Forum Poronienie 1 poziom wtajemniczenia: poronienia, badania, Jerzak
Odpowiedz

1 poziom wtajemniczenia: poronienia, badania, Jerzak

Oceń ten wątek:
  • wikpaw Ekspertka
    Postów: 267 88

    Wysłany: 30 września 2019, 12:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja jak byłam u psychologa to też tak to wyglądało. Ja mówiłam tyle ile chciałam. Nie było żadnych pytań i wyciągania ze mnie informacji. Też podchodziłam do kolejnych ciąż zadaniowo. Kolejne badania i leki i jakoś się trzymałam, ale po 4 poronieniu peklam, nie dałam rady udawać, że wszystko jest ok i że będzie dobrze. Dajcie mi proszę namiary na tych psychologów. Muszę kogoś wybrać.

  • Hope89 Autorytet
    Postów: 781 271

    Wysłany: 30 września 2019, 12:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Sylwiu,
    a jak długo pracowałaś w ciążach?
    Jezeli będzie mi dane, to chciałabym pracować chociaż przez pierwsze 3 miesiące, żeby znowu nie siać paniki w pracy, ale los pokaże...Tylko najgorsze jest u mnie to, że za każdym razem jak już wiedziałam, że jestem w ciąży to od razu chodziłam spięta, tak jakbym wyszła ze swojego ciała i jakby było dla mnie czymś obcym...ciezko mi nawet opisać to uczucie.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 30 września 2019, 12:44

    ♥ 07.2020 córeczka
  • Angie1989 Autorytet
    Postów: 633 421

    Wysłany: 30 września 2019, 12:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A my o ciaży powiedzielismy tylko rodzicom i rodzeństwu. Najbliższym przyjaciółkom powiedziałam w 6 miesiacu, bo było już widać, a babci i dziadkowi terez, na miesiac przed porodem. Reszta rodziny i znajomych nie wiedza. Nie mam rodziny w Warszawie, wiec nie musiałam ukrywać ciaży, do domu nie wracalismy, bo bałam sie oddalać od mojej pani dr i dobrych szpitali. Wiedza więc tylko znajomi i przyjaciolki na miejscu w Waw :)
    W pracy Powiedzialam po prenatalnych, Ale tylko przełożonemu i prosiłam, żeby nie informował HR. HR dowiedziało sie ze zwolnienia na poczatku 5 miesiaca.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 30 września 2019, 12:38

    Hope89, Capsella lubią tę wiadomość

    Duża hiperinsulinemia, Insulinooporność, Dodatnie przeciwciała ANA
  • Hope89 Autorytet
    Postów: 781 271

    Wysłany: 30 września 2019, 12:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Angie1989,
    przyjaciółki nie obraziły się, że tak późno im powiedziałaś?

    ♥ 07.2020 córeczka
  • Sylwiu Autorytet
    Postów: 424 279

    Wysłany: 30 września 2019, 12:48

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hope, no to zawsze byl moj dylemat...kiedy isc na l4 ... zdrowa ciąża czy ewentualne zmaganie sie ze spojrzeniami (jesli bym poronila) kolegow z pracy, mimo wszystko w poprzedniej ciąży poszlam w 7-8 tyg bo źle sie czułam , mialam plamienia i uznalam ze wole zostać w domu, szefowi powiedzialam ze jestem chora, kadry wiadomo dostaja l4 ale to są zupełnie obce mi osoby w zupełnie innym budynku, szef mógł sprawdzic, mógł nie, ale on byl dosc dyskretny, oficjalnie mu powiedzialam od siebie po prenatalnych , choc pewnie sie domyslal, teraz bylam na wychowawczym, i tez zeby przejsc na l4 , zacząć dostawac kase powiedzialam tylko szefowi tez ok 7 tyg z prośbą zeby nikomu nie mowil .
    To ze ktos moze sie domyslac to mi wszystko jedno, na to nie mam wplywu bo pewnosci i dokładniej sytuacji nikt nie zna i dla mnie to jest istotne.

    Hope89 lubi tę wiadomość

  • Angie1989 Autorytet
    Postów: 633 421

    Wysłany: 30 września 2019, 13:48

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hope, nie obraziły się ani nie pytały, czemu tak późno. Powiedziałam, ze to ciaża wysokiego ryzyka i nie mówimy nikomu za wyjatkiem rodzicow i znajomych najblizszych. Nikt nie drażył, po prostu sie ucieszyli, kazali nie martwić. Nie czuj sie zobligowania mowic komukolwiek, mozesz zrobic niespodziankę po porodzie :) Ja mialam tak dziadkom zrobic i chrzestnym ktorzy sa ze mna zwiazani, ale uznalam, ze na miesiac przed porodem jest ok im powiedziec. Nikt absolutnie nie pytal nawet czemu tak pozno. Mowilam sama, ze chcialam osobicie a ze nie dojechalismy to dzwonie:)

    W ciazy od lekarza prosilam o zwolnienie bez kodu ciazowego, wtedy jak mialam krwotok. Dopiero w 5 miesiacu jak szlam na zwolnienie (18 tc) dowiedzial sie HR, ale zniknelam z dnia na dzien, wiec w pracy nikt nie wiedzial, moj manager nikomu nic nie mowil na moja prosbe. Kolezanka potem napisala czemu mnie nie ma tak dlugo w pracy, czy to cos powaznego i dopiero wtedy jej napisalam ze jestem w ciazy, to byl 25 tc i wtedy w pracy pewnie inni sie dowiedzieli.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 30 września 2019, 13:50

    Hope89, Capsella lubią tę wiadomość

    Duża hiperinsulinemia, Insulinooporność, Dodatnie przeciwciała ANA
  • Sylwiu Autorytet
    Postów: 424 279

    Wysłany: 30 września 2019, 17:16

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Angie...miesiąc przed porodem...? :-) nieźle :-)

  • Hope89 Autorytet
    Postów: 781 271

    Wysłany: 30 września 2019, 17:29

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Angie1989,
    jak miałaś ten krwotok, to ile czasu byłaś na L4?
    Kupiłam dzisiaj tę książkę "Potęga Podświadomości" i czytałam już w pociągu. Czuję, że to jest właśnie to czego potrzebuję. Mam nawet zamiar w domu pozaznaczać sobie niektóre zdania kolorem i wbić do głowy :)

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 30 września 2019, 17:30

    wikpaw, Kasiek789, Sylwiu, Angie1989, Czykoty lubią tę wiadomość

    ♥ 07.2020 córeczka
  • Sylwiu Autorytet
    Postów: 424 279

    Wysłany: 30 września 2019, 18:25

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hope, bardzo dobrze, ta książka to taka podstawa, dzięki ktorej można wiele zrozumieć i wiele zmienić w swoim życiu i mysleniu.

    Hope89 lubi tę wiadomość

  • July Autorytet
    Postów: 286 198

    Wysłany: 30 września 2019, 18:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ,

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 27 października 2019, 01:33

  • Angie1989 Autorytet
    Postów: 633 421

    Wysłany: 30 września 2019, 21:04

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hope, przy krwotoku miałam 3 dni wolnego do czasu kontrolnego usg po nim. Moja gin powiedziała, że krwiak sie zmniejszył, a jego połozenie jest bezpiecznie wiec nie brałam dalej zwolnienia. Ale żeby nie mieć ciażowego to dzień po krwotoku poszłam do internisty po zwolnienie, wyjaśniłam, że nie chce mowic o ciaży w pracy i powiedział, ze mnie rozumie i sam sie pytał ile zwolnienia chce, tydzien czy wiecej. Powiedziałam te 3 dni do wizyty..

    July, homocysteinę masz w porzadku, TSH też :) Homocysteina powinna byc ok 5-6 do starań. Wit D trzeba suplementować Vigantoletten np, prolaktyna nie znam norm (u mnie było coś z norma do 400), a ja miałam 800 i dostałam od prof Dostinex.
    Glukoza bardzo ok, a insulina lekko podwyższona. Inny lekarz by się jej nie czepił, ale prof może mieć jakieś “ale” i dopatrywać się PCO. Generalnie ładne masz te krzywe :)

    Kasiek789, July, Hope89 lubią tę wiadomość

    Duża hiperinsulinemia, Insulinooporność, Dodatnie przeciwciała ANA
  • July Autorytet
    Postów: 286 198

    Wysłany: 30 września 2019, 21:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    .

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 17 maja, 20:02

  • Sylwiu Autorytet
    Postów: 424 279

    Wysłany: 30 września 2019, 21:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    July, ja wyniki insuliny mialam podobne, 1 i 2 h sumowaly sie do 80 czyli na granicy ioo, a i tak bez metforminy nie daje u mnie rady... normy statystyczne to jedno a indywidualne cechy organizmu to drugie.. do tego pewnie w ciąży organizm jest szczególnie wrażliwy na te wahania .
    Do tego prof mowi ze niski poziom wit d tez jest skorelowany z poronieniami, ja mialam 17...
    Więc może u Ciebie "tylko" tyle to aż tyle aby doszło do strat.

    Kasiek789, July lubią tę wiadomość

  • Angie1989 Autorytet
    Postów: 633 421

    Wysłany: 30 września 2019, 22:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    July, niech ktoś Ci przepisze Glucophage XR 500 do kolacji, Sylwia ile Ty dostałaś na taki wynik? Powiedz jakiemuś endo o Twoich problemach, że myślisz o małej dawce metforminy w kontekście ciaży i kumaty endo na pewno Ci przepisze ;)
    Bierz sobie ta wit D i suplementy, to już tak naprawdę zaczniesz kurację profesor :)

    Hope89, July, Kasiek789 lubią tę wiadomość

    Duża hiperinsulinemia, Insulinooporność, Dodatnie przeciwciała ANA
  • Hope89 Autorytet
    Postów: 781 271

    Wysłany: 30 września 2019, 22:57

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Angie1989, Sylwiu,
    ile razy badałyście homocysteinę w ciąży?

    ♥ 07.2020 córeczka
  • Angie1989 Autorytet
    Postów: 633 421

    Wysłany: 30 września 2019, 23:25

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja tylko na poczatku na pierwsza wizyte, potem już nie:) Albo i w ogole nie badałam... Tak myślę teraz, ze chyba faktycznie nie mialam zleconej ale chyba sama z ciekawosci zrobiłam na samym poczatku.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 30 września 2019, 23:29

    Hope89 lubi tę wiadomość

    Duża hiperinsulinemia, Insulinooporność, Dodatnie przeciwciała ANA
  • Sylwiu Autorytet
    Postów: 424 279

    Wysłany: 1 października 2019, 00:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dokladnie taki pani doktor Angie , xr500 :-) może czas otworzyć swój gabinet ? :-)
    Ja homocysteine badalam tez tylko na 1 wizyte

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 1 października 2019, 00:59

    Hope89, Angie1989, Czarna mamba, July lubią tę wiadomość

  • Hope89 Autorytet
    Postów: 781 271

    Wysłany: 1 października 2019, 08:47

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Angie1989, Sylwiu,
    a chciałoby Wam się rozpisać (myślę, że przyda się wszystkim staraczkom) co i jak dokładnie suplementowałyście w pierwszym, w drugim i w trzecim trymestrze? Angie1989 jeszcze pewnie nadal suplementujesz :D
    Zrobilabym sobie taką ściągawkę na przyszłość i może jeszcze inne dziewczyny by skorzystaly:)

    Angie1989,
    a masz mutację MTHFR? Jak nie, to może dlatego nawet nie miałaś zleconej homocysteiny.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 1 października 2019, 08:49

    ♥ 07.2020 córeczka
  • Angie1989 Autorytet
    Postów: 633 421

    Wysłany: 1 października 2019, 09:08

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hope, wczesniej miłam homocysteinę zlecona dwa razy (piszac raz miałam na myśli, że raz w ciaży) - moj pierwszy wynik to 10 i zakaz starań dopóki nie spadnie razem z insulina. Jak miałam 5.5 to prof powiedziała, że jest ok. Jak zaszłam w ciażę to miałam chyba 8. Nie mam mutacji MTHFR.

    Ja przez wszystkie trymestry suplementuję to samo :) W II trymestrze doszło tylko żelazo i Letrox i jod (Jodid od endokrynologa). Duphaston był do 17 tc (x2 od prof ale brałam x3 od mojej gin).

    - Rano Acard, Femibion 1, Prenatal DHA x1 (ale prof kazała x2), Vigantoletten x3, czasem biorę x2, Letrox 50 (jak sie okazało, że ft4 mam przy dolnej granicy, TSH zawsze było ok)
    - W ciagu dnia żelazo Sorbifer Durules od 18 tc (prof przepisuje Tardyferon ale poprosiłam endo o Sorbifer, bo jednak wyższa dawka i wyprobowany przeze mnie od lat). Potem pod wieczór Magne B6 (wyklucza się z żelazem, więc trzeba zachować przerwę). Ale codziennie magnezu nie biorę, co drugi/trzeci dzień.
    - Wieczorem Clexane i Glucophage (1500 mg XR poczatkowo do obecnie 750 mg do końca).

    Co do Clexane to jeśli pocieszę to nie mam nawet siniaków, rzadko kiedy, sa aposoby na niewidoczność i zupełna bezbolesność :)

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 1 października 2019, 10:00

    Kasiek789 lubi tę wiadomość

    Duża hiperinsulinemia, Insulinooporność, Dodatnie przeciwciała ANA
  • Hope89 Autorytet
    Postów: 781 271

    Wysłany: 1 października 2019, 09:16

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Angie1989,
    dzięki!!!! :)
    Jaki masz patent na heparynę?

    ♥ 07.2020 córeczka
‹‹ 119 120 121 122 123 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Poronienie - objawy, rodzaje i najczęstsze przyczyny poronienia

Poronienie to przedwczesne zakończenie ciąży, która trwała krócej niż 22 tygodnie. Poronieniem samoistnym kończy się około 10-15% ciąż, przy czym około połowa kończy się jeszcze przed implantacją zarodka w macicy, czyli przed 8 tygodniem. Dowiedz się jakie są przyczyny poronienia, objawy i diagnostyka. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Inseminacja (IUI) koszt i wskazania. Jaka jest skuteczność inseminacji?

Inseminacja domaciczna jest zabiegiem mającym na celu, ułatwienie zapłodnienia, poprzez skrócenie drogi, jaką mają do pokonania plemniki do komórki jajowej. Czy warto ją wykonać, jaki jest koszt i przy jakich schorzeniach odnotowuje się najlepsze rezultaty? Przeczytaj również jakie badania należy wykonać przed inseminacją i jak się do niej przygotować. 

CZYTAJ WIĘCEJ

14 faktów na temat płodności kobiety - owulacja, miesiączka, dni płodne

Owulacja, dni płodne, miesiączka - słyszymy o nich często. Ale czy na pewno mamy wystarczającą wiedzą na temat płodności kobiety? Niektóre sprawy dotyczące cyklu kobiety nie są tak jasne i oczywiste jakby mogło się zdawać. Tutaj znajdziesz 14 najważniejszych faktów, które warto wiedzieć na temat płodności kobiety.   

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego