Forum Starając się z pomocą medyczną Wysokie FSH a możliwość zajścia w ciąże
Odpowiedz

Wysokie FSH a możliwość zajścia w ciąże

Oceń ten wątek:
  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 27 lutego 2014, 17:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć dziewczyny!
    Odebrałam dziś wyniki badań.

    FSH: 16,21
    LH: 6,64
    Reszta w normie.

    Badania wykonane w 2 dc.

    Lekarza mam dopiero za tydzień.
    Miała któraś z Was podobnie? udało się którejś z Was zajść w ciąże przy takich wynikach?

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

    Wiadomość wyedytowana przez autora 27 lutego 2014, 18:45

  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 27 lutego 2014, 23:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    hej, ja miałam nawet gorzej...w poprzednim cyklu moje fsh wynosiło 28,72...tragedia więc..ale po powtórzeniu mój wynik to 9,13 więc jest ok, niemniej jednak miałam też zrobione badania amh i jest poniżej normy co może świadczyć o tym że rezerwa jest obniżona, a wysokie fsh z kolei świadczy że jajniki gorzej pracują, tak twierdzi mój gin z kliniki niepłodności...warto powtórzyć badanie, a poza tym udać się do odpowiedniego specjalisty z kliniki leczenia niepłodności, z dużym prawdopodobieństwem zalecy zbadanie poziomu AMH, a na marginesie ile masz lat i ile czasu się starasz? chociaż to może nie byc wyznacznik, ja mam 29, i już sa przesłanki że rezerwa jest nienajlepsza...raczej jak u kobiety o 10 lat starszej...

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 28 lutego 2014, 08:28

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dzięki za odpowiedz.
    W tym roku kończę 30 lat. Staram się jak na razie 5 miesięcy.
    Półtora roku temu miałam operacje(pęknięcie torbieli jajnika.)Najpierw laparotomię, później zdecydowali się jednak na laparoskopię. Jajnik uratowali, ale jednak częściowo został usunięty. Może to też przez to teraz takie wyniki.

    Zapisałam się do kliniki niepłodności, zobaczymy.

    A Ty Długo się starasz? Rozpoczęłaś jakieś leczenie? Jak to u Ciebie wygląda?

    pozdrawiam


  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 28 lutego 2014, 20:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    hej, staram się 5 miesiąc podobnie więc jak Ty niezbyt długo, ale mam amh 0,88-styczeń i 0,51 grudzień) a fsh 28,72 styczeń i 9,13 luty więc ogólnie skacze to niemiłosiernie, ale lekarz powiedział ze ten wynik fsh 28 jest bardzo niepokojący, rozpoczęłam leczenie w klinice niepłodności, narazie takie lekkie, czyli biore dhea na poprawę jakości jajeczek, dostinex na prolaktynę oraz miałam w tym cyklu podany overtille na pęknięcie pęcherzyka i pomoc w zagnieżdżeniu, jednak pewnie nic z tgo nie wyjdzie ponieważ miałam też zrobiony test po stosunku i wyszło że prawdopodobnie mam wroi śluz, w kolejnym cyklu więc iui...;/

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 1 marca 2014, 09:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej,
    życzę powodzenia w takim razie. Na pewno się uda. Pewnie ważne jest to, że się rozpoczęło szybko leczenie. Podejrzewam, że będę miała podobnie jak ty.

    Daj znać jak jak będzie coś się zmieniało i jak przebiegła iui..

    Trzymam kciuki :)

  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 3 marca 2014, 18:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    W piątek robiłam AMH. Miałam czekać 10 dni na wyniki, ale dziś (poniedziałek) już są. Aż dziwne, po 1 dniu roboczym.

    Niestety wynik tragiczny AMH: 0,25

    Aż nie mogę uwierzyć.

    Balla: Miałaś amh wyższe w styczniu niż w grudniu? podniosło się?

  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 3 marca 2014, 21:28

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    W grudniu mialam 0,88; w styczniu 0,51, niestety amh jedynie moze spasc, napewno musisz powtorzyc w kolejnym cyklu wynik i od razu dobry gin od nieplodnosci....pamietaj ze wazny tez jest obraz usg i liczba pecherzykow antralnych...

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 4 marca 2014, 11:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    dziękuję za informację.

  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 8 kwietnia 2014, 13:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć, powtórzyłam badania. Dziwna sprawa.
    FSH: 7,99 (w poprzednim cyklu: 16,21)
    LH: 4,36 (w poprzednim cyklu: 6,64)

    AMH: 0,5.
    W poprzedmin cyklu AMh wyszło 0,25, czyli ewidentny błąd laboratoryjny.
    Nie zmienia to jednak faktu, że nadal jest źle.

    Zrobiłam też estradiol: 65,29. Podobno jest za wysoki, chociaż w normach mam napisane 12,5-166.

    W następnym cyklu mam zrobić badanie HSG. Jeśli jajowody będą drożne, to pani doktor namawia na inseminację.

    Co o tym myślicie? Inseminacja przy tak niskim AMH?

    dzięki i życzę miłego dnia

  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 8 kwietnia 2014, 15:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Coz, warto sprobowac iui przed bardziej drastycznym ivf pewnie, ja jestem po 1 iui - nieudanej, ale lekarz najlepiej Ci doradzi, moj gin mowi ze oprocz tych wynikow wazna jest ilosc pecherzykow antralnych w 2-3 dc, mialas sprawdzane? Lekarz dobierze ci plan dzialania i wtedy dzialaj :) dodatkowo tez mi powiedziano ze ogolnie teraz to fsh jest ok i lekarz by sie nie czepial, pecherzyki antralne tez ok, jednak ten jednorazowy skok fsh jest niepokojacy dlatego warto juz dzialac bo nigdy niewiadomo co czas przyniesie, moze nie ma sie o co martwic :)

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 8 kwietnia 2014, 15:54

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Swoja droga ja mialam iui bez hsg :)

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 8 kwietnia 2014, 17:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    No właśnie nie miałam sprawdzanej ilosc pecherzykow antralnych. Nic o tym nie wspominała. Dziś, w 12 dc wyszło, że będzie to cykl bezowulacyjny, bo nie ma pęcherzyka.
    Ja jestem po operacji, więc hsg podobno konieczne. Może przejdę się jeszcze do innego lekarza...

    Podchodzisz jeszcze raz do iui? Bierzesz jakieś leki?
    Ja na razie nic, mąż tylko androvid, bo ma ruchliwość słabszą.

  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 8 kwietnia 2014, 17:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Biore dhea, niby w przypadku niskiej rezerwy moze cos zdzialac, aczkolwiek wyniki sa podzielone, podchodze do 2 iui jesli dostane okres do jutrA, inaczej przepada bo wtedy owu bylaby w swieta a niestety wtedy lekarze nie pracuja :p wiec jak nie kwiecien to 2 iui w marcu, planuje do 3-4 iui potem ivf

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • listek Ekspertka
    Postów: 269 70

    Wysłany: 8 kwietnia 2014, 18:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    życzę powodzenia w takim razie.:)
    Zapisałam się właśnie do innej kliniki. Idę w piątek, zobaczymy co on powie.

    Trzymam kciuki za owocną iui :)

  • alternatywa Autorytet
    Postów: 383 154

    Wysłany: 17 maja 2014, 12:08

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    u mnie fsh 8,35 czyli ledwo mieszczę się w normie, lh - 6,41

    fsh można zbić jakoś,np. lekami?

    [email protected]
    uwo93e3k1dtt2470.png
  • Myszka-Minnie Autorytet
    Postów: 681 222

    Wysłany: 19 maja 2014, 11:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    alternatywa wrote:
    u mnie fsh 8,35 czyli ledwo mieszczę się w normie, lh - 6,41

    fsh można zbić jakoś,np. lekami?

    Tez miałam FSH podobne do Ciebie <przy górnej granicy> ibardzo wysokie LH <tez górna granica> Przejmowałam sie tym bardzo jak zaczełam szperac co i jak. Byłam pozytywnej mysli, moje obawy poszły w kat i tak trzeba zrobic. A reszte hormonów masz w normie?

    f2wl9vvj16detq98.png

    w57vlbetiy8u8flo.png
  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 19 maja 2014, 12:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Gorna granica to 12 wiec masz w normie :) ja mam. Fsh 9,57 wczesniej 9,14 a jeszcze wczesniej ok 29, prawdopodobnie jednorazowy skok ale nigdy niewiadomo generalnie jestem pacjentka z potencjalnie niska rezerwa , amh tez ponizej 1 , niby osoby z niska rezerwa ciezko sie stymuluja, a ja teraz przy dawce gonalu 50 j wyprodukowalam 2 pecherzyki dominujace wg ostatniego usg, mam nadzieje ze nie przybylo :p wiec glowa do gory dobry lekarz i dzialac :)

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • alternatywa Autorytet
    Postów: 383 154

    Wysłany: 20 maja 2014, 08:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Myszka-Minnie wrote:
    Tez miałam FSH podobne do Ciebie <przy górnej granicy> ibardzo wysokie LH <tez górna granica> Przejmowałam sie tym bardzo jak zaczełam szperac co i jak. Byłam pozytywnej mysli, moje obawy poszły w kat i tak trzeba zrobic. A reszte hormonów masz w normie?


    muszę zbić tsh, bo mam 3,7

    [email protected]
    uwo93e3k1dtt2470.png
  • bella84 Autorytet
    Postów: 2573 1486

    Wysłany: 20 maja 2014, 09:14

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Co do zbiciA fsh to nie da sie lekami, z wiekiem kobiety fsh tosnie i to jest naturalny proces w wyniku ktorego w okresie menopauzy wygasa praca jajnikow, masz fsh w normie wiec sie nie stresuj :) nawet jednorazowy skok fsh tj moj do 29 nie jest powodem do paniki gdy powtorzony fsh jest juz w normie :) naprawde nie ma co dokladac sobie stresu zyczyna nieplodnosci czesto lezy w naszej psychice, nakrecanie sie i czytanie forum pod katem wyszukiwania czegos w naszym organizmie jest bezcelowe i napewno nie pomoze zajsc w ciaze :)

    wnidjw4za4vtypx5.png
    f2w39n73lydzw63x.png
  • Myszka-Minnie Autorytet
    Postów: 681 222

    Wysłany: 21 maja 2014, 15:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Alternatywa,

    TSH masz stanowczo za wysoka. Radzila bym jeszcze zbadac prolaktyne, bo to najczesciej idzie razem w parze. Prolaktyne mialam za wysoka, TSH tez mi skakalo jak chcialo. Jedynie dostalam z laski swojej lek na zbicie prolaktyny na TSH nic. Niestety zle to znosilam i odstawilam. Po 3 misiacach sprobowalam innego leku na zbicie prolaktyny, tez zle znosilam i go odstawilam.W natepnym miesiacu wrocilam z powrotem do leku, ktorego nie tolerowalam (zmiejszylam sobie sama dawke) i w tym cylku sie udalo.Ja sie czulam dobrze i nie mialam zadnych skutkow ubocznych i ten cykl sie okazal szczesliwy.

    f2wl9vvj16detq98.png

    w57vlbetiy8u8flo.png
1 2 3 4 5

Zajdź w ciążę dwa razy szybciej

Sprawdź OvuFriend Premium

  • wyznaczanie dni płodnych
  • dieta płodności
  • innowacyjny algorytm

Wypróbuj miesiąc za darmo, potem tylko 29 zł / mies.

Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do OvuFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)