Odpowiedz

HSG

Oceń ten wątek:
  • Caribbean Przyjaciółka
    Postów: 72 54

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 07:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja miałam skierowanie na wymaz i ob od lekarza prowadzącego. Robiłam w szpitalu badanie i jak dzwoniłam do rejestracji to kobietki uprzedziły, żeby przyjść z prawidłową biocenoza pochwy i prawidłowym wynikiem ob. A samo badanie bez znieczulenia, ale nie bolało, może temu, że miałam drożne. A tyle stresu się najadłam czytając fora jakie to bolesne...ale jak głupia zawsze wszystko muszę wiedzieć :)

    2fwarjjgjx3lpg1h.png
  • annnanna Koleżanka
    Postów: 44 47

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 07:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja przed hsg miałam robiony posiew z kanału szyjki macicy. Ogólnie hsg wspominam źle... ból straszny pomimo tego iż miałam drożne jajowody... ale czego się nie robi aby zajść w upragnioną ciążę...
    Aktualnie przygotowuję się do IUI...

  • pysia Autorytet
    Postów: 1579 808

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 13:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    heh.. dzwonilam do szpitala.. w moim szpitalu nie jest wymagany posiew... ani w sumie nic, bo pytalam z czym mam przyjsc to powiedziala ze moge zrobic posiew ale nie jest wymagany a na miejscu nie robia bo bym musiala lezec iles tam dni... co o tym myslicie?
    dzwonilam do innego szpitala w miejscie obok, to mi powiedzial ze mam isc na zabieg tam gdzie jets moj lekarz prowadzacy .. i tyle pogadalam...

    juz nie wiem co robic :( odechciewa sie pzez tych lekarzy wszytskiego ..

    czy sama zrobic na wlasna reke posiew i zapytac jakiegos ginekologa czy mozna isc na taki zabieg z takimi wynikami i isc tu do tego szpitala gdzie nie wymagaja..

    nawe nie wiem jak sie nazywaja te badania ktore trzeba wykonac .. posiew pochwy? bo cytologie mam z pazdziernika i jest stopien II , zawsze mam II

    doradzcie dziewczyny ..

    uwo9qqmzfcz2axe8.png
    Luty 2015-HSG,3iui :(
    1 IMSI:1 crio blastkiAB beta:8dpt 3,71/10dpt 1,17 :(
    2 crio:(
    Szczep.immuno
    2 IMSI: 3 transfery :(
    3 IMSI: blastka 9dpt beta82/11dpt:beta252/13dpt:beta 708 / 34dpt:jest <3
  • AgnieszkaH Autorytet
    Postów: 1072 402

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 13:14

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    @ annnanna

    Przygotowujesz się do IUI, a czy wcześniej miałaś stymulację owulacji lekami? Pytam, bo jestem dopiero na początku walki z niepłodnością i chciałabym poznać kolejne etapy jak to wygląda.

    AgnieszkaH
    34 lata
    Starania od 2014r. (HSG, Laparoskopia, Histeroskopia, Biopsja, Scratching)
    4 Cykle stymulowane 😢 3 IUI 😢
    1 IVF ICSI 2 komórki - 1 zarodek - ET 3-dniowca 18.02.2019 😢
    2 IVF ICSI+MACS 6 komórek - 3 blastki 😍
    FET - a któż to wie...???
    Nierówna walka z ureaplasma od 2015r - czas ją w końcu wygrać!!!
    08.2021 - biopsja endometrium po leczeniu ureaplasmy

    Problemy: immunologia, cienkie i polipowate endometrium, słabe komórki, nadkrzepliwość, PCO, zrosty, polip, mięśniak itd...
    KIR Bx bez implantacyjnych, mąż C1C2, allo MLR 47%
  • Caribbean Przyjaciółka
    Postów: 72 54

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 15:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    pysia wrote:
    heh.. dzwonilam do szpitala.. w moim szpitalu nie jest wymagany posiew... ani w sumie nic, bo pytalam z czym mam przyjsc to powiedziala ze moge zrobic posiew ale nie jest wymagany a na miejscu nie robia bo bym musiala lezec iles tam dni... co o tym myslicie?
    dzwonilam do innego szpitala w miejscie obok, to mi powiedzial ze mam isc na zabieg tam gdzie jets moj lekarz prowadzacy .. i tyle pogadalam...

    juz nie wiem co robic :( odechciewa sie pzez tych lekarzy wszytskiego ..

    czy sama zrobic na wlasna reke posiew i zapytac jakiegos ginekologa czy mozna isc na taki zabieg z takimi wynikami i isc tu do tego szpitala gdzie nie wymagaja..

    nawe nie wiem jak sie nazywaja te badania ktore trzeba wykonac .. posiew pochwy? bo cytologie mam z pazdziernika i jest stopien II , zawsze mam II

    doradzcie dziewczyny ..

    Pysia idź po prostu i zrób stopień czystości pochwy (tak to dokładnie się nazywa) gdziekolwiek - wynik jest zazwyczaj tego samego dnia (ja miałam po 3 min.). Jeżeli wyjdzie stopień I -II to w porządku możesz iść na hsg, jak III to już zależy jakie bakterie wyjdą.... Zrobiłabym również podstawową morfologię, czyli Ob, jeżeli wynik mieści się w normach to idź na badanie hsg (nawet jak nie wymagają u Ciebie w szpitalu, to sama będziesz mieć pewność, że jest ok).

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 22 stycznia 2015, 15:10

    pysia lubi tę wiadomość

    2fwarjjgjx3lpg1h.png
  • pysia Autorytet
    Postów: 1579 808

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 15:21

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    dzieki :) a stopien czystosci pochwy to cos innego niz cytologia? i gdzie to zrobic , u zwyklego gina tak ?

    uwo9qqmzfcz2axe8.png
    Luty 2015-HSG,3iui :(
    1 IMSI:1 crio blastkiAB beta:8dpt 3,71/10dpt 1,17 :(
    2 crio:(
    Szczep.immuno
    2 IMSI: 3 transfery :(
    3 IMSI: blastka 9dpt beta82/11dpt:beta252/13dpt:beta 708 / 34dpt:jest <3
  • Caribbean Przyjaciółka
    Postów: 72 54

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 15:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tak to zupełnie 2 różne rzeczy. U zwykłego gina, czasem nawet pielęgniarki pobierają,możesz pójść gdzieś prywatnie za stopień czystości zapłacisz gdzieś z 20 zł, możesz nawet zadzwonić do swojej przychodni i zapytać się czy jest możliwość zrobienia, bo ob to na pewno w przychodni zrobią z wynikiem z tego samego dnia (pamiętaj tylko, że do ob musisz być na czczo).

    2fwarjjgjx3lpg1h.png
  • vanessa Autorytet
    Postów: 3201 1960

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 15:59

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Caribbean wrote:
    Pysia idź po prostu i zrób stopień czystości pochwy (tak to dokładnie się nazywa) gdziekolwiek - wynik jest zazwyczaj tego samego dnia (ja miałam po 3 min.). Jeżeli wyjdzie stopień I -II to w porządku możesz iść na hsg, jak III to już zależy jakie bakterie wyjdą.... Zrobiłabym również podstawową morfologię, czyli Ob, jeżeli wynik mieści się w normach to idź na badanie hsg (nawet jak nie wymagają u Ciebie w szpitalu, to sama będziesz mieć pewność, że jest ok).
    Nie wiem dokładnie jak z tym stopniem czystości pochwy i czy przy tym sa badane bakterie, grzyby itp. ale ja zawsze miałam stopień czystości II przy grzybicy i ureaplazmie i w tej sytuacji NIE mogłam iść na hsg. Ja miałam zlecony wymaz z pochwy i szyjki w kierunku bakterii, grzybów, ureaplasmy i mycoplasmy. W wyniku była takrze informacja o stanie czystości pochwy ale konkretnie tego w zaleceniu nie miałam.

