Odpowiedz

estradiol

Oceń ten wątek:
  • [email protected] Autorytet
    Postów: 592 568

    Wysłany: 7 grudnia 2013, 09:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witajcie,
    Korzystając z Waszego ogromnego doświadczenia chciałabym zapytać co może oznaczać zbyt wysoki poziom estradiolu w okresie okoloowulacyjnym. Przeszukałam wiele stron i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Do gin ide w poniedz ale może któraś z Was mogłaby mi pomóc, bo wynik mnie trochę przerazil.

    W 12dc cyklu wyszło 560 pg/ml
    normy:
    f. pecherzykowa 12,5-166
    f. owulacyjna 85,8-498
    f. lutealna 43,8-211
    po przekwitaniu 5-54,7

    W 11dc bylam na monitoringu i był pęcherzyk rozm 18mm.
    Co to może oznaczać?
    Będę wdzięczna za pomoc.

    7 Aniołkow[*], synek❤
    Mutacja vleiden, Hashimoto, insulinoopornosc, wycięty jajowod- 2x cp
    06.2018 I ICSI 6 ❄
    23.10.18 transfer blastki, cb :(
    03.19 transfer❄❄ 3dniowych kropkow, cudzie trwaj❤8599s65gbunkxcej.png
  • olinka84 Przyjaciółka
    Postów: 85 41

    Wysłany: 8 grudnia 2013, 13:42

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Znawcą nie jestem, ale ja na Twoim miejscu bym się bardzo cieszyła. Wysoki estradiol świadczy o fazie owulacyjnej, może miałaś owulację tuż po monitoringu. Był tylko jeden pęcherzyk dominujący? Wyższy estradiol czasem świadczy o więcej niz jednym pęcherzyku dominującym. W każdym razie nie masz czym się martwić :)

  • [email protected] Autorytet
    Postów: 592 568

    Wysłany: 8 grudnia 2013, 14:15

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dzięki olinka84
    Gin widział niby tylko jeden pęcherzyk dominujący. Gdzieś wyczytałam, że na jeden dojrzały pęcherzyk przypada ok 200pg/ml dlatego ten wynik 560pg/ml nieco mnie przerazil :/
    Po dwóch dniach miałam powtorzyć ten estradiol, a że przypadało to w niedziele gdzie wszystkie laboratoria pozamykane zrobiłam wczoraj badanie. Wynik już mam i tym razem wyszło 120pg/ml wiec spadek spory dzień po dniu. Nie wiem czy to może oznaczać, że już jestem po owulacji...
    Zobacze co mi jutro gin powie i będę wiedzieć czy pęcherzyk na pewno pękł
    Pozdrawiam

    7 Aniołkow[*], synek❤
    Mutacja vleiden, Hashimoto, insulinoopornosc, wycięty jajowod- 2x cp
    06.2018 I ICSI 6 ❄
    23.10.18 transfer blastki, cb :(
    03.19 transfer❄❄ 3dniowych kropkow, cudzie trwaj❤8599s65gbunkxcej.png
  • olinka84 Przyjaciółka
    Postów: 85 41

    Wysłany: 8 grudnia 2013, 21:39

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    To czekam na wieści jutro :)

  • Majka86 Ekspertka
    Postów: 197 186

    Wysłany: 10 grudnia 2013, 20:34

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny potrzebuję Waszej pomocy, bo ja tego nie ogarniam. Dzisiaj odebrałam wyniki badań (wszyskie robione w 3dc): w ramkach podaję normy:

    FT3 = 5,08 < 3,5 - 6,5>
    FT4 = 15,13 <11,5 - 22,7>
    FSH = 2,98 <faza folikularna: 2,5 - 10,2>
    LH = 4,32 <faza folikularna: 1,9 - 12,5>
    Prolaktyna = 23,9 < 3,34 - 26,72>
    Estradiol = 165,12 <faza folikularna: 27 - 122>!!!!

    z tego co widzę to estradiol mam za wysoki, ale nie wiem co to oznacza.
    A stosunek LH do FSH wyszedł mi 1,44 (4,32:2,98=1,44) i też nie wiem o czym to świadczy....

    Pomożecie zinterpretować????

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 10 grudnia 2013, 20:35

    Beta 2.01 - 4120 (19dpo)
    Beta 4.01 - 8317 (21dpo)
  • Majka86 Ekspertka
    Postów: 197 186

    Wysłany: 11 grudnia 2013, 07:36

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    nikt mi nie pomoże??? :(

    Beta 2.01 - 4120 (19dpo)
    Beta 4.01 - 8317 (21dpo)
  • [email protected] Autorytet
    Postów: 592 568

    Wysłany: 12 grudnia 2013, 17:41

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Majka86 nie mam az takiej wiedzy żeby sie wypowiadać i Ci doradzać. Kiedy idziesz do lekarza?
    wiem, ze stosunek LH do FSH najlepiej jak jest bliski 1. Powyżej 1,5 występuje często u kobiet z PCOS, ale oprocz tego muszą być również inne objawy stwierdzone zeby stawiać taką tezę. Co do wysokiego estradiolu w 3dc cyklu nietety nie pomogę. Czytałam jedynie, ze na początku cyklu badanie to wykonuje sie w celu oceny rezerwy jajnikowej.

    Ja jestem po poniedziałkowym monitoringu.Owulka potwierdzona, a przyznam ze mialam troche wątpliwosci czy wszystko dziala jak nalezy. Pęcherzyk ladnie pękł i byl widoczny płyn w zatoce douglasa. Gin troche sie zdziwil, jak zobaczył mój wynik estradiolu z 12dc. Stwierdził, ze moze był drugi troche mniejszy pęcherzyk, którego nie było widać, ale dokladnie nie wyjaśnił. Wspomniał,że jeśli nie uda mi sie zajść to napewno w takim przypadku trzeba uważac ze stymulacją, zeby nie przestymulowac.
    Narazie pozostaje na euthyroxie, metforminie i luteinie (w tym cyklu dopochwowo 2x2). Testować bedę za tydzień najwcześniej ;)
    Pozdrawiam

    7 Aniołkow[*], synek❤
    Mutacja vleiden, Hashimoto, insulinoopornosc, wycięty jajowod- 2x cp
    06.2018 I ICSI 6 ❄
    23.10.18 transfer blastki, cb :(
    03.19 transfer❄❄ 3dniowych kropkow, cudzie trwaj❤8599s65gbunkxcej.png
  • Sandra89 Przyjaciółka
    Postów: 115 76

    Wysłany: 17 stycznia 2014, 21:07

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Widze, ze troche dawno byl ostatni wpis ale moze ktos sie odezwie :) estradiol po owulacji powinien spadac. Ja badalam go co drugi dzien po owulacji i caly czas mi rosl az do @ zazwyczaj mialam fl 12 dni a wtedy jak badalam estradiol i progesteron trwala ona 14dni. Co myslicie czy taki rosnacy estradiol nie przeszkadza czasem w zagniezdzeniu?

    Manieczka86 lubi tę wiadomość

    dqpri09kpj6igqno.png
    iv09cwa1zcgmcehs.png
  • Manieczka86 Ekspertka
    Postów: 237 98

    Wysłany: 20 stycznia 2014, 12:25

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Sandra89 wrote:
    Co myslicie czy taki rosnacy estradiol nie przeszkadza czasem w zagniezdzeniu?

    Nie badałam nigdy estradiolu ale bardzo ciekawe pytanie zadałaś Sandra89 :)

    Niedoczynność tarczycy - Euthyrox 0,25 1x1
    Hiperprolaktynemia czynnościowa - Bromergon 2,5 mg 1x0,5
  • Sandra89 Przyjaciółka
    Postów: 115 76

    Wysłany: 20 stycznia 2014, 17:56

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    No wlasnie z tego co mi wiadomo jak sie w ciaze zajdzie to ten estradiol chyba rosnie razem z progesteronem ale moze sie myle. A tutaj progesteron od 8dpo spadal a estradiol rosl. Lekarz twierdzi, ze dla nich najwazniejszy jest progesteron, ze na estradiol nie patrza, a moze powinni?

    dqpri09kpj6igqno.png
    iv09cwa1zcgmcehs.png
  • bettya Nowa
    Postów: 1 0

    Wysłany: 19 marca 2014, 15:07

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    heej - Pytanko: Ratujcie!!! v Staramy się o 2 dziecko, mam 33 lata, zbadałam poziom estradiolu w 14 dniu (mam długie cykle) - gin. potwierdziła na USG że jest pęcherzyk, wynik E2 - 488,38 pg/ml, zbadałam 2 dni później o oto zaskoczenie: 944,31 pg/ml (!!!!) - co oznacza tak wysoki Estradiol ? Dobrze, źle ?

    bettya
  • Milcia Autorytet
    Postów: 6798 5797

    Wysłany: 19 marca 2014, 17:54

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    U mnie w 11 dc było 467 i jak czytałam w necie, to świadczy to przed owulacją o dojrzałym pęcherzyku.

    ltCGp1.png HZoWp2.png
  • my dream Autorytet
    Postów: 507 445

    Wysłany: 1 kwietnia 2014, 11:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ja mam stosunek lh do fsh 0,72??? co to może oznaczać??

    mhsvh371pdpt408y.png
  • alternatywa Autorytet
    Postów: 383 154

    Wysłany: 4 czerwca 2014, 13:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    my dream wrote:
    ja mam stosunek lh do fsh 0,72??? co to może oznaczać??

    to chyba dobrze:)


    w 22dc Estradiol u mnie 472,40 pg/ml


    [email protected]
    uwo93e3k1dtt2470.png
  • Betty Boop Autorytet
    Postów: 951 1016

    Wysłany: 5 czerwca 2014, 07:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witajcie dziewczyny :) Chcialam sie Was zapytac co sądzicie o moich wynikach. Badania zrobilam w 3 dc. mam 32 lata i staramy sie od 14 mieś.

    TSH 1,15 µIU/ml
    FT3 2,91 pg/ml
    FT4 1,02 ng/dl
    FSH 7,57 mIU/ml
    LH 7,15 mIU/ml
    Estradiol 15,29 pg/ml
    Prolaktyna 9,19 ng/ml
    Z góry dziekuje za odpowiedź :)

    <3 MARCELINA <3
    3i49krhmqkw026mb.png
    11.02. 2015 IUI (10t * )
    3.12.2015 IUI :)
  • alternatywa Autorytet
    Postów: 383 154

    Wysłany: 7 czerwca 2014, 08:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    tsh dobre na pewno :)

    Betty Boop lubi tę wiadomość

    [email protected]
    uwo93e3k1dtt2470.png
  • kapturnica Autorytet
    Postów: 23854 63935

    Wysłany: 7 czerwca 2014, 08:05

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Betty Boop wrote:
    Witajcie dziewczyny :) Chcialam sie Was zapytac co sądzicie o moich wynikach. Badania zrobilam w 3 dc. mam 32 lata i staramy sie od 14 mieś.

    TSH 1,15 µIU/ml
    FT3 2,91 pg/ml
    FT4 1,02 ng/dl
    FSH 7,57 mIU/ml
    LH 7,15 mIU/ml
    Estradiol 15,29 pg/ml
    Prolaktyna 9,19 ng/ml
    Z góry dziekuje za odpowiedź :)
    A gdzie masz normy???KAZDE LAB POSIADA WLASNE i sa one dosc wazne ;)

    Betty Boop lubi tę wiadomość

    V8GJp2.pngZtiMp1.png
  • Betty Boop Autorytet
    Postów: 951 1016

    Wysłany: 8 czerwca 2014, 07:59

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Normy są dlatego te co podali to widze ze ok. Ale wlasnie na kilka nie podali bo sa inne dla kazdego dnia cyklu a nikt sie mnie o dzień nie pytał :) Najbardziej mnie wlasnie zastanawiał ten estradiol.


    TSH 1,15 µIU/ml 0,27-4,2 N
    FT3 2,91 pg/ml 2-4,4 N
    FT4 1,02 ng/dl 0,93-1,7 N
    FSH 7,57 mIU/ml
    LH 7,15 mIU/ml
    Estradiol 15,29 pg/ml
    Prolaktyna 9,19 ng/ml 1,9-25 N

    <3 MARCELINA <3
    3i49krhmqkw026mb.png
    11.02. 2015 IUI (10t * )
    3.12.2015 IUI :)
  • kapturnica Autorytet
    Postów: 23854 63935

    Wysłany: 8 czerwca 2014, 09:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Betty Boop wrote:
    Normy są dlatego te co podali to widze ze ok. Ale wlasnie na kilka nie podali bo sa inne dla kazdego dnia cyklu a nikt sie mnie o dzień nie pytał :) Najbardziej mnie wlasnie zastanawiał ten estradiol.


    TSH 1,15 µIU/ml 0,27-4,2 N
    FT3 2,91 pg/ml 2-4,4 N
    FT4 1,02 ng/dl 0,93-1,7 N
    FSH 7,57 mIU/ml
    LH 7,15 mIU/ml
    Estradiol 15,29 pg/ml
    Prolaktyna 9,19 ng/ml 1,9-25 N

    No ale normy dla kazdej fazy cyklu powinnas miec wpisana Tsh ma super tak samo ft3 i ft 4 wiec tarczyca ladnie sobie dziala.../.Prolaktyne rowniez masz w odpowiedniej ilosci Najlepiej wlasnie jak jest ponizej 10 ;)
    A co do estradiolu skoro to poczatek cyklu to 15 jest jak najbardziej ok..200estradiolu wydziela srednio 1dojrzaly pecherzyk..Wiec mysle ze wyniki sa jak najbardziej w porzadku..
    No i stosunek lh do fsh 0,94 oscyluje kolo 1 wiec superr
    Tylko dzialac ;D

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 8 czerwca 2014, 09:00

    Betty Boop lubi tę wiadomość

    V8GJp2.pngZtiMp1.png
  • Betty Boop Autorytet
    Postów: 951 1016

    Wysłany: 9 czerwca 2014, 08:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    kapturnica dziekuje za pomoc :)badania robilam w Diagnostyce ale własnie nie podali norm dla tych parametrów.
    W takim razie dalej działamy i wysyłam męza na powtórne badaia nasienia bo juz minely 3 mies odkad bierze suplementy.

    <3 MARCELINA <3
    3i49krhmqkw026mb.png
    11.02. 2015 IUI (10t * )
    3.12.2015 IUI :)
1 2 3 4 5
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Ciąża bliźniacza – wszystko co musimy o niej wiedzieć

Ciąża bliźniacza to rodzaj ciąży wielopłodowej, podczas której w macicy kobiety rozwijają się jednocześnie dwa płody. Ciąże bliźniacze stanowią około 1,25% wszystkich ciąż, czyli średnio jeden na sto porodów kończy się przyjściem na świat nie jednego, a dwójki dzieci. Współcześnie coraz więcej ciąż to właśnie ciąże bliźniacze. Przeczytaj i dowiedz się m.in. jak powstaje ciąża bliźniacza, jakie są jej rodzaje i jakie może powodować ryzyka. 

CZYTAJ WIĘCEJ

11 największych mitów dotyczących starania o dziecko, w które być może jeszcze wierzysz

Niektóre nieprawdziwe stwierdzenia przekazywane są z ust do ust tak długo, że bez zastanowienia w nie wierzymy. Przeczytaj jakie są największe mity na temat starania o dziecko i upewnij się, że „nie padłaś ich ofiarą”.

CZYTAJ WIĘCEJ

Jak przygotować się do ciąży i czy na pewno warto?

Czy zastanawiałaś się nad tym czy powinnaś jakoś szczególnie przygotować się do ciąży? Może odwiedzić lekarza, zmienić dietę lub styl życia? Tylko po co…tyle kobiet tego nie robi i zachodzi w ciążę?! Jednak eksperci są zgodni - kobiety, które świadomie planują swoją ciążę i przygotowują się do niej, w większości przypadków łatwiej w nią zachodzą i ich ciąża jest zdrowsza i częściej przebiega prawidłowo. Przeczytaj zatem co możesz zrobić, żeby bardziej świadomie i szczęśliwie wejść w macierzyństwo. 

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego