Forum Starając się - ogólne Ciąża po usunięciu przegrody w macicy
Odpowiedz

Ciąża po usunięciu przegrody w macicy

Oceń ten wątek:
  • AnA2019 Debiutantka
    Postów: 9 0

    Wysłany: 1 stycznia 2019, 18:47

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Klaudia 137 wydaje mi się, że byłyśmy w tym samym czasie u Ludwina, bo pamiętam że przed zabiegiem w styczniu 2017 doktor przyszedł do mnie do sali i spytał, czy ja jestem ta pacjentka od macicy Robertsa. Dopiero teraz skojarzylam że pewnie chodziło mu o Ciebie jak przeczytałam Twój post, więc pewnie się gdzieś tam minelysmy :)

  • Klaudia137 Koleżanka
    Postów: 39 8

    Wysłany: 1 stycznia 2019, 20:19

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ANA może tak było :)
    Ja na chwile obecna zakończyłam współpracę z dr Ludwinem. W październiku podeszłam do laparoskopi/laparotomi żeby usunąć cześć macicy ale niestety do operacji nie doszło, anestezjolog nie był w stanie mnie zaintubowac. Dr nie ma na mnie już pomysłu. Mam na tyle duża jamę macicy że pomieści nawet bliźniaki. Wiec podejdę do invitro w tym roku. Niestety zajęliśmy się tylko mną a okazuje się że mój partner ma problemy z nasieniem i tylko invitro wchodzi w grę.
    Pomimo że dr na mnie już pomysłu nie ma szczerze polecam, lepszego fachowca nie znam a przez 15 lat mojego chodzenia po lekarzach byłam już chyba u połowy w Polsce

    Macica Robertsa-3 operacje u Ludwina
    Endometrioza 4. Hormony wszystkie Ok.
    Brak jednego jajowodu, drugi nie zdrożny
    Nieprawidłowe MTHFR C677T, A1298C,PAI
    AMH rok temu 2,8 teraz 0,9, wit D 49, DHEA górna granica 6,28 (norma 1,2-6,3)
    homocysteina 8, ANA2 ujemne
    07.2019 IMSI 3 zarodki CC w drugiej dobie, brak transferu, brak mrozaków
  • lucia001 Znajoma
    Postów: 28 2

    Wysłany: 30 czerwca 2019, 16:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witajcie a czy ktoras miala zabieg bez zakladania balonikow i nie miala zrostow? Bo ja mieszkam za granica i nie ukrywam ze takie dojazdy na zakladanie balonikow to niemale koszta. Jaki byl mniej wiecej koszt histeroskopii u was?

    histero i laparo- przegroda częściowo wycieta
    Jajowody drozne pcos 4 lata starań minęły i nic
  • Kasionek Autorytet
    Postów: 1082 873

    Wysłany: 1 lipca 2019, 09:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja nie miałam balonów. Była operacja i nic więcej. Nie wiem jak będzie że zrostami bo 2 miesiące po zaszłam w ciążę.

    201904017252.png
    *Staś (21 tyd)
    *Aniołek
  • lucia001 Znajoma
    Postów: 28 2

    Wysłany: 1 lipca 2019, 11:01

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dzięki. A jaki był mniej więcej koszt operacji i kiedy miałaś wykonane?

    histero i laparo- przegroda częściowo wycieta
    Jajowody drozne pcos 4 lata starań minęły i nic
  • Kasionek Autorytet
    Postów: 1082 873

    Wysłany: 1 lipca 2019, 19:37

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    lucia001 wrote:
    Dzięki. A jaki był mniej więcej koszt operacji i kiedy miałaś wykonane?
    Ja miałam operacje na NFZ w uck Gdańsk. Operacja w maju ciąża w lipcu i teraz mam 3 miesięczna córkę 😉

    201904017252.png
    *Staś (21 tyd)
    *Aniołek
  • lucia001 Znajoma
    Postów: 28 2

    Wysłany: 1 lipca 2019, 20:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ok rozumiem. Gratuluję Ci serdecznie
    :) a czy duża miałaś przegrode? Bo ja muszę prywatnie i rozważam dr Ludwina ale wiem że koszt będzie niemały...

    histero i laparo- przegroda częściowo wycieta
    Jajowody drozne pcos 4 lata starań minęły i nic
  • Dziwna Autorytet
    Postów: 898 258

    Wysłany: 1 lipca 2019, 21:28

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja miałam też na nfz w ujastku I balonów tez nie miałam

    Wszystko ma swój czas...
  • lucia001 Znajoma
    Postów: 28 2

    Wysłany: 2 lipca 2019, 10:28

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny a czy któraś nie mogła zajść w ciążę a po usunięciu zaszła?

    histero i laparo- przegroda częściowo wycieta
    Jajowody drozne pcos 4 lata starań minęły i nic
  • Ines1 Znajoma
    Postów: 22 2

    Wysłany: 6 lipca 2019, 11:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Lucia001 ja miałam przegrodzie 10-11 mm według Badania u Ludwiga, operowalam prywatnie w Warszawie jednak u innego lekarza, naciał tylko 2-3 mm, i zostało jeszcze ok 8 mm , przed zabiegiem dwie ciąże biochemiczne i jedną po zabiegu. Też zastanawiam się czy nie poprawiać, choć Ludwin pamiętam że mówił mi że jestem w szarej strefie na pograniczu kwalilfikacji do zabiegu, jednak coś wycieli potem i powinno być lepiej więc już sama nie wiem. Ogólnie dwóch lekarzy odradza już docinki. A jak wyglądało to u Ciebie ?Balonów nie miałam bo lekarz po dwóch tygodniach po zabiegu na kontrolnej wizycie stwierdził na usg ze nie ma potrzeby.

    Mthfr heterozygota 1298, nk 15% i aktywność ponad normę, allo 34,5, kiry bx ze wszystkimi implementacyjnymi, mąż ok. Dwuetapowe usunięcie przegrody. 3 ciąże biochemiczne.
  • lucia001 Znajoma
    Postów: 28 2

    Wysłany: 7 lipca 2019, 16:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    sama dokladnie nie wiem jaka byla dlugosc przegrody na poczatku. troche wycieli ale stwierdzili ze wiecej nie beda ryzykowac. mialam to robione w Anglii bo tutaj mieszkam. wiem ze jest to jeszcze duza przegroda ktora zostala bo kazdy lekarz na usg tak twierdzi. w ciazy nigdy nie bylam i w sumie nie wiem czy ta przegroda to utrudnia zajscie w ciaze czy cos innego. pelen zestaw badan zrobiony a przyczyny znalezc nie moga wiec nie wiem czy 'kombinowac' z usuwaniem tej reszty przegrody czy nie :/ w sierpniu lece do Polski wiec sie chyba przejde do dr Ludwina

    histero i laparo- przegroda częściowo wycieta
    Jajowody drozne pcos 4 lata starań minęły i nic
  • AnA2019 Debiutantka
    Postów: 9 0

    Wysłany: 6 września 2019, 16:15

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Lucia001 ja po operacji u dr Ludwina miałam 3 docinki i tylko jeden raz balon już na sam koniec, bo też nie byłam w stanie przyjeżdżać do Krakowa na balony bo mieszkam 800 km dalej. Całe leczenie u dr zajęło mi 8 m-cy bo musiały być odstępy pomiędzy docinkami i koszt calosciowy to niestety ok 11 tyś no ale udało mi sie zajść w ciążę i donosić do końca także cel został osiągnięty :)

  • WerkaP2 Koleżanka
    Postów: 71 14

    Wysłany: 17 września 2019, 14:10

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A spotkalyscie sie z taka teza ze przegroda macicy odrasta? Ja chyba jestem takim przypadkiem albo blad lekarza w diagnozie. Mialam usuwanaprzegrode macicyw 2017 roku,rok pozniej mialam kontrolna mini histeroskopie: gdzie ujscia jajowodow byly widoczne i szeroka przegroda na wys.1/3 macicy. Miesiac temu mialam robiona operacyjna histeroskppie (robil mi inny lekarz) gdzie ujscia jajowodow byly juz niewodczne... Jak to rozumiec? Spytalam sie swojego obecnego lekarza i powiedzial ze moze odrastac.

    PCO.
    Edometrioza.
    07.2019 punkcja, mamy ❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    ❄️11.2019 brak implantacji
    ❄️12.2019 ciaza do 8tyg.
  • AnA2019 Debiutantka
    Postów: 9 0

    Wysłany: 21 września 2019, 19:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Werka a może to chodzi o zrosty, bo nie wydaje mi się żeby to było możliwe. Ja zaszłam w ciążę rok po usunieciu i nic mi przez ten czas nie odroslo. Jeżeli masz możliwość to wybierz się na wizytę do dr Ludwina, który na normalnej wizycie robi badanie SIS, bez żadnego znieczulenia i usypiania podaję do macicy kontrast i robi usg i od razu jest w stanie zdiagnozować problem. Także na 100% dowiesz się co Ci dolega i co z tym da się zrobić. Mi na NFZ też nie pomogli bo po operacji okazało się że prawie nic nie wycieli, dlatego pojechalam do Krakowa, bo poprostu inni lekarze nie umieli sobie z tą wada poradzić.

  • WerkaP2 Koleżanka
    Postów: 71 14

    Wysłany: 1 października 2019, 06:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Niestety lekarz potwirrdzil teze, ze przegroda macicy moze odtastac :( bledne kolo;(

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 8 listopada 2019, 07:58

    PCO.
    Edometrioza.
    07.2019 punkcja, mamy ❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    ❄️11.2019 brak implantacji
    ❄️12.2019 ciaza do 8tyg.
  • Ines1 Znajoma
    Postów: 22 2

    Wysłany: 22 października 2019, 06:54

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    WerkaP2 wrote:
    Niestety lekarz potwirrdzil teze, ze jama macicy moze odtastac :( bledne kolo;(

    Otóż to nie do końca tak, jama może ponownie zarosnać i zrobić się przegroda ale jedynie po zabiegu w okresie do ok 8 tyg. Po usunięciu przegrody zostaje rana , i tkanki w procesie gojenia często chcą się odtworzyć ale to już bardziej na zasadzie zrostu w tym miejscu i często potocznie mówi się mylnie ze przegroda odrasta. Dlatego ważna jest profilaktyka przeciwzrostowa jak i sama technika wykonywania zabiegu aby uniknąć takiej sytuacji. Natomiast jeżeli w trakcie pełnego wygojenia jamy macicy czyli w okresie ok 8 tyg zrost się nie pojawił to później już bo nie powinno być. Więc to nie jest też tak ze po roku czasu może się dopiero pojawić. Informacja potwierdzona przez naprawdę dobrego lekarza, chyba najlepszego w Polsce z Krakowa.

    Mthfr heterozygota 1298, nk 15% i aktywność ponad normę, allo 34,5, kiry bx ze wszystkimi implementacyjnymi, mąż ok. Dwuetapowe usunięcie przegrody. 3 ciąże biochemiczne.
  • Ines1 Znajoma
    Postów: 22 2

    Wysłany: 4 stycznia, 09:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny dla otuchy i dla zastanawiających się co robić z przegrodą. Oczywiście też nie namawiam bo tą decyzję kazda z nas powinna podjąć sama. Ja wiem, że gdyby lekarze mi nie odradzali już wcześniej bym zrobiła porządek z przegrodą. Mój przypadek to przegroda macicy i dwie ciąże biochemiczne. Lekarze szukali przyczyn w immmunologi, genetyce jednym słowem wszystko prywatnie, dwa lata stracone, niepotrzebne nerwy i wydatki. Przegrode zdecydowałam się usunąć po pierwszej ciąży biochemicznej, niestety nie została usunięta, a zrobiono jedynie kosmetyke, nacięte zostało jedynie 1-2 mm, bo lekarz nie chciał ryzykować a 3 tyś poszło (klinika novum). Niestety ponownie potem ciąża biochemiczne. W końcu zdecydowałam się na zabieg w Krakowie u doktora L tam gdzie chciałam to robić od samego początku ale pod namową lekarzy odpuscilam. I proszę w pierwszym cyklu starań po tym jak doktor dał zielone światło jest, sa dwie kreski beta na poziomie na jakim nigdy nie była. Dlatego moim zdaniem nie zawsze warto ufać do końca lekarzą. Wiem, że może być różnie jeszcze ale nigdy tak szybko jeszcze nie zaszłam i nie doszłam tak dlatego. Na zdjęciach USG po zabiegu w Krakowie widać też było że macica ma teraz całkiem inny kształt. Trzymam kciuki za Was dziewczyny z przegrodami, żeby i Wam się udało.

    Mthfr heterozygota 1298, nk 15% i aktywność ponad normę, allo 34,5, kiry bx ze wszystkimi implementacyjnymi, mąż ok. Dwuetapowe usunięcie przegrody. 3 ciąże biochemiczne.
  • Stanka36 Przyjaciółka
    Postów: 251 49

    Wysłany: 4 stycznia, 22:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ines, a w jaki sposob dr Ludwin cie diagnozowal? Badanie sis czy histero? Mialas baloniki po zabiegu?

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 4 stycznia, 22:34

    Hashimoto, Pai-1 4G homo
    09.2019 - amh 3,76
    09.2019 - histero
    01.2020 - sis, histero 2
    Zmiana Vitrolive Szczecin----> Invicta Gdańsk
    On- slabe nasienie, translokacja rob. 45 xy ( 13,14)
    01.06.2020 14 kumulusow-13 MII- IMSI - 8 ❄ do PGS
    20.06.2020 10 kumulusow - 6 MII - IMSI - 2 ❄ do PGS
  • Ines1 Znajoma
    Postów: 22 2

    Wysłany: 4 stycznia, 22:51

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Stanka36 wrote:
    Ines, a w jaki sposob dr Ludwin cie diagnozowal? Badanie sis czy histero? Mialas baloniki po zabiegu?

    Na podstawie badania sis postawił diagnoze, tak miałam baloniki dokładnie 4, doktor chciał jeszcze jeden ale się niezgodzilam i jak się potem okazało słusznie bo wszystko na kontrolnym ponownym sisie wyszło OK.

    Stanka36 lubi tę wiadomość

    Mthfr heterozygota 1298, nk 15% i aktywność ponad normę, allo 34,5, kiry bx ze wszystkimi implementacyjnymi, mąż ok. Dwuetapowe usunięcie przegrody. 3 ciąże biochemiczne.
  • Stanka36 Przyjaciółka
    Postów: 251 49

    Wysłany: 6 stycznia, 10:59

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ines1 wrote:
    Na podstawie badania sis postawił diagnoze, tak miałam baloniki dokładnie 4, doktor chciał jeszcze jeden ale się niezgodzilam i jak się potem okazało słusznie bo wszystko na kontrolnym ponownym sisie wyszło OK.


    Ale wycial ci te pozostale 8 mm za jednym razem? Bez kolejnych docinek? Ja nawet nie wiem ile mam do docinki... zabieg mialam w Szczecinie. lekarz przy pierwszej histero opisał ze przegroda siega 1/3 dl macicy i ze przecieto ja uzyskujac lepszy ksztalt. Dopiero pielegniarka mi powiedziała ze dr nie mogl za duzo bo przebil by dno. Teraz bedzie kontrolna histero, moze z docinka... zastanawia mniw wciaz ile jest to 1/3 macicy...

    Hashimoto, Pai-1 4G homo
    09.2019 - amh 3,76
    09.2019 - histero
    01.2020 - sis, histero 2
    Zmiana Vitrolive Szczecin----> Invicta Gdańsk
    On- slabe nasienie, translokacja rob. 45 xy ( 13,14)
    01.06.2020 14 kumulusow-13 MII- IMSI - 8 ❄ do PGS
    20.06.2020 10 kumulusow - 6 MII - IMSI - 2 ❄ do PGS
‹‹ 33 34 35 36 37
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Czy jestem w ciąży? - ciąża urojona a widoczne objawy ciąży

Zdarzyło Ci się usłyszeć coś, co bardzo chciałaś usłyszeć lub czego usłyszeć za wszelką cenę nie chciałaś, mimo panującej wokół ciszy? Czasem nasz mózg płata nam figle. Jeśli bardzo czegoś pragniemy, jesteśmy skłonni dostrzegać przejawy tego pragnienia, mimo ich braku. Wiele kobiet starających się o dziecko, co miesiąc zasatanawia się: "Czy jestem w ciąży?", dostrzega u siebie pierwsze objawy ciąży, po czym po wykonaniu testu ciążowego widzi jedną kreskę. Ciąża urojona czy "urojenie ciążowe" - jak je rozpoznać? 

CZYTAJ WIĘCEJ

Torbiel na jajniku - przyczyny, objawy i leczenie

Torbiel na jajniku od czasu do czasu pojawia się u większości kobiet. Są to cysty lub pęcherzyki, które zazwyczaj wypełnione są płynem i które najczęściej samoistnie znikają. Dowiedz się jakie są objawy torbieli i czy mogą być przeszkodą w zajściu w ciążę? Kiedy należy je leczyć i z jakimi chorobami mogą współwystępować. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Zespół Policystycznych Jajników (PCOS) – dieta dla płodności

Zespół policystycznych jajników (PCOS, Policystyczne Jajniki) to jedno z najczęściej występujących zaburzeń endokrynologicznych u kobiet. Dotyczy 5-10% kobiet w wieku rozrodczym i jest najczęstszą przyczyną zaburzeń owulacji i problemów z zajściem w ciążę. Przeczytaj jakie są objawy PCOS, jak wpływa ono na starania o dziecko oraz w jaki sposób możesz pomóc sobie dietą.   

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.