Paula dokładnie! zabobonów i przesadów jest milion

ja tez w to nie wierze ale w przeczucie wierze i tez czułam ze facet bedzie

lekarz poki co na 100% powiedział ze chlopak, mam nadzieje ze nic sie nie zmieni
Pauluś jak Zuzia??
Kochana mam cos dla CIebie, nie wiem czy CI sie przyda, na pewno nie bedziesz siedziec z instrukcją przy dziecku ale przeczytaj w wolnej chwili

to info odnośnie płaczu dziecka. Informacje z moich studiów
To, na co czekają rodzice zaraz po przyjściu na świat dziecka, to pierwszy krzyk, dający znać, że dziecko już jest, że żyje. To jest również krzyk spowodowany pierwszym oddechem, a także jest to pierwszy, widoczny i słyszalny symptom aktywności motorycznej z jednej strony, i powstającego zjawiska akustycznego z drugiej (Diener, 1999, s. 10). Ostwald i Peltzman piszą, że „krzyk jest jednym z pierwszych sposobów, w jaki noworodek komunikuje się ze światem zewnętrznym”, jest to pierwsza przedwerbalna forma komunikowania się z otoczeniem. Już Darwin uważał, że płacz u noworodków rozwinął się jako środek dostarczania matce informacji o stanie dziecka, bo przecież to krzykiem i płaczem dziecko będzie pokazywało najbliższym, że jest głodne, że ma mokro, że jest mu niewygodnie czy zimno. To również za pomocą krzyku i płaczu będzie próbowało skupić na sobie uwagę innych. Zdaniem Kaczmarka, krzyk i płacz są również pewnego rodzaju ćwiczeniem oddechowym, gdyż szybki wdech i wolny wydech płaczącego dziecka nie różni się wiele od wdechu i wydechu człowieka dorosłego w czasie mówienia i śpiewania (Kaczmarek, 1977, s. 11). W 3 lub 4 tygodniu życia dziecka, krzyk różnicuje się pod względem intonacji, co ułatwia otoczeniu zrozumienie tej formy komunikacji. Krzyk wywołany bólem jest głośny i przerywany ruchami ssania (Hurlock, 1985, s. 320). W krzyku niemowlęcia występują elementy nieartykułowane, trudne do określenia, przejścia od jednego z nich do drugiego są nieuchwytne. Niektóre dźwięki zbliżone są do samogłosek a, o, u (Styczek, 1981, s. 210). Znaczenie krzyku można zrozumieć na podstawie jego intensywności, barwy i towarzyszących mu ruchów ciała. Im silniejsze są potrzeby niemowlęcia, tym głośniejszy i bardziej uporczywy jest jego krzyk. Bardzo głodne niemowlę krzyczy głośniej i wytrwalej niż dziecko mniej głodne. Ruchy ssania, które pojawiają się w momentach ustawania krzyku sygnalizującego głód, również pomagają w interpretacji krzyku dziecka (Hurlock, 1985, s. 321). I tak, płacz podstawowy, charakteryzuje się monotonnym, przerywanym krzykiem, podobnym do staccato. Płacz z bólu, cechuje krzyk z nagłym początkiem, którego siła narasta. Jest głośny, przeraźliwy, ostry. Płacz gniewny z kolei objawia się silnym podnieceniem, poczerwienieniem twarzy, przerywanymi łkaniami i długim czasem trwania (Harwas-Napierała, 2000, s. 62).
Wyodrębnia się następujące, rozpoznawalne rodzaje krzyku niemowlęcego:
krzyk zwiastujący samotność i pragnienie kontaktu z matką,
krzyk sygnalizujący dyskomfort spowodowany mokrymi pieluszkami,
krzyk sygnalizujący poważne zaniedbania pielęgnacyjne,
krzyk głodowy,
krzyk sygnalizujący zmęczenie,
krzyk sygnalizujący znudzenie,
krzyk sygnalizujący złość, gniew,
krzyk sygnalizujący przegrzanie,
krzyk będący reakcją na oziębienie organizmu,
krzyk bólowy,
krzyk towarzyszący chorobom i anomaliom rozwojowym (Diener, 1999, s. 10).
Oprócz krzyku i płaczu, niemowlęta do komunikowania się z otoczeniem wykorzystują jeszcze takie zachowania niewerbalne jak: spojrzenia, ruchy ciała, gesty, mimika, wokalizacja