14dpt-3525
    18dpt-13040
    19dpt-Pechęrzyk z pęcherzykiem żółtkowym.
    24dpt-mamy serduszko.
  • LilkaMi Znajoma
    Postów: 30 10

    Wysłany: 21 stycznia, 21:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć 😉
    Marmis ❤️❤️❤️
    Dziewczyny podczytuję Was od dziś, zdecydowaliśmy się z mężem na AZ
    Kilka nieudanych prób invitro(bardzo słabe nasienie) zarodki przestają się rozwijać od 3 doby, jeden Rez mieliśmy transfer dwóch słabych zarodków (tak to określił embriolog) niestety w 9dpt marzenia się skończyły.

    Wiem, że mam mutację MTHFR, nie badaliśmy jeszcze kariotypów (mamy w planach).
    Zmienialiśmy Kliniki, ale wszędzie mówią nam że to z powodu nasienia.
    Proszę Was o pomoc jak wygląda adopcja zarodka, jakie są etapy od czego zacząć, jakie badania jeszcze zrobić ?
    Jakie są to koszty? (jak same wiecie oszczędności topnieją, a karta kredytowa aż się pali przy tych procedurach) .
    😘

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 21 stycznia, 21:56

  • marikka Przyjaciółka
    Postów: 211 36

    Wysłany: 21 stycznia, 22:25

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmis, nie wiem co napisac. Bardzo mi przykro i zal ze tak Cie los doswiadcza... Mi sie wydaje ze powodem moze byc adenomioza i ogniska endometriozy w macicy ktore moga utrudniac zagniezdzenie i ze problem lezy w zagniezdzeniu, nie w zarodkach. I ze laparoskopia pod katem endometriozy i adenomiozy u dobrego lekarza by mogla pomoc. Nie wiem czy taka laparoskopie mialas i czy mam racje ale w ta strone mysle. Adenomioza unieruchamia macice i z tego co wiem jest IV stadium endometriozy. Na Usg ani w histeroskopii nie widac ognisk endometriozy a one utrudniaja zagniezdzenie, tak samo jak macica w zrostach ktore mozna usunac podczas laparoskopii.

  • Zocha Autorytet
    Postów: 600 792

    Wysłany: 21 stycznia, 22:42

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    LilkaMi wrote:
    Cześć 😉
    Marmis ❤️❤️❤️
    Dziewczyny podczytuję Was od dziś, zdecydowaliśmy się z mężem na AZ
    Kilka nieudanych prób invitro(bardzo słabe nasienie) zarodki przestają się rozwijać od 3 doby, jeden Rez mieliśmy transfer dwóch słabych zarodków (tak to określił embriolog) niestety w 9dpt marzenia się skończyły.

    Wiem, że mam mutację MTHFR, nie badaliśmy jeszcze kariotypów (mamy w planach).
    Zmienialiśmy Kliniki, ale wszędzie mówią nam że to z powodu nasienia.
    Proszę Was o pomoc jak wygląda adopcja zarodka, jakie są etapy od czego zacząć, jakie badania jeszcze zrobić ?
    Jakie są to koszty? (jak same wiecie oszczędności topnieją, a karta kredytowa aż się pali przy tych procedurach) .
    😘
    Witaj na wątku. U nas podobna historia. Zarodki z nasieniem męża padały po 3 dobie a z dawca2 po 5 dobie. Teraz czekamy na transfer. Niestety znowu musimy odroczyć bo mamy covid w domu. My zdecydowaliśmy się na Reprofit w Ostrawie. W październiku nue było żadnych zarodków w inviccie ani w gamecie, a chcieliśmy w miarę szybko ogarnąć temat. Na własne życzenie zrobiłam podstawowe badania immunologiczne. Wyszły podwyższone nk i biorę leki. Udało się już obniżyć ten wynik, ale bez tego badania praktycznie bez szans na powodzenie.

