Mamusie luty 2015 ;)
-
WIADOMOŚĆ
-
Lara 82 wrote:Vel widziałam Twoje wyniki są naprawdę dobre. Nie jestem lekarzem ale zawsze miałam coś albo za wysoko albo za nisko więc również wychodzę z założenia, że każdy ma jakieś normy dla siebie. HGB norma dla kobiety jest od 12 a Ty masz 11.7 wiec jak na ciążę wydaje mi się OK. A HGB to nie tylko żelazo to kompozycja wchłaniania żelaza, witaminy C, witamin z grupy B i ferrytyny i myślę, że tu już lekarz musiałby się wypowiedzieć.
Hematokryt, no w ciąży zwiększa się ilość krwi więc ma prawo być obniżony tak mi się wydaje i tak mi tłumaczono. To MPV to nie do końca wiem co to ale też miałam obniżone. A białe ciałka krwi się w ciąży podnoszą. Ale wydaje mi się, że rzadko która ciężarówka ma wszystko w normie
okej dziekuje
a co do HGB co pisalas o wchlanianiu sie roznych rzeczy to ja mialam badanie wczoraj na zelazo, ferrytyne, wit b12 i wyniki wyszly spoko... w normie znaczy -
cath a moze to jeszcze sie cofnie jak nie byly te wyniki mocno zawyzone? mialas tez cukier w moczu i ciala ketonowe?
kurcze ja w nast tyg zrobie -tez sie boje bo u mnie duzo osob w rodzinie ma cukrzyce a moze za duzo jadlam tego kremu czkeoladowego:)
najwyzej Katis zabije:) -
nick nieaktualny
-
*Sylwia wrote:Lara 82 - nie do końca się z toba zgodze odnośnie hematokrytu. Oczywiście że w ciazy zwiększa się ilość krwi. Ale krwinki czerwone i hematokryt powinny byc w normie. Jeżeli nie to trzeba przyjmowac odpowienie preparaty np. żelazo dla kobiet w ciazy. chodzi o to że jak będzie za mało czerwonych krwinek i hematokryt poniżej normy to będzie gorsze dotlenienie płodu i przeplyw skladników odżywczych. Oczywiście jeżeli wyniki będa lekko poniżej normy to nie ma co panikowac ale to jest sygnał że trzeba zaczac dodatkowo cos brać. Oczywiście w pierwszej kolejności ucierpi matka a nie dziecko, ale po co wyniszczac organizm
Ja mam hematokryt 34.2 a norma 36-45
a zelazo mam 82 a norma to 50-170
ferrytyna mam 68.777 norma 4.63-204.00
b12 487 norma 189-883