    7 lat walki o Ciebie Kruszynko...

    201701271765.png

    (*) Aniołek Madzia 7 tc luty 2020 - w moim sercu pozostaniesz na zawsze
  • Nadira Autorytet
    Postów: 1160 1050

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 16:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kochane, czy w cyklu w ktorym planuje sie hsg mozna podchodzic do IUI czy wymagany jest cykl przerwy? A co trzeba wykonac przed HSG ?

    ex2bcwa1oc4n8lw7.png
    ex2b3e5enw2ksmqc.png
    ex2b4z17x0iw5y73.png
  • ewa84 Autorytet
    Postów: 2070 1022

    Wysłany: 22 stycznia 2015, 23:16

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    pysia wrote:
    heh.. dzwonilam do szpitala.. w moim szpitalu nie jest wymagany posiew... ani w sumie nic, bo pytalam z czym mam przyjsc to powiedziala ze moge zrobic posiew ale nie jest wymagany a na miejscu nie robia bo bym musiala lezec iles tam dni... co o tym myslicie?
    dzwonilam do innego szpitala w miejscie obok, to mi powiedzial ze mam isc na zabieg tam gdzie jets moj lekarz prowadzacy .. i tyle pogadalam...

    juz nie wiem co robic :( odechciewa sie pzez tych lekarzy wszytskiego ..

    czy sama zrobic na wlasna reke posiew i zapytac jakiegos ginekologa czy mozna isc na taki zabieg z takimi wynikami i isc tu do tego szpitala gdzie nie wymagaja..

    nawe nie wiem jak sie nazywaja te badania ktore trzeba wykonac .. posiew pochwy? bo cytologie mam z pazdziernika i jest stopien II , zawsze mam II

    doradzcie dziewczyny ..



    ja nie mialam badania czystosci pochwy i tez jestem ciekawa o co tam chodzi dokladnie?

    osobiscie mialam wczesniej posiew robiony kilkukrotnie nawet bo wyszedł paciorkowiec którego musiałam sie pozbyc, dopiero jak wyszedl ok moglam przystapic do badania, wiem ze w wyniku była informacja ze tez zadnych grzybkow nie wyhodowalam:P

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 22 stycznia 2015, 23:17

    iv094x39ir3hgbzx.png
  • annnanna Koleżanka
    Postów: 44 47

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 08:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    pysia wrote:
    heh.. dzwonilam do szpitala.. w moim szpitalu nie jest wymagany posiew... ani w sumie nic, bo pytalam z czym mam przyjsc to powiedziala ze moge zrobic posiew ale nie jest wymagany a na miejscu nie robia bo bym musiala lezec iles tam dni... co o tym myslicie? ..

    Pierwszy raz słyszę, że aby zrobić posiew to należy spędzić w szpitalu kilka dni... Przecież to normalne badanie ginekologiczne, na którym pobiera Ci szpatułką wymaz i tyle. Akcja trwa niecałą minutę...
    Warto go zrobić, ponieważ badania wykaże Ci czy wyhodowano grzyby i czy (nie daj Boże) choruje się na raka szyjki...


    pysia wrote:
    nawe nie wiem jak sie nazywaja te badania ktore trzeba wykonac .. posiew pochwy? bo cytologie mam z pazdziernika i jest stopien II , zawsze mam II ..

    Dokładniej: posiew z kanału szyjki macicy

  • annnanna Koleżanka
    Postów: 44 47

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 08:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AgnieszkaH wrote:
    @ annnanna

    Przygotowujesz się do IUI, a czy wcześniej miałaś stymulację owulacji lekami? Pytam, bo jestem dopiero na początku walki z niepłodnością i chciałabym poznać kolejne etapy jak to wygląda.


    Pierwszą IUI będę miała na cyklu naturalnym, ponieważ nie mam problemów z owulacją. Ale i tak jak będę po pierwszej IUI zapytam się czy w razie czego drugą IUI można przeprowadzić na cyklu stymulowanym. Słyszałam, że lepiej jest przeprowadzić IUI na cyklu stymulowanym

  • Betty Boop Autorytet
    Postów: 954 1018

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 08:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny podpowiem Wam tylko bo sama sie przypadkiem dowiedzialam i skorzystalam, że w Luxmedzie nie trzeba zapisywac sie na wizyte do gina i placic dodatkowo jesli chcecie zrobic wymaz z kanału szyjki, posiew, cytologie i chlamydie. Wszystko to robia położne a koszty to 20-30 zł za badanie. Telefonicznie Was poinformuja jesli zapytacie :)

    <3 MARCELINA <3
    3i49krhmqkw026mb.png
    11.02. 2015 IUI (10t * )
    3.12.2015 IUI :)
  • czekolada:) Ekspertka
    Postów: 245 133

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 13:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    hej dziewczyny:)
    jakis czas temu pisałam, że wybieram się na HSG no i juz jestem po:)
    potrzebowałam tylko badanie CRP i przyjeli mnie na oddział.
    Szczerze powiem ze badanie nie jest aż tak straszne jak myślałam:) trafiłam jeszcze na bardzo fajnego radiologa, który przez cały czas do mnie mówił. Nawet nie miałam kiedy pomysleć o tym że troszke boli, bo ciągle mnie o cos pytał:)
    Jak dla mnie to ból nawet mniejszy od miesiączkowego, a podobno miałam lekko pozrastane jajowody i udało sie udrożnić.
    życzę powodzenia wszystkim, które mają to przed sobą i nie ma sie czego bać:)

  • pysia Autorytet
    Postów: 1579 808

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 16:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    czekoladka a robilas na nfz czy prywatnie?

    uwo9qqmzfcz2axe8.png
    Luty 2015-HSG,3iui :(
    1 IMSI:1 crio blastkiAB beta:8dpt 3,71/10dpt 1,17 :(
    2 crio:(
    Szczep.immuno
    2 IMSI: 3 transfery :(
    3 IMSI: blastka 9dpt beta82/11dpt:beta252/13dpt:beta 708 / 34dpt:jest <3
  • czekolada:) Ekspertka
    Postów: 245 133

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 17:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    pysia robiłam na nfz:)

  • ewa84 Autorytet
    Postów: 2070 1022

    Wysłany: 23 stycznia 2015, 23:14

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Asiula86 wrote:
    Hej Dziewczyny!

    Czy któraś z Was miała HSG w Warszawie na Karowej?



    hej ja mialam niedawno hsg na Karowej.
    Bardzo sympatycznie bylo, pielegniarki i lekarze bardzo mili, bylam zdziwiona, bo zupelnie z innej strony mialam okazje dotychczas poznac szpitale;/
    Samo badanie jak wszedzie - mi robil gin. u którego się leczę więc byłam spokojna.
    Minus jest taki ze nie daja znieczulenia - dostalam jedynie ketonal w tabletce, choc czytalam ze innym zupelnie nic nie dawali, pewnie zalezy na jaka pielegniarke sie trafi?

    iv094x39ir3hgbzx.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 24 stycznia 2015, 13:37

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Jakie badania i w ktorym dniu cyklu robilyscie przed sono hsg?

    Kinia84 lubi tę wiadomość

  • Asiula86 Autorytet
    Postów: 10226 8899

    Wysłany: 24 stycznia 2015, 21:21

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ewa84 wrote:
    hej ja mialam niedawno hsg na Karowej.
    Bardzo sympatycznie bylo, pielegniarki i lekarze bardzo mili, bylam zdziwiona, bo zupelnie z innej strony mialam okazje dotychczas poznac szpitale;/
    Samo badanie jak wszedzie - mi robil gin. u którego się leczę więc byłam spokojna.
    Minus jest taki ze nie daja znieczulenia - dostalam jedynie ketonal w tabletce, choc czytalam ze innym zupelnie nic nie dawali, pewnie zalezy na jaka pielegniarke sie trafi?

    Ewa, a pamiętasz może, jakie badania musiałaś mieć ze sobą?
    Posiew z szyjki macicy, badanie nasienia i coś jeszcze?
    Długo trwa badanie? Czy badanie robił Ci może dr Zabrotowicz?

    atdc3e5ef4fgngmw.png
    Słabość jest siłą w nas...
    6 cykli stymulowanych, 2 inseminacje, 4 procedury in vitro, 13 transferów, 15 zarodków :(
    23.10.2015 puste jajo płodowe 2BB :(
    31.12.2018 ciąża biochemiczna 4AA :(
    Michałek <3
  • ewa84 Autorytet
    Postów: 2070 1022

    Wysłany: 25 stycznia 2015, 09:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Asiula86 wrote:
    Ewa, a pamiętasz może, jakie badania musiałaś mieć ze sobą?
    Posiew z szyjki macicy, badanie nasienia i coś jeszcze?
    Długo trwa badanie? Czy badanie robił Ci może dr Zabrotowicz?

    Posiew, badanie nasienia i cytologie, pytali też o grupe krwi, ale nie miałam, pielegniarka która mnie przyjmowala powiedziala że zrobia mi na miejscu, ale nie robili.
    Przyjeli mnie na oddział ok 8.30 ale bez przebierania, a po 12 już wyszłam do domu. Na oddziale jeszcze jeden wywiad i posadzili mnie na sofie i tam sobie czekałam na badanie, które było ok 10, później czekasz tylko na wynik i wypis.
    Mi robił dr Lipiński, ale myślę że dyskomfort podczas badania jest indywidualna sprawa
    a lekarze podobno wszyscy są tam ok :)

    iv094x39ir3hgbzx.png
‹‹ 35 36 37 38 39 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Pierwsze objawy ciąży - po czym poznać, że możesz być w ciąży

Starając się zajść w ciążę, często nie potrafimy przestać interpretować każdego, nawet najmniejszego ukłucia w jajniku i nie traktować go jako potencjalnego objawu ciąży. Które z objawów mogą faktycznie coś znaczyć i z czym możemy je pomylić? Które z objawów ciążowych na wczesnym etapie ciąży są po prostu rzadko spotykane? Zapoznaj się z listą pierwszych objawów ciążowych!

CZYTAJ WIĘCEJ

Znaczenie jakości męskiego nasienia

Jest wiele czynników, które wpływają na szanse na zajście w ciążę u pary, która marzy o rodzicielstwie. Jednak niewątpliwie wśród najważniejszych jest odpowiednia jakość komórki jajowej i plemników. Wyjaśniamy, dlaczego jakościowe komórki jajowe czasami nie gwarantują sukcesu. Jakie znaczenie odgrywa jakość męskiego nasienia? Jak wygląda diagnostyka i leczenie?

CZYTAJ WIĘCEJ

Mierzenie temperatury podczas starań o dziecko - kiedy owulacja i dni płodne?

Temperatura ciała jest reakcją naszego organizmu na to co się w nim dzieje. Prawie wszyscy wiedzą, że temperatura ciała informuje nas, o tym, że nasz organizm walczy z infekcją. Niewiele osób zaś wie, że temperatura ciała może również dawać zaskakująco dokładne informacje na temat płodności kobiety! Wystarczą zaledwie 3 minuty dziennie, a nie wydając ani grosza dowiesz się więcej niż możesz przypuszczać. Sprawdź, po co mierzyć temperaturę podczas starania o ciążę. Dowiedz się, jak prawidłowo mierzyć temperaturę i w jaki sposób OvuFriend Ci w tym pomoże! 

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego