Odpowiedz

endometrioza

Oceń ten wątek:
  • Luska Ekspertka
    Postów: 157 58

    Wysłany: 30 września 2013, 15:20

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    W przypadku endometriozy usunietej laparoskopowo lekarze ustawiaja dalsze leczenie (co wyklucza tymczasowo starania) albo kaza sie starac, a endo moze sobie powrocic... najlepsze efekty ponoc daje leczenie skojarzone - zabieg operacyjny + kuracja na endometrioze. Nie ma w tej chorobie jednak gwarancji na ciaze.
    Biorac zoladex jest sie wprowadzanym w "sztuczna menopauze", nie ma miesiaczki i nie mozna w czasie kuracji zajsc w ciaze, niestety. Jestem z Krakowa. Pozdrawiam serdecznie :)

    <a href="http://fajnamama.pl"><img src="http://fajnamama.pl/suwaczki/oishz1z.png" /></a>
  • Elmirka Autorytet
    Postów: 488 347

    Wysłany: 1 października 2013, 08:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziękuję za inf. Luska :) Jeszcze w tym miesiącu idę do poradni leczenia endometriozy w Warszawie, mam nadzieję, że tam mi pomogą. Pozdrawiam serdecznie :)

    Lolaa lubi tę wiadomość

    Endometrioza IV stopnia, Hashimoto, mutacja genu MTHFR C677T heterozygota, prolaktynemia czynnościowa
    02.2015 icsi - :(
    06.2015 icsi - :(
    07.2015 crio - :(
    02.2016 icsi - :(
  • GreenDot Koleżanka
    Postów: 63 14

    Wysłany: 21 października 2013, 21:10

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej Dziewczyny, jak wykryto u Was endometrioze? staramy sie od dluzszego czasu i nic. Zaczelismy sie badac i na razie lekarze lecza moja podwyzszona prolaktyne (ktora na szczescie wraca juz do normy) ale nadal nic. Dopiero niedawno dowiedzialam sie ze u mojej mamy wykryto kiedys endometrioze a to podobno dziedziczna choroba. Jakie mialyscie? ja odkad pamietam mialam silne bole podczas @ ale myslalam ze tak po prostu jest. Czy przy zwyklym badaniu usg ginekolog moze potwierdzic badz wykluczyc ta chorobe?
    Bardzo sie tego boje :(

  • sylwiunia Autorytet
    Postów: 893 315

    Wysłany: 22 października 2013, 06:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    potwierdzić bądź wykluczyć ta chorobę można podczas laparosopii i badania histopatologicznego, ale podczas wykonywania badania usg lekarz może podejrzewać endometriozę, u mnie była torbiel czekoladowa na prawym jajniku która była widoczna na obrazie usg i się minimalnie powiększała, oraz bóle brzucha przed i w trakcie miesiączki, ograniczona ilość śluzu,

    "Nadzieja za­wiera w so­bie światło moc­niej­sze od ciem­ności, ja­kie pa­nują w naszych sercach".Jan Paweł II

    6es3onyx9001zu66.png
  • GreenDot Koleżanka
    Postów: 63 14

    Wysłany: 22 października 2013, 20:10

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    dzieki za odpowiedz, u mnie ze sluzem tez nie za wesolo wiec musze jak najszybciej sie zglosci do ginekologa.. Moze jednak to jest przyczyna tych bezskutecznych prob...

  • Elmirka Autorytet
    Postów: 488 347

    Wysłany: 23 października 2013, 10:41

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    GreenDot u mnie przez lata lekarze nie wiedzieli co mi jest, miałam silne bóle podczas i po miesiączce, USG nie wskazywało endo, dopiero badanie CA125 oraz późniejsza laparoskopia potwierdziła ogniska endometriozy, nie czekaj z tym, jak najszybciej zgłoś się do lekarza, endometrioza powoduje bezpłodność, pojawiają się zrowsty i bardzo ciężko naturalnie zajść w ciążę, pozostaje in vitro. Ja cały czas próbuję i wierzę że uda się, ale lekarza sceptycznie na to patrzą, zakładają, że nie obejdzie się bez in vitro... Trzymam kciuki. Pozdr. :)

    Endometrioza IV stopnia, Hashimoto, mutacja genu MTHFR C677T heterozygota, prolaktynemia czynnościowa
    02.2015 icsi - :(
    06.2015 icsi - :(
    07.2015 crio - :(
    02.2016 icsi - :(
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 30 października 2013, 20:54

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    no mi właśnie po wyniku ca 125 lekarz podejrzewa endo..w najbliższym czasie mam mieć laparo bo mam jeden jajowód niedrożny i ma to wszystko też potwierdzić lub wykluczyć endo...ciekawie to nie wygląda, bo mój m..ma problemy z nasieniem i po laparo i tak szans wielkich nie będziemy mieli, bo dopiero zaczyna leczenie, więc jesli to będzie endo, to na ciążę sobie jeszcze poczekam...a na jednej laparo pewnie sie nie skończy

  • Wika! Autorytet
    Postów: 284 123

    Wysłany: 4 listopada 2013, 07:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja jestem po laparo we wrzesniu i od września biorę Zoladex... jutro dostanę dawkę na 3 miesiące, w lutym miesięczną i daj Bożę oby endo już nie przeszkadzała w zajściu w ciążę

    endometrioza- moj maly koszmar...:(
    2 ivf - :(
  • GreenDot Koleżanka
    Postów: 63 14

    Wysłany: 11 listopada 2013, 18:51

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Elmirka wrote:
    GreenDot u mnie przez lata lekarze nie wiedzieli co mi jest, miałam silne bóle podczas i po miesiączce, USG nie wskazywało endo, dopiero badanie CA125 oraz późniejsza laparoskopia potwierdziła ogniska endometriozy, nie czekaj z tym, jak najszybciej zgłoś się do lekarza, endometrioza powoduje bezpłodność, pojawiają się zrowsty i bardzo ciężko naturalnie zajść w ciążę, pozostaje in vitro. Ja cały czas próbuję i wierzę że uda się, ale lekarza sceptycznie na to patrzą, zakładają, że nie obejdzie się bez in vitro... Trzymam kciuki. Pozdr. :)

    Bylam na wizycie u znajomego ginekologa i wykluczyl endometrioze.. (to juz ktorys z kolei lekarz ktory ja wyklucza wiec nie bede sie przy tym upierac ). Jednak zalecil nam invitro...

  • malinka1984 Autorytet
    Postów: 837 1943

    Wysłany: 11 listopada 2013, 18:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja mam endo II st. i zaczęłam zastrzyki Decapeptyl depot raz na 28dni przez 4-6 mieś.

    Czekamy na Kacperka
    TP 01.04 ale Kacperek ani myśli wychodzić.
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 listopada 2013, 11:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Cześć Dziewczyny. Omijałam ten wątek bo nikt nigdy wcześniej nie zdiagnozował u mnie endometriozy :/ nawet nie wiedziałam co to jest. Od jakiegoś czasu chodzi mi to po głowie bo moje wieloletnie starania nie przynoszą efektów. Wyniki badań itp są ok i moja pani gin stwierdziła że to niepłodność idiopatyczna. Przypadkowo przeczytałam o endometriozie i od tego czasu nie daje mi to spokoju :/ Objawy które są najczesciej podawane bardzo pasują do moich jakie zaobserwowałam :( Napisałam w tej sprawie maila do mojej pani gin, ale czekam nadal na odp :/ W przyszłym miesiącu mam umówione HSG i założenie było takie że jeśli wyjdzie ok to dostanę skierowanie do kliniki leczenia niepłodności i zaczne przygotowania do in vitro :/ Mam tyle wątpliwości i głowę pełną myśli o tej endometriozie. Czy z waszego doświadczenia wynika że tylko po laparo można stwierdzić endometrioze? Może niepotrzebnie bede czekać miesiąc na HSG tylko powinnam już teraz robić laparo?

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 listopada 2013, 14:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Aleksa a jakie masz objawy? Ja miałam stwierdzoną endometriozę już w 2007 roku, więc tyle lat się nią męczę...

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 listopada 2013, 17:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Czytalam ze typowymi objawami są bol brzucha i bol miednicy. Podczas @ mam bole ale nigdy nie zastanawialam sie nad skalą bolu. Zawsze sądzilam ze jak jest @ to musi boleć te 2-3 dni i tyle. Dodatkowo mam problemy natury gastrycznej, bylam z tym u gastrologa ktory zrobil gastroskopie i kolonoskopie i nic nie stwierdzial. Ok dwa lata temu mialam silne ataki bolu brzucha i okolic krzyza. Pomagaly tylko zastrzyki. Miala wtedy robiony szereg roznych badan, USG itp i nie znalezli przyczyny tych atakow bolu :/ potem juz sie nie powtórzyly wiec to zostawialam. Od tamtego momentu mam tez czestomocz. Czasem jest on tak uporczywy ze nie jestem w stanie usiedziec 5 min :( no i tak mi sie zaczelo to wszystko do kupy zbierac i przyszla na mysl endometrioza ktorej obecnosci nikt nigdy mi nie badal :/

  • Koza Autorytet
    Postów: 395 222

    Wysłany: 13 listopada 2013, 11:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    aleksa.wawa- Endometriozę wykrywa się właśnie robiąc Laparoskopie.
    Z Twoich objawów można jedynie mieć podejrzenie , najlepiej jak o tych podejrzeniach powiesz lekarzowi.
    Ja do czerwca nawet nie wiedziałam co to za choroba ,ale miałam torbiel którą nie ruszyła się po lekach i Pani D. skierowała mnie na Laparoskopie.
    Okazało się że Torbiel jest Czekoladowa czyli typowa przy Endo.
    Co do częstomoczu to tez tak miałam ale myślałam że taka moja natura a Endo zajęła mi już pęcherz.
    Nie straszę Cie ale warto porozmawiać z lekarzem że masz takie podejrzenia.

    https://www.maluchy.pl/li-68999.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 13 listopada 2013, 13:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    O rety no to zaczyna być grubo :/ Coś mi się wydaje że mam endometrioze :( Dzis bylam nawet u lekarza pierwszego kontaktu zeby zlecil badania moczu i USG bo cholery dostanę z tym sikaniem :( Wszystko zaczyna mi sie ukladac w logiczną calosc... te dziwne bole, szereg badań, ktore nigdy nic nie wykazywaly no i nieplodnosc od x czasu :/ Rozmawiałam o tym z moją panią gin i stwierdzila ze moze jednak skieruje mnie na laparo, ale w pierwszej kolejnosci mam zrobic HSG, które dopiero 6 grudnia :/

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 13 listopada 2013, 13:42

  • Luska Ekspertka
    Postów: 157 58

    Wysłany: 13 listopada 2013, 14:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja juz na szczescie na finiszu leczenia endometriozy Zoladexem (5 m-cy) po laparoskopii, zobaczymy czy uda sie zajsc w upragniona ciaze :) Aleksa.wawa to moze byc endo, ale nie musi. Zrob wpierw hsg, mi w w hsg wyszly niedrozne jajowody, wiec mialam laparoskopie, na szczescie jeden udrozniono, moze drugi udroznil zoladex? Oczywiscie sama podejrzewalam, ze mam endo, mialam wlasnie dziwne ataki bolowe w jamie brzusznej i bardzo bolesne miesiaczki (naprawde pierwszy dzien okropny). Okazalo sie, ze mam milimetrowe ogniska endo... Zobaczymy jak teraz bedzie.

    Edycja lubi tę wiadomość

    <a href="http://fajnamama.pl"><img src="http://fajnamama.pl/suwaczki/oishz1z.png" /></a>
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 14 listopada 2013, 11:47

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Luska dzieki za pocieszenie :) Już zdążyłam się oczytać nt endometriozy no i wynika na to że są dwie szkoły: po laparo starać sie na maksa o dzidzie, albo zacząć leczenie właśnie Zoladexem lub czym innym... Mnie przytłacza perspektywa czekania kolejnych 3 lub nawet 6 m-cy :( Juz teraz sie zastanawiam, w którą stronę iść :/ A rozważałaś inseminacje?

  • GreenDot Koleżanka
    Postów: 63 14

    Wysłany: 14 listopada 2013, 20:02

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    a czy inseminacja moze byc rozwiazaniem na endo? u mnie, jak juz sie rozpisywalam wczesniej, lekarze wykluczyli endometrioze, ale laparoskopi nie bylo. Do tego na ostatniej wizycie w klinice kazali czekac na @ i umawiac sie na insiminacje.. Czy ma to szanse powodzenia nawet jesli bylaby endometrioza?

  • malinka1984 Autorytet
    Postów: 837 1943

    Wysłany: 14 listopada 2013, 23:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Inseminacja ma sens jeśli jajowody są drożne,a nie ma pewności że endometrioza ich nie zaatakowała jak np. w pewnym stopniu okazało się u mnie i gdyby ne laparoskopia pewnie byśmy próbowali IUI co w Naszym przypadku by nic nie dało bo jajowody są względnie drożne i taki stan zmienił się w ciągu 6 mieś, bo HSG wykazało że jajowody były drożne, więc decyzja należy do Was, jeśli lekarze wykluczyli endo to próbujcie max 2-3IUI jak się nie uda to laparo.
    Ja obecnie jestem na analogach kuracja 4-6 mieś-wyciszenie -stan menopauzy a potem jak się ponawi @, ponowne sprawdzene drożności.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 14 listopada 2013, 23:01

    Czekamy na Kacperka
    TP 01.04 ale Kacperek ani myśli wychodzić.
  • malinka1984 Autorytet
    Postów: 837 1943

    Wysłany: 14 listopada 2013, 23:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    U mnie jes I/II stopień endo i szczerze moja Pani gin. stwierdziła że ona ma więcej przypadków ciąż po wyciszeniu endo po analogach niż po staraniach i np IUI.

    Czekamy na Kacperka
    TP 01.04 ale Kacperek ani myśli wychodzić.
‹‹ 2 3 4 5 6 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Inseminacja (IUI) koszt i wskazania. Jaka jest skuteczność inseminacji?

Inseminacja domaciczna jest zabiegiem mającym na celu, ułatwienie zapłodnienia, poprzez skrócenie drogi, jaką mają do pokonania plemniki do komórki jajowej. Czy warto ją wykonać, jaki jest koszt i przy jakich schorzeniach odnotowuje się najlepsze rezultaty? Przeczytaj również jakie badania należy wykonać przed inseminacją i jak się do niej przygotować. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Starania o dziecko, niepłodność? - jak powiedzieć o tym innym?

Często bywa tak, że temat kłopotów z zajściem w ciążę jest owiany tajemnicą. Jak powiedzieć rodzinie i przyjaciołom o Waszych trudnych doświadczeniach związanych z przedłużającymi się staraniami o dziecko? Doświadczony psycholog, który na co dzień pracuje z parami zmagającymi się z niepłodnością - Justyna Kuczmierowska - proponuje napisanie listu. Sprawdź, co powinno znaleźć się w liście do bliskich osób. 

CZYTAJ WIĘCEJ

4 składniki diety wspierające owulację!

Problemy z owulacją są bardzo częstą przyczyną trudności z zajściem w ciążę. Dowiedz się, jak za pomocą diety możesz wesprzeć jajeczkowanie! Poznaj, które składniki diety mogą pozytywnie wpływać na owulację, a które mogą przyczyniać się do niepłodności owulacyjnej. Poznaj propozycje propłodnościowych posiłków od Ani i Zosi z Akademii Płodności! 

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt OvuFriend: "Opracowanie nowych w skali światowej rozwiązań w obszarze uczenia maszynowego wspierających w planowaniu rodziny i pokonywaniu problemu niepłodności" współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Inteligentny Rozwój 2014-2020.