Forum Starając się z pomocą medyczną IN VITRO z niskim AMH
Odpowiedz

IN VITRO z niskim AMH

Oceń ten wątek:
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 2 stycznia 2018, 23:23

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dana721 wrote:
    Nie rozumie dlaczego nie moga zastosowac hgh jak wiedza ze to moze pomoc. Lekarze powinni zrozumiec ze IVF to nie zadna przyjemnosc dla kobiety i wiele z nas ciezko to przechodzi psychicznie i fizycznie. Ma sie taka wielka nadzieje a tu nic nie wychodzi. Jak jest cos co zwieksza szanse to powinni uzyc,szczegolnie u kobiet po czterdziestce.

    Myślę, że ta klinika nie ma doświadczenia ze stosowaniem HGH i dlatego pewnie nie chcą robić czegoś na czym się nie znają....

  • Dana721 Autorytet
    Postów: 305 460

    Wysłany: 2 stycznia 2018, 23:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Myslalam ze to nie jest zadna nowosc. Podaja dziecia co nie rosna,pacjentom po poparzeniach,wiec dobrze wiedza jak to dziala.

    Rocznik 1973,AMH 0.47,slabe nasienie
    Starania na powaznie od 2012
    2014 ciaza (poronienie )
    2014 IUI (3 razy)
    2014 IVF
    2015 IVF (ciaza ,bez serduszka)
    2015 IVF
    2016 ciaza naturalna- blizniacza, 1 serduszko (coreczka 2017)
  • Dana721 Autorytet
    Postów: 305 460

    Wysłany: 2 stycznia 2018, 23:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Mi proponowala lekarka hgh w 2014 roku a teraz zaczal sie 2018. Przeciez lekarze w Europie nie sa chyba tak do tylu?

    Bea77 lubi tę wiadomość

    Rocznik 1973,AMH 0.47,slabe nasienie
    Starania na powaznie od 2012
    2014 ciaza (poronienie )
    2014 IUI (3 razy)
    2014 IVF
    2015 IVF (ciaza ,bez serduszka)
    2015 IVF
    2016 ciaza naturalna- blizniacza, 1 serduszko (coreczka 2017)
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 00:19

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dana721 wrote:
    Mi proponowala lekarka hgh w 2014 roku a teraz zaczal sie 2018. Przeciez lekarze w Europie nie sa chyba tak do tylu?

    Oj chyba jednak są do tyłu... nie wiem z czego to wynika.

  • Magdala Autorytet
    Postów: 3379 13433

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 00:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tez uwazam, ze sa do tylu :-(
    I to prawda, ze bez sprobowania na sobie, nie dowiemy sie jak dana stymulacja dziala.

    Bea77, jezeli masz w planie ewentualna kolejna procedure to podchodz na tym co Ci proponuja teraz, a nastepna juz na 100% z hgh.
    A hgh ma jakis wplyw na dna zarodka, na jego lepszy rozwoj na szkle?? Bo komorki masz, zarodki tez beda. Moze poczytaj jeszcze o tym. ;-)

    Bea77 lubi tę wiadomość

    Bedzie tak, jak chcesz zeby bylo.
  • Dana721 Autorytet
    Postów: 305 460

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 02:17

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Jutro o 8 rano mojej kolezanki transfer, 3 zarodki pieciodniowe 4aa,3bb i 3bb. Zobaczymy za 10-14 dni. Ostatnie 2 lata miala2 tranfery z mrozonymi z 2014 i 5 transferow swiezych. Jezeli tym razem sie uda to napewno dzieki hgh. Dam znac.

    Bea77 lubi tę wiadomość

    Rocznik 1973,AMH 0.47,slabe nasienie
    Starania na powaznie od 2012
    2014 ciaza (poronienie )
    2014 IUI (3 razy)
    2014 IVF
    2015 IVF (ciaza ,bez serduszka)
    2015 IVF
    2016 ciaza naturalna- blizniacza, 1 serduszko (coreczka 2017)
  • AmVormittag Autorytet
    Postów: 461 592

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 09:08

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bea, a jeśli można spytać to miałaś wskazania do pgs? Czy sama chciałaś mieć pewność, ze zarodki sa zdrowe?

    Bea77 lubi tę wiadomość

    3 lata starań, amh 0.85, endometrioza II st, 3xiui nieudane, 1xivf niedane, 2x niespodzianka - naturals :-D
    f2wlwn15ouce76v4.png
    961l9vvjv4n6peyx.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 09:19

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Magdala wrote:
    Tez uwazam, ze sa do tylu :-(
    I to prawda, ze bez sprobowania na sobie, nie dowiemy sie jak dana stymulacja dziala.

    Bea77, jezeli masz w planie ewentualna kolejna procedure to podchodz na tym co Ci proponuja teraz, a nastepna juz na 100% z hgh.
    A hgh ma jakis wplyw na dna zarodka, na jego lepszy rozwoj na szkle?? Bo komorki masz, zarodki tez beda. Moze poczytaj jeszcze o tym. ;-)
    Ponoć HGH wpływa na lepsze podziały komórkowe zarodka po zapłodnieniu komórki i ogranicza możliwość występowania nieprawidłowych liczb chromosomów. Ale z tego co czytałam to zdania są podzielone. Na niektórych to działa a na niektórych nie działa wcale.

    Dana721, Magdala lubią tę wiadomość

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 09:20

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dana721 wrote:
    Jutro o 8 rano mojej kolezanki transfer, 3 zarodki pieciodniowe 4aa,3bb i 3bb. Zobaczymy za 10-14 dni. Ostatnie 2 lata miala2 tranfery z mrozonymi z 2014 i 5 transferow swiezych. Jezeli tym razem sie uda to napewno dzieki hgh. Dam znac.

    Dzięki. Jestem bardzo ciekawa. W każdym razie jakość zarodków ładna.

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 09:23

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AmVormittag wrote:
    Bea, a jeśli można spytać to miałaś wskazania do pgs? Czy sama chciałaś mieć pewność, ze zarodki sa zdrowe?
    Sama chciałam żeby mieć pewność że zarodki są zdrowe. Pomyślałam że jedno poronienie już miałam także każde poronienie jest po pierwsze niedobre dla psychiki a po drugie dłużej się dochodzi do siebie i kolejne ivf by się siłą rzeczy opóźniało. Jakbym nie zrobiła PGS to pewnie zamiast teraz planować kolejne ivf robiłabym dalej transfery z zarodków które by się nie przyjmowały albo roniły.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 3 stycznia 2018, 09:24

    Dana721, AmVormittag lubią tę wiadomość

  • Dana721 Autorytet
    Postów: 305 460

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 16:22

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kolezanka juz po trasferze,badanie krwi 15 stycznia. Ona nie z tych co testuja wczesniej w domu,wiec trzeba bedzie czekac na krew.

    Bea77 lubi tę wiadomość

    Rocznik 1973,AMH 0.47,slabe nasienie
    Starania na powaznie od 2012
    2014 ciaza (poronienie )
    2014 IUI (3 razy)
    2014 IVF
    2015 IVF (ciaza ,bez serduszka)
    2015 IVF
    2016 ciaza naturalna- blizniacza, 1 serduszko (coreczka 2017)
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 16:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dana721 wrote:
    Kolezanka juz po trasferze,badanie krwi 15 stycznia. Ona nie z tych co testuja wczesniej w domu,wiec trzeba bedzie czekac na krew.
    Dzięki Dana. Będę oczekiwać z niecierpliwością na wieści. Ja wysłałam dodatkowe pytania do czeskiej kliniki i zobaczymy co odpowiedzą. Zapytałam o takie rzeczy: 1) dlaczego nie proponują HGH. Czy dlatego, że nie mają doświadczenia czy dlatego że uważają, że to nie pomaga. 2) Czy stymulacja samym Gonalem F to najlepsza opcja dla mnie i czy nie powinno być jednak małego dodatku innego leku np. Menopuru lub innego. 3) czy mogę dostać monitorowanie zarodków za pomocą embrioskopu zamiast codziennego wyciągania pod mikroskop. 4) czy zalecaliby dodanie estrogen priming.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 3 stycznia 2018, 16:47

    Magdala lubi tę wiadomość

  • AmVormittag Autorytet
    Postów: 461 592

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 17:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bea, grzebnęłam w necie i znalazłam, ze w Polsce hormon wzrostu stosuje jeszcze Kriobank w Białymstoku

    Bea77, Magdala lubią tę wiadomość

    3 lata starań, amh 0.85, endometrioza II st, 3xiui nieudane, 1xivf niedane, 2x niespodzianka - naturals :-D
    f2wlwn15ouce76v4.png
    961l9vvjv4n6peyx.png
  • Dana721 Autorytet
    Postów: 305 460

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 20:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bea,piszesz ze tam wyciagaja zarodki codziennie pod mikroskop. To dziwnie bo mi powiedzieli ile sie zaplodnilo a potem to dopiero na piaty dzien mi pisali, mowili ze to zle wplywa na zarodki jak sie je wyciaga czesto. W drugiej klinice podgladali przez kamere.

    Namowilam kolezanke na test domowy,za tydzien w czwartek do mnie przyjedzie to bedziemy testowac.

    Mam nadzieje ze otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania. ❤

    Magdala lubi tę wiadomość

    Rocznik 1973,AMH 0.47,slabe nasienie
    Starania na powaznie od 2012
    2014 ciaza (poronienie )
    2014 IUI (3 razy)
    2014 IVF
    2015 IVF (ciaza ,bez serduszka)
    2015 IVF
    2016 ciaza naturalna- blizniacza, 1 serduszko (coreczka 2017)
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 21:26

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dana721 wrote:
    Bea,piszesz ze tam wyciagaja zarodki codziennie pod mikroskop. To dziwnie bo mi powiedzieli ile sie zaplodnilo a potem to dopiero na piaty dzien mi pisali, mowili ze to zle wplywa na zarodki jak sie je wyciaga czesto. W drugiej klinice podgladali przez kamere.

    Namowilam kolezanke na test domowy,za tydzien w czwartek do mnie przyjedzie to bedziemy testowac.

    Mam nadzieje ze otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania. ❤

    Nie wiem jak to w USA wygląda ale w Polsce i Czechach zazwyczaj płaci się za embrioskop. To drogi sprzęt - w sumie to inkubator z kamerą która robi zarodkowi zdjęcia (chyba co godzinę ale nie jestem pewna jak często). W mojej polskiej klinice nie miałam takiej możliwości. A jeśli tego nie stosują to codziennie wyciągają zarodki pod mikroskop i embriolog je ogląda i ocenia stopień rozwoju. Na epikryzie embriologicznej, którą otrzymałam z kliniki po zakończeniu każdego in vitro była zawsze informacja o każdym z zarodków i stopień rozwoju każdego zarodka w każdej dobie, aż do szóstej doby od zapłodnienia. Jeśli nie stosowany jest embrioskop to zarodki są wyciągane pod mikroskop do oglądania. W czeskiej klinice z którą teraz rozmawiam mają embrioskop ale nie oferują tej usługi każdej parze, tylko na wyraźne wskazanie lekarza prowadzącego. Z kolei w innych klinikach czeskich, z którymi rozmawiałam za usługę embrioskopu trzeba płacić dodatkowo. Podobno po tym jak dzieli się zarodek można rozpoznać czy jest zdrowy czy nie. Ale do tego potrzebny jest embrioskop który robi całe sekwencje zdjęć przez kolejne doby rozwoju. Natomiast jeśli zarodek jest oglądany tylko raz na dobę przez embriologa to nie ma szansy stwierdzić czy zarodek jest normalny. Trzeba robić PGS. Nie twierdzę że embrioskop może zastąpić PGS ale z dużym prawdopodobieństwem, na podstawie zdjęć z embrioskopu, można przewidzieć jaki będzie wynik PGS. Poza tym jak możecie się domyślić, codzienne wyciąganie zarodków nie wpływa pewnie korzystnie na ich rozwój. W polskiej klinice nikt mi embrioskopu nie proponował, żadnych zdjęć nie widziałam, więc zakładam że moje zarodki były zawsze wyciągane z inkubatora pod kontrolę mikroskopową.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 3 stycznia 2018, 21:28

    Dana721 lubi tę wiadomość

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 21:30

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    AmVormittag wrote:
    Bea, grzebnęłam w necie i znalazłam, ze w Polsce hormon wzrostu stosuje jeszcze Kriobank w Białymstoku
    Dzięki, poczytam o Kriobanku.

  • Magdala Autorytet
    Postów: 3379 13433

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 21:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Okazuje sie, ze q10 jest najistotniejszym suplementem zalecanym w dawce min 200mg max 800mg (!) przy obnizonej rezerwie.

    http://fertility.ca/wp-content/uploads/2012/09/Supplements-Women.pdf

    Bea77, Dana721, kayama, demelza lubią tę wiadomość

    Bedzie tak, jak chcesz zeby bylo.
  • Dana721 Autorytet
    Postów: 305 460

    Wysłany: 3 stycznia 2018, 22:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bea,powiem szczerze ze nie mam pojecia jak tutaj to wyglada,oczywiscie kazda klinika jest inna. Ja bylam w dwoch,w pierwszej np. nie robili transferow na trzeci dzien,powiedzieli mi ile sie zaplodnilo na drugi dzien po punkcji i pamietam ze po paru dniach zadzwonilam dowiedziec sie jak moje zarodki to powiedzieli ze nie wiedza bo nikt ich nie rusza az do piatego dnia. W drugiej klinice uzywali kamere i robili transfery na trzeci dzien. Wyglada na to ze wszedzie stosuja inne metody. W tej drugiej tez nie wierza w hgh.

    Bea77 lubi tę wiadomość

    Rocznik 1973,AMH 0.47,slabe nasienie
    Starania na powaznie od 2012
    2014 ciaza (poronienie )
    2014 IUI (3 razy)
    2014 IVF
    2015 IVF (ciaza ,bez serduszka)
    2015 IVF
    2016 ciaza naturalna- blizniacza, 1 serduszko (coreczka 2017)
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 4 stycznia 2018, 11:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Sprawa się wyjaśniła bo dostałam odpowiedź z kliniki Reprofit. Moje pytanie o embrioskop zbywają mówiąc, że może on być tylko przepisany przez lekarza na podstawie mojej historii choroby. Ja im całą bardzo obszerną historię wysłałam, więc jeśli na tej podstawie nie chcą potwierdzić mi embrioskopu to ja interpretuję, że mi już embrioskopu nie przepiszą. Jeśli chodzi o HGH czyli hormon wzrostu to powiedzieli, że tego nie stosują bo nie mieli z tym dobrych doświadczeń (nie wiem dokładnie co to oznacza).
    Jeśli chodzi o lek stymulacyjny to jeszcze wczoraj była rozmowa o Gonalu, bo wyraźnie im napisałam że miałam dotąd 3 stymulacje wyłącznie na Menopurze i chcę sprawdzić coś innego. To dziś napisali że wolą stosować tylko jeden lek przy stymulacji i woleliby u mnie zastosować wyłącznie Menopur bo wg nich przynosi lepsze rezultaty niż Gonal. A jeśli chodzi o estrogen priming to mówią że zamiast tego będę na pigułce antykoncepcyjnej. W związku z czym, mimo tony dokumentacji z Invicty, którą im wysłałam, proponują mi identyczny długi protokół jaki stosuje Invicta. Z tą różnicą że nie robią badań estradiolu podczas stymulacji a oceniają dojrzałość pęcherzyków wyłącznie ma podstawie obrazu USG. Czyli dla mnie wynika z tego że od Invicty są gorsi a nie lepsi. Masakra. Muszę dalej szukać innej kliniki.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 4 stycznia 2018, 11:13

    Dana721 lubi tę wiadomość

  • AmVormittag Autorytet
    Postów: 461 592

    Wysłany: 4 stycznia 2018, 13:07

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    To kicha :-/ looknij może na ten kriobank, zawsze jakiś punkt zaczepienia. Znalazłam artykuł o hgh lekarza, który tam pracuje (nie wiem, czy można tu strzelać nazwiskami, chodzi o dra Kucia). Z naszego forum widziałam, że ten hormon brała Arlenka i chyba właśnie w Białymstoku. Niestety Kriobank z tego co widzę, nie robi badan preimplantacyjnych.... Pgd na pewno robi Gyncentrum z Katowic i oni mają tez klinikę w ostrawie.

    Ps. Byłam w gync i tam tylko do dra Mercika jest sens iść.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 4 stycznia 2018, 13:08

    Bea77, Dana721 lubią tę wiadomość

    3 lata starań, amh 0.85, endometrioza II st, 3xiui nieudane, 1xivf niedane, 2x niespodzianka - naturals :-D
    f2wlwn15ouce76v4.png
    961l9vvjv4n6peyx.png
‹‹ 4 5 6 7 8 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Nieregularny okres. Przyczyny i objawy nieregularnych cykli miesiączkowych.

Nieregularny okres nie zawsze musi świadczyć o zaburzeniach, czy problemach hormonalnych. Na pewnych etapach życia nieregularne cykle są okresem przejściowym. Kiedy jednak nieregularne cykle warto skonsultować z lekarzem? Jakie są najczęstsze przyczyny nieregularnych cykli miesiączkowych? 

CZYTAJ WIĘCEJ

Witaminy niezbędne podczas starań o dziecko, w czasie ciąży i podczas karmienia

Organizm podczas ciąży ma wyjątkowe potrzeby na składniki odżywcze, witaminy i minerały. Które są szczególnie istotne? Czego nie może zabraknąć w diecie przyszłej mamy? Jakie witaminy warto zażywać podczas starań o dziecko, w czasie ciąży i podczas karmienia? 

CZYTAJ WIĘCEJ

Niepłodność a nietolerancja pokarmowa - czy istnieje związek?

Dlaczego coraz częściej przyszli rodzice nie mogą doczekać się upragnionego potomstwa? Czy nieodpowiedni styl odżywiania może przyczyniać się do powstawania zaburzeń płodności? Czy nietolerancja pokarmowa może wpływać na obniżenie płodności, a nawet powodować niepłodność? Jakie testy na nietolerancje pokarmowe warto wówczas wykonać?  

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego