Zaczynamy znowu starania
-
WIADOMOŚĆ
-
Coconue wrote:Wiesz co dla mnie jest smutne.... ze po moich poronieniach pomocy nie znalazlam u zadnego z lekarzy... tylko tutaj na forum!!! Gdyby nie dziewczyny ktore ukierunkowaly mnie na badania, a potem moja determinacja w poszukiwaniu odpowiedzi to dalej slyszalabym ze te moje dwa poronienia to przypadek. Dobrze ze mam pelen dostep do pubmedu, medlinu, biochemia i genetyka nie sa mi obce.
P.s. wole wierzyc ze mam pecha do lekarzy i jestem wyjatkiem. Rece mi Vertigo opadaja jak lekarz pyta sie po co robilam badania ANA, a w wywiadzie rodxinnym matka i babcia ma chorobe autoimmunologiczna. Nie wiem wtedy czy mam sie smiac czy plakac... czy edukowac lekarza, czy uciekac gdzie pieprz rosnie i szukac nowego.... Mam zle doswiadczenia, ale to pewnie przez to ze nie raz sama musialam diagnozowac swoich pacjentow (jestem dietetykiem) bo lekarze nie dawali rady. Smutne jest tymbardziej to nie jednego pacjenta zdiagnozowalam wysylajac go max na 5 badan.... a lekarze szukali choroby czasami i rok.
Jest to dla mnie zenujace kiedy przychodzi pacjent do dietetyka, szuka pomocy bo lekarze nie moga go zdiagnozowac. A mi wystarczy porzadnie zebrany wywiad... tylko ze ja zbieram wywiad ponad 1h... i nagle okazuje sie ze pacjent ma klasyczne objawy jakiejs choroby...jedno badanie potwierdzajace i jest diagnoza. A pacjent meczyl sie z dolegliwosciami ponad rok. I to nie jest jedna historia, jednego pacjenta.... ja bym ksiazke mogla napisac. I zawsze dziwi mnie to jak mozna bylo przeoczyc tak oczywista sprawe.
Nie mnie oceniać Twoich lekarzy, ja piszę tylko jak to wygląda z mojej perspektywy.