    10 2020 decyzja o AZ
    10 2020 ICSI 50/50 z dawcą. 3 zarodki zatrzymały się w 3 dobie i 3 zatrzymały się w 5 dobie. 03. 2020 ICSI z nic nie przetrwało 3 doby
    11.2019 1 podejście do ICSI - brak plemników, 4 komórki zamrożone;
    Amh 0,397
    Mięśniaki sztuk 4 od 19 do 48mm
    Wiek 45
    Mąż:
    Mała ilość plemników
    Oligozoospermia i asthenozoospermia
    Wiek 38
  • Zocha Autorytet
    Postów: 600 792

    Wysłany: 21 stycznia, 22:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    LilkaMi wrote:
    Cześć 😉
    Marmis ❤️❤️❤️
    Dziewczyny podczytuję Was od dziś, zdecydowaliśmy się z mężem na AZ
    Kilka nieudanych prób invitro(bardzo słabe nasienie) zarodki przestają się rozwijać od 3 doby, jeden Rez mieliśmy transfer dwóch słabych zarodków (tak to określił embriolog) niestety w 9dpt marzenia się skończyły.

    Wiem, że mam mutację MTHFR, nie badaliśmy jeszcze kariotypów (mamy w planach).
    Zmienialiśmy Kliniki, ale wszędzie mówią nam że to z powodu nasienia.
    Proszę Was o pomoc jak wygląda adopcja zarodka, jakie są etapy od czego zacząć, jakie badania jeszcze zrobić ?
    Jakie są to koszty? (jak same wiecie oszczędności topnieją, a karta kredytowa aż się pali przy tych procedurach) .
    😘
    Kariotypy przy az nie potrzebujecie, bo materiał genetyczny nie będzie od Was.

    10 2020 decyzja o AZ
    10 2020 ICSI 50/50 z dawcą. 3 zarodki zatrzymały się w 3 dobie i 3 zatrzymały się w 5 dobie. 03. 2020 ICSI z nic nie przetrwało 3 doby
    11.2019 1 podejście do ICSI - brak plemników, 4 komórki zamrożone;
    Amh 0,397
    Mięśniaki sztuk 4 od 19 do 48mm
    Wiek 45
    Mąż:
    Mała ilość plemników
    Oligozoospermia i asthenozoospermia
    Wiek 38
  • LilkaMi Znajoma
    Postów: 30 10

    Wysłany: 22 stycznia, 07:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Zocha wrote:
    Kariotypy przy az nie potrzebujecie, bo materiał genetyczny nie będzie od Was.
    Dziękuję 😉

  • LilkaMi Znajoma
    Postów: 30 10

    Wysłany: 22 stycznia, 07:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Zocha wrote:
    Witaj na wątku. U nas podobna historia. Zarodki z nasieniem męża padały po 3 dobie a z dawca2 po 5 dobie. Teraz czekamy na transfer. Niestety znowu musimy odroczyć bo mamy covid w domu. My zdecydowaliśmy się na Reprofit w Ostrawie. W październiku nue było żadnych zarodków w inviccie ani w gamecie, a chcieliśmy w miarę szybko ogarnąć temat. Na własne życzenie zrobiłam podstawowe badania immunologiczne. Wyszły podwyższone nk i biorę leki. Udało się już obniżyć ten wynik, ale bez tego badania praktycznie bez szans na powodzenie.

    Dziękuję 😘
    I te badania chodzi:

    autoprzeciwciała (przeciwtarczycowe, przeciwjądrowe czy antyfosfolipidowe?)
    ocenia aktywność cytotoksycznej komórek NK
    profil cytokinowy,
    ocena subpopulacji limfocytów T, B i komórek NK, obecności przeciwciał blokujących?
    (Wyszperane w internecie, ale nie wiem czy te wszystkie potrzebne przy AZ)? 😉
    Czy może coś zupełnie innego ?

  • Marmis Autorytet
    Postów: 2444 2037

    Wysłany: 22 stycznia, 13:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    agika88 wrote:
    Marmiś- Są dwie szkoły, jedna że bez pęcherzyka żółtkowego nie ma pustego jaja płodowego a druga że i bez pęcherzyka jest taka możliwość. Wydaje mi się że to niestety jest puste jajo, zarodek zatrzymał się na bardzo wczesnym etapie, kiedy był jeszcze niewidoczny. Na tym etapie ciąży po odstawieniu leków powinnaś sama się oczyścić (ja poroniłam jajo 2 dni po odstawieniu) Czy badałaś już immunologie?
    Agika wszystko juz mam zbadane Taki wadliwy ze mnie egzemplarz Mialam zawszd encorton i accofil i heparyna i jeszcze wczesnie immunosupresja. I jak byłam "jałowa ziemią", tak jestem. Kazali odstawic już leki. Zostawili w szpitalu na weekend. I licza ze poronie, jak nie - to lyzeczkowanie

    Marmis
  • Marmis Autorytet
    Postów: 2444 2037

    Wysłany: 22 stycznia, 13:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    marikka wrote:
    Marmis, nie wiem co napisac. Bardzo mi przykro i zal ze tak Cie los doswiadcza... Mi sie wydaje ze powodem moze byc adenomioza i ogniska endometriozy w macicy ktore moga utrudniac zagniezdzenie i ze problem lezy w zagniezdzeniu, nie w zarodkach. I ze laparoskopia pod katem endometriozy i adenomiozy u dobrego lekarza by mogla pomoc. Nie wiem czy taka laparoskopie mialas i czy mam racje ale w ta strone mysle. Adenomioza unieruchamia macice i z tego co wiem jest IV stadium endometriozy. Na Usg ani w histeroskopii nie widac ognisk endometriozy a one utrudniaja zagniezdzenie, tak samo jak macica w zrostach ktore mozna usunac podczas laparoskopii.
    Wiesz miałam usuwane te zrosty w sierpniu. Paliga zalecila tylko histero nie laparo. Zrosty sie nie odnowiły wiec zakładam ze tu jest ok. Po prostu taka jestem "wadliwa" i z jakims defektem. I juz nie bede nic robiła- bo na tym przypadku moja walka sie konczy. Nie to, ze sie poddaje tylko po prostu przestałam wierzyc- ze sie kiedyś uda. Do tej pory - jeszcze ta wiara we mnie była. Ale zgasła . A jak juz sie nie wierzy, to nie ma sensu czegokolwiek robić.

    Marmis
  • Virginia Autorytet
    Postów: 519 516

    Wysłany: 22 stycznia, 14:41

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmis, chyba nic nowego i madrego juz nie dodam :( tak jak dziewczyny pisaly jedyna pozytywna informacja to, ze cialo walczy i ze zaszlas w ciaze. Ale rozumiem, ze te tygodnie niepewnosci pewnie kompletnie wyciagnely z Ciebie cala energie i na chwile moze nawet stracilas chec do dalszej walki. Jak juz wyjdziesz do domu to zadbaj o siebie nie tylko fizycznie, ale tez psychicznie.

    LilkaMi - witaj :) polecam przeczytanie calego watku. albo chociac tak od polowy z tego roku. Znajdziesz tam mase informacji o roznych klinikach i cenach i tez o dodatkowych badaniach, ktore mozesz zrobic.
    Kazda z nas ma ciut inna historie i rozne doswiadczenia.

    Maggi lubi tę wiadomość

    ona 38 lat.
    3 IVF 😥
    AZ - 01.09.20
    13dpt - beta 1,815
    15dpt -beta 3,873
    23dpt - mamy ❤️
    8.10.20 - 8 tyg ❤️
    termin na koniec maja 2021 :)
  • marikka Przyjaciółka
    Postów: 211 36

    Wysłany: 22 stycznia, 15:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marmis wrote:
    Wiesz miałam usuwane te zrosty w sierpniu. Paliga zalecila tylko histero nie laparo. Zrosty sie nie odnowiły wiec zakładam ze tu jest ok. Po prostu taka jestem "wadliwa" i z jakims defektem. I juz nie bede nic robiła- bo na tym przypadku moja walka sie konczy. Nie to, ze sie poddaje tylko po prostu przestałam wierzyc- ze sie kiedyś uda. Do tej pory - jeszcze ta wiara we mnie była. Ale zgasła . A jak juz sie nie wierzy, to nie ma sensu czegokolwiek robić.
    Ale chodzi mi nie tylko o zrosty ale o endometrium macicy. O sluzowke i ogniska endometriozy ktora moze utrudniac zagniezdzenie i powodowac poronienia. Bo tak mysle ze skoro masz prawidlowe zarodki tylko ciaza sie nie utrzymuje to powodem moze byc implantacja, nie zarodki. I jakby doprowdzic do porzadku sluzowke to implantcja by sie powiodla. Ogniska endometriozy moga uniemozliwic prawidlowe zagniezdzenie i powodowac poronienia a ich usuniecie pomoc zajsc w ciaze. Znam wiele przypadkow ze nie udawalo sie ani zajscie w ciaze naturlnie ani in vitro a po laparoskopii sie udalo. Ja wierze ze jest sens cos robic i ze laparoskopia by pomogla.

  • Marmis Autorytet
    Postów: 2444 2037

    Wysłany: 22 stycznia, 16:01

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    marikka wrote:
    Ale chodzi mi nie tylko o zrosty ale o endometrium macicy. O sluzowke i ogniska endometriozy ktora moze utrudniac zagniezdzenie i powodowac poronienia. Bo tak mysle ze skoro masz prawidlowe zarodki tylko ciaza sie nie utrzymuje to powodem moze byc implantacja, nie zarodki. I jakby doprowdzic do porzadku sluzowke to implantcja by sie powiodla. Ogniska endometriozy moga uniemozliwic prawidlowe zagniezdzenie i powodowac poronienia a ich usuniecie pomoc zajsc w ciaze. Znam wiele przypadkow ze nie udawalo sie ani zajscie w ciaze naturlnie ani in vitro a po laparoskopii sie udalo. Ja wierze ze jest sens cos robic i ze laparoskopia by pomogla.
    Wiesz Paliga twierdzila ze usunela wszystko co bylo. I bylam tez 3 miesiace na tej sztucznej menopauzie - wlasnie zeby wszystko wyciszyc... Jakos ufalam lekarzom- wiec tak.mnie prowadzila- wiec uznałam ze wie co robi....Ehhh..

    Marmis
  • LilkaMi Znajoma
    Postów: 30 10

    Wysłany: 22 stycznia, 16:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Virginia wrote:
    Marmis, chyba nic nowego i madrego juz nie dodam :( tak jak dziewczyny pisaly jedyna pozytywna informacja to, ze cialo walczy i ze zaszlas w ciaze. Ale rozumiem, ze te tygodnie niepewnosci pewnie kompletnie wyciagnely z Ciebie cala energie i na chwile moze nawet stracilas chec do dalszej walki. Jak juz wyjdziesz do domu to zadbaj o siebie nie tylko fizycznie, ale tez psychicznie.

    LilkaMi - witaj :) polecam przeczytanie calego watku. albo chociac tak od polowy z tego roku. Znajdziesz tam mase informacji o roznych klinikach i cenach i tez o dodatkowych badaniach, ktore mozesz zrobic.
    Kazda z nas ma ciut inna historie i rozne doswiadczenia.

    Ok waśnie wróciłam do domu i nadrabiam swoje braki 😉

    Virginia lubi tę wiadomość

  • Virginia Autorytet
    Postów: 519 516

    Wysłany: 22 stycznia, 20:30

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    LilkaMi wrote:
    Ok waśnie wróciłam do domu i nadrabiam swoje braki 😉

    To forum to kopalnia wiedzy :)

    LilkaMi lubi tę wiadomość

    ona 38 lat.
    3 IVF 😥
    AZ - 01.09.20
    13dpt - beta 1,815
    15dpt -beta 3,873
    23dpt - mamy ❤️
    8.10.20 - 8 tyg ❤️
    termin na koniec maja 2021 :)
‹‹ 225 226 227 228 229 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

10 ważnych rzeczy dotyczących Twoich piersi, które warto wiedzieć

Piersi - symbol kobiecości, płodności i namiętności. Mężczyźni je uwielbiają, a kobiety często zbyt surowo je oceniają. Przeczytaj jak dbać o piersi, co wynaleźli ostatnio polscy naukowcy, jakie objawy powinny Cię zaniepokoić i w jaki sposób piersi mogą wesprzeć Twoje starania o ciążę.   

CZYTAJ WIĘCEJ

Choroba Hashimoto a ciąża - co musisz wiedzieć?

Hashimoto co to za choroba i jak się objawia? Przede wszystkim charakteryzuje się przewlekłym stanem zapalnym tarczycy (tzw. limfocytowym zapaleniem tarczycy). Jak ją rozpoznać i jak leczyć? Hashimoto a ciąża - jaki wpływ może mieć choroba Hashimoto na płodność kobiet oraz przebieg ciąży?

CZYTAJ WIĘCEJ

Przyczyny niepowodzenia in vitro - jakie?

Procedura in vitro to niekiedy jedyna szansa dla par bezskutecznie starających się o dziecko i walczących z niepłodnością. Choć skuteczność metody jest wysoka, niestety nie zawsze kończy się sukcesem... Jakie są najczęstsze przyczyny niepowodzeń przy IVF?

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego