Forum W oczekiwaniu na testowanie SIERPNIOWE TESTOWANIE 2017
Odpowiedz

SIERPNIOWE TESTOWANIE 2017

Oceń ten wątek:
  • Flowwer Autorytet
    Postów: 11451 12947

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 11:06

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Karma88 wrote:
    No i ładnie spada. Odpoczywaj, siła wyższa, ale grunt, że jesteś po. Teraz tylko trochę odpoczynku, głowa odpuści i w mig zaskoczysz znowu. ;)

    Wymiotowałam dzisiaj. Jaka klucha mi się zrobiła w gardle i męczy... :/
    ciąża? grypa żółądkowa ? pomidor ? helicobakter ? ;)
    Masz 25% na ciąże hihiihihihi

    Bocianiątko lubi tę wiadomość

    kjmni09k3h9ob9x5.png
    112 cs o syna, 15 lat walki !!
    Provita-Paliga
    NK20%maj, 27% lipiec, Trombofilia,
    Maj 2017 zaczynam walkę z immunologią/Paśnik,zapalenie endo, IMSI 9.11.2017
    ⛄⛄⛄
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 11:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A mnie chyba grypsko zoladkowe dopadlo :( zolsdek boli okrotnie do tego niedobrze mi i biegunka :(

  • bertha Autorytet
    Postów: 1627 1049

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 11:37

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bylam podgladnac czy nie zrobila mi sie torbiel, zeby takie cos nie wstrzymalo znowu ivf..
    Na szczescie czysto :)

    ale gin mi tez podcial nadzieje na naturalsa, poniewaz endometrium ma tylko 6mm... :(
    chyba po tej biopsji jeszcze nie doszło do siebie..
    jak je szybko podratowac? mam 3 dni na expresowa akcje przed potencjalnym zagniezdzaniem :D

    Winko, orzechy, co jeszcze? moze dupek/luteina?

    https://www.facebook.com/akupunkturaBertha/
    Rocznik 81, 0 dzieci, 1 aniołek, starania od 2014
    Immuno-agresywna, MTHFR A i C, pai1 - hetero, plemniki lepkość ++ i 0% msome w 1gr.
    2xiui, 3xivf (2 zarodki)
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 11:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    bertha wrote:
    Bylam podgladnac czy nie zrobila mi sie torbiel, zeby takie cos nie wstrzymalo znowu ivf..
    Na szczescie czysto :)

    ale gin mi tez podcial nadzieje na naturalsa, poniewaz endometrium ma tylko 6mm... :(
    chyba po tej biopsji jeszcze nie doszło do siebie..
    jak je szybko podratowac? mam 3 dni na expresowa akcje przed potencjalnym zagniezdzaniem :D

    Winko, orzechy, co jeszcze? moze dupek/luteina?
    Winko w durzych ilosciach, migdaly i ryby :D

    Karma88 lubi tę wiadomość

  • Karma88 Autorytet
    Postów: 3088 3640

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 11:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Flowwer wrote:
    ciąża? grypa żółądkowa ? pomidor ? helicobakter ? ;)
    Masz 25% na ciąże hihiihihihi

    Oby nie grypa. Pomidora jadłam, ale nigdy nie miałam takich akcji po nich więc wątpię. Ciąża - nie chcę się łudzić. ;)
    Jeszcze mamuśka zobaczyła, że coś takiego mnie dziś dopadło i mówi: "a może to ciąża?"

    I w śmiech jedna u druga, bo ja się nie łudze, a to samo bym mogła o niej powiedzieć, bo bez @ jest kilka miesięcy i w menopauzę wchodzi (chyba). :D

    Czy nie ma jakiegoś przycisku do przewijania czasu, żeby po owu szybko przeskoczyć do @? :D :D :D

    Wczoraj lekko się zdołowałam, bo zgłupiałam czy dobrze to wszystko robią, z badaniami i lekarzami. Ludzie człowiek powinien być mądrzejszy od wszystkich lekarzy. :(

    Emilka <3

    gg649vvjtg0z1oj0.png

    Od 09.2013:02.2014-5t6dc <3 07.2015-12tc <3
    MTHFR A1298C+C667T+PAI-1 4G-hetero, immunologia
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej dziewczyny :)

    Nie udalo sie z cyklu Majowego ani Czerwcowego to moze z Sierpniowego bo wszystko na to wskazuje :) beta z 9dpo 13,41 a dzisiaj 15dpo i ten na gorze test jest z dzisiaj.

    https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7774d8e5ed84.jpg

    I powiem Wam ze kiedys tyle lat staran i nikt mi juz nie powie ze dieta nie ma znaczenia, bo odkad w Lutym oboje z mezem przeszlisly na diete wege to udaje sie od razu. Gozej bylo z utrzymaniem i mialam wizyte na Wrzesien zapisana do super specjalisty od takich przypadkow, ale juz nie bedzie trzeba ;)

    Czytam Was dziewczyny kazdego dnia, na kazdym nowym watku, z ukrycia kibicuje kazdej z osobna i z kazdej dobrej wiadomosci sie ciesze razem z Wami ♥ i wierze w to ze do konca roku nie trzeba bedzie zakladac juz nowych watkow testowych ♥

    staraczka1111, Anna Stesia, KateHawke, Karma88, zubii, Flowwer, Amy333, E_w_c_i_a, Czrna 81, sara9555, Agniechaaaa, blue00 lubią tę wiadomość

  • Oliwa Znajoma
    Postów: 30 18

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:28

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Flowwer wrote:
    Kate o to chcodzi by nie dać się w tym wszystkim zwariować. Jakieś plany na urlop ? Ja w przyszłym tyg jadę do Gdańska.
    Powiem wam że tone jestem lżejsza jak nie muszę myśleć o ovu i tych sprawach. Głowe mam lżejszą również.

    Amy już jesteś po ovu ? jednak M nie zdążył ?

    Oliwia nie martw się na zapas a jak będziesz w pl to litrami krew upuść ;) na jak długo będziesz w pl ?
    Prawdopodobie na 3 tygodnie musze siostre odstwic ;) tak napewno zrobie

    Flowwer lubi tę wiadomość

    Oliwa
  • StaraczkaNika Autorytet
    Postów: 6968 12673

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Flowwer wrote:
    Clo jeśli nie daje efektów więcej niż 6 cykli to nie powinno się go brać dłużej. Lematte nie ma ograniczeń.
    Niby efekty sa - pęcherzyk i owulacja, tylko dalej jakoś nic. Stąd moja potrzeba dalszego śledztwa. A lametty ponoć też nie można dużo, bo wywołuje sztuczna menopauzę - takie ma zadanie u kobiet z nowotworami. A u mnie to i tak lipa, bo jako klasyczny przypadek pcos bardzo szybko się uodparniam na leki. Trzeba działać szybko! Po @ zrobię ten wymaz

    4 lata starań (PCOS, IO, mutacje - lekka trombofilia, hiperprolaktynemia, ANA++, leniwy mąż);
    [*] 01.2018 - córeczka
    uM80p1.png
  • Anna Stesia Autorytet
    Postów: 3917 5264

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Flowwer wrote:
    Zapytaj się w labie na jakiej "podkładce" wykonać te badanie na Wymaz z szyjki na obecność chlamydia, ureaplazma, mykoplazmia metodą PCR !!! Kupujesz patyczek w aptece i idziesz do gina. On powinien Ci bez problemu pobrać możesz też wykonać przy okazji zwykły wymaz na czystość pochwy.

    Clo jeśli nie daje efektów więcej niż 6 cykli to nie powinno się go brać dłużej. Lematte nie ma ograniczeń.

    Bocianiątko :( a na zdrowie i oby nic tam nie wyszło.
    Anna :( kiedy powtórne robisz badanie ?

    Przy staraniach wychodzi na to że myślimi że jesteśmy zdrowi a tak faktycznie nie jest czym głębsza diagnostyka tym większe cyrki wychodzą.

    Dziękuję, że pytasz. Robię teraz w 3dc kilka badań, a tsh dopiero we wrześniu - zobaczymy, co tam sie dzieje. Zrobiłam też helicobacter, bo kilka lat temu miałam, a potem gdy robiłam, to wyniki wychodziły niekonkluzywne - nawet z zeszłorocznej gastroskopii. A tu okazało się, ze bakteria sobie poszła, co mnie niesamowicie ucieszyło! Pewnie przy okazji jakiejś antybiotykoterapii wytluklam i ją. No więc ekstra! A Ty, Kwiatuszku, kiedy zaczynasz brać leki? Na ile masz je przepisane? Masz rację, ja gdy zaczynałam starania wykonałam szereg badań zleconych przez lekarza, wszystko było książkowo. Aż nagle się zepsuło, i dzięki Wam jeszcze szukam, bo tarczyca i prolaktyna to jedno, a poszerzona diagnostyka może tylko pomoc.

    Bocianiatko, widzę, że mamy równe cykle - idziemy łeb w łeb. Szkoda tylko, że też obie nie widzimy efektów naszych działań.

    PVkxp2.png
  • Anna Stesia Autorytet
    Postów: 3917 5264

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    PodwojnaMama wrote:
    Hej dziewczyny :)

    Nie udalo sie z cyklu Majowego ani Czerwcowego to moze z Sierpniowego bo wszystko na to wskazuje :) beta z 9dpo 13,41 a dzisiaj 15dpo i ten na gorze test jest z dzisiaj.

    https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7774d8e5ed84.jpg

    I powiem Wam ze kiedys tyle lat staran i nikt mi juz nie powie ze dieta nie ma znaczenia, bo odkad w Lutym oboje z mezem przeszlisly na diete wege to udaje sie od razu. Gozej bylo z utrzymaniem i mialam wizyte na Wrzesien zapisana do super specjalisty od takich przypadkow, ale juz nie bedzie trzeba ;)

    Czytam Was dziewczyny kazdego dnia, na kazdym nowym watku, z ukrycia kibicuje kazdej z osobna i z kazdej dobrej wiadomosci sie ciesze razem z Wami ♥ i wierze w to ze do konca roku nie trzeba bedzie zakladac juz nowych watkow testowych ♥

    Gratulacje! Ściskam za Was kciuki! I masz rację, dieta ma znaczenie, choć wegetariańska nie jest dla wszystkich, warto przebadać się przede wszystkim pod kątem alergii pokarmowych.

    PodwojnaMama lubi tę wiadomość

    PVkxp2.png
  • Anna Stesia Autorytet
    Postów: 3917 5264

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Flowwer wrote:
    Kate o to chcodzi by nie dać się w tym wszystkim zwariować. Jakieś plany na urlop ? Ja w przyszłym tyg jadę do Gdańska.
    Powiem wam że tone jestem lżejsza jak nie muszę myśleć o ovu i tych sprawach. Głowe mam lżejszą również.

    Amy już jesteś po ovu ? jednak M nie zdążył ?

    Oliwia nie martw się na zapas a jak będziesz w pl to litrami krew upuść ;) na jak długo będziesz w pl ?

    Coś w tym jest - kiedy brałam na wiosnę antybiotyki nie nie mogłam sie starać przez jeden cykl, miałam wrażenie, że paradoksalnie jest mi dobrze, bez spiny, ciągłego zaglądania w majtki i kalendarz. A do Gdańska jedziesz wakacyjne czy służbowo?

    PVkxp2.png
  • Oliwa Znajoma
    Postów: 30 18

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 12:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja wlasnie laduje w gdansku ;)

    KateHawke, Flowwer, Karma88 lubią tę wiadomość

    Oliwa
  • staraczka1111 Autorytet
    Postów: 1816 3237

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 13:10

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    bertha wrote:
    Bylam podgladnac czy nie zrobila mi sie torbiel, zeby takie cos nie wstrzymalo znowu ivf..
    Na szczescie czysto :)

    ale gin mi tez podcial nadzieje na naturalsa, poniewaz endometrium ma tylko 6mm... :(
    chyba po tej biopsji jeszcze nie doszło do siebie..
    jak je szybko podratowac? mam 3 dni na expresowa akcje przed potencjalnym zagniezdzaniem :D

    Winko, orzechy, co jeszcze? moze dupek/luteina?
    Ryby i migdały :) ale wino najlepsze od lampki do butelki dziennie :)

    Amy333 lubi tę wiadomość

    f2wl3e5e75ssm4p5.png
    bHCG 7dpt - 14.7 , 9dpt-64, 13dpt-542, 20dpt-11534 <3
    25.07.2017 - transfer dwóch ⛄ ⛄
    26.08.2019 transfer dwóch 🐣🐣 7 dpt hcg 1,9 10dpt hcg 6 11dpt hcg 9,4 12dpt 14,3 hcg 15 dpt hcg 14,5 :( *
  • gg88 Autorytet
    Postów: 1071 894

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 13:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    PodwojnaMama wrote:
    Hej dziewczyny :)

    Nie udalo sie z cyklu Majowego ani Czerwcowego to moze z Sierpniowego bo wszystko na to wskazuje :) beta z 9dpo 13,41 a dzisiaj 15dpo i ten na gorze test jest z dzisiaj.

    https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7774d8e5ed84.jpg

    I powiem Wam ze kiedys tyle lat staran i nikt mi juz nie powie ze dieta nie ma znaczenia, bo odkad w Lutym oboje z mezem przeszlisly na diete wege to udaje sie od razu. Gozej bylo z utrzymaniem i mialam wizyte na Wrzesien zapisana do super specjalisty od takich przypadkow, ale juz nie bedzie trzeba ;)

    Czytam Was dziewczyny kazdego dnia, na kazdym nowym watku, z ukrycia kibicuje kazdej z osobna i z kazdej dobrej wiadomosci sie ciesze razem z Wami ♥ i wierze w to ze do konca roku nie trzeba bedzie zakladac juz nowych watkow testowych ♥
    geatulacje:) do 3 razy sztuka :)

    PodwojnaMama lubi tę wiadomość

    Tomasz 09.2018 :)
    MTHFR A1298C-hetero, PAI-1 4G -hetero, IO
    Morfologia nasienia 2%
  • bazylkove Autorytet
    Postów: 2054 3417

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 13:23

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Flower będziesz w moich okolicach :) zapraszam do Gdyni! jest dużo ładniejsza hehe

    U mnie mały sukces, nowy lek zadziałał i testosteron ładnie spadł z 0,50 do 0,12 :D

    Dziewczyny, które mają niedoczynność tarczycy: czy wam też tak skacze to TSH? Dwa miesiące temu miałam 2,0 a teraz mam 3,96 mimo zwiększonej dawki leków:/ to ma duże znaczenie przy staraniach?

    KateHawke lubi tę wiadomość

    7dpt: 174 mIU/ml, 9dpt: 389 mIU/ml, 11 dpt: 755 mIU/ml, 12 dpt jest pęcherzyk 4 mm, mamy serduszko! <3
    1x HSG, 2x HSC,
    M: fragmentacja DNA 7.5%, HBA 81%, Kariotypy ok
  • Bocianiątko Autorytet
    Postów: 5394 6788

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 13:41

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Anna Stesia wrote:
    Dziękuję, że pytasz. Robię teraz w 3dc kilka badań, a tsh dopiero we wrześniu - zobaczymy, co tam sie dzieje. Zrobiłam też helicobacter, bo kilka lat temu miałam, a potem gdy robiłam, to wyniki wychodziły niekonkluzywne - nawet z zeszłorocznej gastroskopii. A tu okazało się, ze bakteria sobie poszła, co mnie niesamowicie ucieszyło! Pewnie przy okazji jakiejś antybiotykoterapii wytluklam i ją. No więc ekstra! A Ty, Kwiatuszku, kiedy zaczynasz brać leki? Na ile masz je przepisane? Masz rację, ja gdy zaczynałam starania wykonałam szereg badań zleconych przez lekarza, wszystko było książkowo. Aż nagle się zepsuło, i dzięki Wam jeszcze szukam, bo tarczyca i prolaktyna to jedno, a poszerzona diagnostyka może tylko pomoc.

    Bocianiatko, widzę, że mamy równe cykle - idziemy łeb w łeb. Szkoda tylko, że też obie nie widzimy efektów naszych działań.
    No szkoda... Nawet choroby mamy te same ;) Hashi, lekka niedoczynność, lekka hiperprolaktynemia... Teraz jeszcze sprawdzam IO ;)

    laUgp2.png
    2. ICSI (OviKlinika): 22.01.2021 - 13 kumulusów, 10 komórek - 10 zarodków do 3. doby... po 7 dniach jedna blastka 3BC 💕❄💕 waleczny siłacz! 💪💪💪
    CRIO 2.3.3 i M3 - 29.10.2020 :( :(
    02.2020 - diphereline 8 miesięcy (sztuczna menopauza, wyciszenie adeno)
    ET cl9.3 - 01.08.2019 :(
    1.ICSI (nOvum): lipiec 2019 - 10 kumulusów, 6 komórek, 3 zarodki słabej jakości (duża fragmentacja)
    IUI - 24.10.2018 :(
    IUI - 19.11.2018 :(
    maj 2019 - histeroskopia - stan zapalny endometrium, adenomioza
    marzec 2019 - dieta bg i bm, zmiana leków i supli - bez efektu
    maj 2018 - laparoskopia - skoagulowane drobne mięśniaki
    czerwiec 2018 - immunosupresja bez efektu
    PAI-1 4G homo, ANA 1:1280, adenomioza, hashimoto, niedoczynność tarczycy, hiperinsulinemia, hiperprolaktynemia, rozjechane cytokiny, wrogi śluz
  • kolka Autorytet
    Postów: 376 350

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 14:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bocianiątko, widzę, że znasz się na bakteriach, więc nieśmiało poproszę o poradę. Wizytę mam jutro, więc i tak skonsultuję z lekrzem, ale może potwierdzisz, że nie jest źle :) Mam dużą nadżerkę i skierowali mnie na posiew z pochwy, no i to co wyszło poniżej:
    Enterococcus spp.- pojedyncze
    Lactobacillus spp. - bardzo liczne
    Staphylococcus aureus - pojedyncze
    Grzybów drożdżopodobnych - nie wyhodowano. Wyizolowane drobnoustroje stanowia florę fizjologiczna nie dajaca podstaw do wykonania antybiogramu.

    Chyba te pojedyncze bakterie nie powinny szkodzić prawda?

    f2w3rjjgqu35wkgy.png

    starania od 2015 roku
  • gg88 Autorytet
    Postów: 1071 894

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 14:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    no i mam komplet wyników :(
    niestety oprócz paciorkowca mam jeszcze ureoplazsme.... chociaż tyle że chlamydia i mykoplasma ujemna ale teraz pytanie czy uda się to szybko wyleczyć...
    mam nadzieję że gin mnie jutro przyjmie... tylko zastanawiam się czy nie odstawić M leków na polepszenie nasienia na czas anybioterapi i czy podczas leczenia rozumiem że zakaz serduszkoawnia tak??? eh... a w tym miesiącu było tylko jedno więc M będzie na 2 miesięcznym odwyku...

    Tomasz 09.2018 :)
    MTHFR A1298C-hetero, PAI-1 4G -hetero, IO
    Morfologia nasienia 2%
  • gg88 Autorytet
    Postów: 1071 894

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 14:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    teraz się zastanawiam czy jak robiłam w lutym biocenozę u innej gin i cytologie to jeśli tam w biocenozie była 1 a na cytologii był lekki stan zapalny czemu tamta gin mnie nie wysłała na kolejne badania???? mam 6 miesięcy w plecy przez niedouczoną ginekolog??

    Tomasz 09.2018 :)
    MTHFR A1298C-hetero, PAI-1 4G -hetero, IO
    Morfologia nasienia 2%
  • Rucola Autorytet
    Postów: 9259 12300

    Wysłany: 24 sierpnia 2017, 15:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    PodwojnaMama wrote:
    Hej dziewczyny :)

    Nie udalo sie z cyklu Majowego ani Czerwcowego to moze z Sierpniowego bo wszystko na to wskazuje :) beta z 9dpo 13,41 a dzisiaj 15dpo i ten na gorze test jest z dzisiaj.

    https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7774d8e5ed84.jpg

    I powiem Wam ze kiedys tyle lat staran i nikt mi juz nie powie ze dieta nie ma znaczenia, bo odkad w Lutym oboje z mezem przeszlisly na diete wege to udaje sie od razu. Gozej bylo z utrzymaniem i mialam wizyte na Wrzesien zapisana do super specjalisty od takich przypadkow, ale juz nie bedzie trzeba ;)

    Czytam Was dziewczyny kazdego dnia, na kazdym nowym watku, z ukrycia kibicuje kazdej z osobna i z kazdej dobrej wiadomosci sie ciesze razem z Wami ♥ i wierze w to ze do konca roku nie trzeba bedzie zakladac juz nowych watkow testowych ♥
    Po pierwsze ogromne gratulacje. A co do diety to my z emkiem od dawna wege, zdrowy tryb zycia... I nic :(

    #wegemama#wegerodzinawkomplecie
    Synek 💚 31.08.2018r.
    Córeczka i Synek 💜💙 7.01.2021
‹‹ 179 180 181 182 183 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

14 zasad dobrego odżywiania podczas starania - co i jak jeść, aby szybciej zajść w ciążę

Odpowiednia dieta płodności może nie tylko polepszyć twoje zdrowie i dobre samopoczucie, ale również wspomóc twoją płodność oraz zapewnić zdrowy rozwój twojego dziecka jak już zajdziesz w ciążę. Co zatem oznacza „odpowiednia dieta”? Znajdziesz tutaj 14 wskazówek, które pomogą Ci lepiej zaplanować posiłki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Inseminacja (IUI) koszt i wskazania. Jaka jest skuteczność inseminacji?

Inseminacja domaciczna jest zabiegiem mającym na celu, ułatwienie zapłodnienia, poprzez skrócenie drogi, jaką mają do pokonania plemniki do komórki jajowej. Czy warto ją wykonać, jaki jest koszt i przy jakich schorzeniach odnotowuje się najlepsze rezultaty? Przeczytaj również jakie badania należy wykonać przed inseminacją i jak się do niej przygotować. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Jak zajść w ciążę? 4 składniki na poprawę płodności, które znajdziesz w koktajlach.

Jak zajść w ciążę? Jak w naturalny, łatwy, a przy tym smaczny sposób możesz poprawić swoją płodność? Wystarczy, że każdego dnia będziesz przygotowywać super-odżywczy koktajl płodności. Jakie dobroczynne składniki możesz znaleźć w naszych przepisach? Jaką rolę odgrywają one w kontekście płodności? Oto 4 najważniejsze składniki na poprawę płodności, które znajdziesz w smoothies! 

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego