Nie przegap okazji!

Aktywuj abonament Premium w OvuFriend od dziś do 30 listopada a otrzymasz od nas prezent:

Skorzystaj z okazji i wypróbuj nasze nowości - jesteśmy przekonani, że Ci się spodoba! W każdym momencie możesz zrezygnować.

Jesteśmy dla Ciebie i szybko odpowiadamy na każde Twoje pytanie: [email protected]!

Promocja trwa do 30 listopada 2020 roku.

Aktywuj abonament Zamknij
Forum Starając się - ogólne HASHIMOTO
Odpowiedz

HASHIMOTO

Oceń ten wątek:
  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 22 listopada 2015, 00:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziękuję adora :)
    Ciężko będzie odstawić gluten :/ też trafiłam na stronę tlustezycie.pl :) chyba tam są nawet jakieś przepisy :)
    A ciekawe jak się bada nietolerancję glutenu czy laktozy...

    Czytałam też, ze tarczyca wpływa na cały organizm... Jedna lekarka w moim mieście wypisuje euthyrox nas podstawie samego TSH a czytałam ze ważne jest ft3 i ft4, ja przy tsh 2,97 mam niedoczynność.

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 22 listopada 2015, 09:53

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Oczywiscie, ze tarczyca wplywa na caly organizm. Jak odstawilam sztuczne hormony moje tsh wynosilo 13 i powoli spadalo. Ostatni raz jak je badalam a bylo to pol roku temu wyszlo ponad 3. Od tej chwili juz nie badam, skupiam sie jedynie na ft3 i ft4. Wyniki sa coraz lepsze wiec dieta i jeszcze raz dieta! plus suplementy.
    Ponoc sa jakies badanie, ktore wykrywaja nietolerancje ale ich wyniki sa niepewne wiec nie ma wywalac pieniedzy w bloto ale jesli nietolerancja zostaje wykryta to wiadomo, ze ona jest.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 22 listopada 2015, 09:55

  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 22 listopada 2015, 10:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Panchita, uwazalam tak samo, bo w sumie tylko chlebem zylam. Szczerze, to wcale mi go nie brakuje i bardzo szybko przestawilam sie na zdrowa diete. Mozna rowniez poczytac jakie bajki wciskaja nam lekarze odnosnie wartosci zdrowotnych zboz. Szkoda, ze nie wspominaja o kwasie fitynowym w nich zawartym, blokujacym przyswajanie tych minetalow. Nie dosc, ze blokuje mineraly zawarte w powiedzmy zjedzonej kromce a do tego blokuje mineraly zawarte w salatce, ktora zjedlismy razem z ta kromka.
    Szkoda, ze tyle lat bylam nieswiadoma i zniszczylam sobie strasznie zdrowie. Na szczescie jest coraz lepiej i wszystko sie normuje wlacznie z miesiaczkami, bo jak jedno sie spaprze to zaraz drugie.
    Na dokladke moge dodac, ze zalecane przetwory z pelnego przemialu niszcza nasze jelita najbardziej. Rzeczywiscie te luski dzialaja jak szczotka ale raczej druciana.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 22 listopada 2015, 10:07

  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 22 listopada 2015, 10:18

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Z mojego doswiadczenia wynika, ze tsh zalezne jest od diety. Gdy pilam jod moje tsh podnioslo sie wiec zalezne jest nie tylko czy jest niedoczynnosc czy nadczynnosc tarczycy.

  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 22 listopada 2015, 12:59

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kurczę no właśnie czytałam, ze o ile jod dobrze wpływa na niedoczynność tarczycy to nie jest wskazany przy Hashimoto.

    Ja kupuje teraz mąkę pelnoziarnista i orkiszowa z biedronki. Chleb o obniżonej zawartości glutenu (smakuje nie tylko mi, nie muszę kupować różnych rodzai bo mąż też go je), makarony w biedronce tez są gluten free :) i lepiej się czuje :) nie mam wzdęć wcale :)

    U nas będzie ciężko wyeliminować go całkowicie. Bo te mąki bez glutenu niby Magda zawierać go śladowe ilości. Dzisiaj na TVP 1 był program zdrowe życie, czy coś takiego. Było o gotowaniu przy niedoczynności tarczycy. Nie można jeść Polaków owsianych, rzodkiewki, mleka krowiego, kaszy jaglanej, za to wskazana jest gryczana, papryka i warzywa różne.

    Powiedz mi adora, czy można pić mleko uht?

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 22 listopada 2015, 16:37

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Uht to najgorsze dziadostwo. To nawet mlekiem nazwac nie mozna. Ja tego nie tykam. Jezeli mleko to od krowy, niepasteryzowane. Szkoda, ze nie mam mozliwosci aby kupic takie.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 22 listopada 2015, 16:37

  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 24 listopada 2015, 07:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Nie wiedziałam, ze aż tak źle z tym mlekiem.... W większych miastach można dostać prawdziwe mleko z mlekomatu :)

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 24 listopada 2015, 17:41

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Jestem na etapie podnoszenia ferrytyny. Wynik ok 30, niby juz w normie ale za nisko.

  • zwei_kresken Autorytet
    Postów: 4338 5103

    Wysłany: 24 listopada 2015, 18:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    panchita wrote:
    Nie wiedziałam, ze aż tak źle z tym mlekiem.... W większych miastach można dostać prawdziwe mleko z mlekomatu :)
    Jeśli planujesz zbijać przeciwciała dietą, to każde mleko odpada. Nawet to z mlekomatu.

    hashi, pcos, hiperinsulinemia, insulinooporność, trombofilia, 3 x biochemiczna
    pQUlp1.png
  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 25 listopada 2015, 22:22

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    zwei_kresken wrote:
    Jeśli planujesz zbijać przeciwciała dietą, to każde mleko odpada. Nawet to z mlekomatu.

    piję mleko w minimalnych ilościach tylko do kawy i to okazyjnie ;) a po drugie mieszkam na wsi, gdzie pełno rolników. Na chwilę obecną bardziej skupiam się na mące.

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 25 listopada 2015, 22:23

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    adora wrote:
    Jestem na etapie podnoszenia ferrytyny. Wynik ok 30, niby juz w normie ale za nisko.

    Adora, co to znaczy, że podnosisz ferrytynę? Pierwszy raz o tym słyszę ;)
    sorki, że się tak dopytuję, ale kto pyta nie błądzi :)

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 26 listopada 2015, 09:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ferrytyna to bialko magazynujace zelazo w organizmie. Biore zelazo aby ja podniesc. Ludzie z problemami tarczycowymi zazwyczaj maja niski poziom ferrytyny. Czytalam, ze ferrytyna powinna wynosic min 70.

    panchita lubi tę wiadomość

  • Tulipanka Autorytet
    Postów: 490 360

    Wysłany: 27 listopada 2015, 15:16

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    CZeść Dziewczyny,

    pozwolicie, że dołączę do grupy. Ja też mam stwierdzone HASI od 6 msc. Moje ant TG 179, czyli za wysokie. Stosowałam (stosuję) dietę, ale nic nie pomogła. Czy doczytałyście gdzieś, że HASI może być wywołane przez wirusa opryszczki wargowej? Bo niestety mam z nim problem..

    Tuli
    Synuś ur 08.2017 - 3 lata starań
    Córcia ur 11.2019
    PCO, Hashimoto, hiperprolaktyn., celiakia.
  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 27 listopada 2015, 15:48

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Czesc Tulipanka a jaka diete stosujesz i jak dlugo? Hashi moze byc wywolane rowniez szczepieniami, moze byc przez wirusy, stresy. Wiele czynnikow sie na to sklada.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 27 listopada 2015, 15:47

  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 28 listopada 2015, 00:51

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    adora wrote:
    Ferrytyna to bialko magazynujace zelazo w organizmie. Biore zelazo aby ja podniesc. Ludzie z problemami tarczycowymi zazwyczaj maja niski poziom ferrytyny. Czytalam, ze ferrytyna powinna wynosic min 70.

    Muszę się o to zapytać mojego lekarza. Dzięki Adora :)

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • panchita Koleżanka
    Postów: 102 17

    Wysłany: 28 listopada 2015, 00:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tulipanka, ja też kiedyś miałam często opryszczki, kilka razy w roku. Ale od 3 lat jeszcze żadna mi nie wyszła. Ja antyTg mam 40, ale norma w moich badaniach jest do 4, wiec mam 10x więcej

    maj 2014 -> początek starań
    14cs i 15sc -> DUPHASTON
    (20 cs) styczeń 2016 -> CLO, duphaston, pabi dexamethason, glucophage
    Hashimoto, Insulinooporność
    18 maj 2017 udało sie! Z norprolac i femibion
  • Tulipanka Autorytet
    Postów: 490 360

    Wysłany: 30 listopada 2015, 09:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Co do mojej diety, to najpierw byłam 30 dni na diecie paleo (jadłam tylko mięso i warzywa, żadnych węglowodanów, nabiału czy jaj), potem zostałam na diecie bezglutenowej (choć trochę glutenu zawsze gdzieś się domiesza - niestety). Ale na tej ścisłej diecie nie czułam absolutnie różnicy - często jak ktoś jest na diecie bezglutenowej to czuje się lepiej. Zastanawiam się, ze to może nie ten trop..A ta opryszczka daje mi w kość. Przez 3 tyg piłam wywar z lukrecji, podobno jest dobra na choroby autoimmunologiczne, ale wątpię, że dało to jakiś efekt...

    Panchita - 40 to jest nie tak źle, ale fakt - jak jest przekroczone to jest niestety :(

    Tuli
    Synuś ur 08.2017 - 3 lata starań
    Córcia ur 11.2019
    PCO, Hashimoto, hiperprolaktyn., celiakia.
  • adora Autorytet
    Postów: 336 127

    Wysłany: 30 listopada 2015, 10:06

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja tez nie czulam roznicy. To tak szybko nie nastepuje. Po poltora roku moge powiedziec, ze wlosy przestaly wypadac, lepiej sie czuje i mam o wiele wiecej enertgii. Dodam, ze od niedawna moje wegle sa dosc wysokie czyli ok 200. Monika na tlustym pisala, ze osoby z chora tarczyca nie powinny schodzic z nimi za nisko, bo T3 przeksztalca sie w szkodliwy rT3. Szkoda, ze wczesniej tego nie przeczytalam i bylam na diecie tluszczowej.

  • zwei_kresken Autorytet
    Postów: 4338 5103

    Wysłany: 30 listopada 2015, 10:46

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Moja trenerka też zabraniała mi ograniczać węgle właśnie ze względu na tarczycę.

    adora lubi tę wiadomość

    hashi, pcos, hiperinsulinemia, insulinooporność, trombofilia, 3 x biochemiczna
    pQUlp1.png
  • kasieńka_ Koleżanka
    Postów: 39 6

    Wysłany: 30 listopada 2015, 12:15

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Tulipanka wrote:
    Co do mojej diety, to najpierw byłam 30 dni na diecie paleo (jadłam tylko mięso i warzywa, żadnych węglowodanów, nabiału czy jaj), potem zostałam na diecie bezglutenowej (choć trochę glutenu zawsze gdzieś się domiesza - niestety). Ale na tej ścisłej diecie nie czułam absolutnie różnicy - często jak ktoś jest na diecie bezglutenowej to czuje się lepiej. Zastanawiam się, ze to może nie ten trop..A ta opryszczka daje mi w kość. Przez 3 tyg piłam wywar z lukrecji, podobno jest dobra na choroby autoimmunologiczne, ale wątpię, że dało to jakiś efekt...

    Panchita - 40 to jest nie tak źle, ale fakt - jak jest przekroczone to jest niestety :(


    Nieźle, 30 dni na paleo! Właśnie się zastanawiam jak na Twoją psychikę oddziałowuje brak węgli w diecie. Zauważyłaś jakieś "depresje" obniżony nastrój itd?

‹‹ 5 6 7 8 9 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Poronienie - objawy, rodzaje i najczęstsze przyczyny poronienia

Poronienie to przedwczesne zakończenie ciąży, która trwała krócej niż 22 tygodnie. Poronieniem samoistnym kończy się około 10-15% ciąż, przy czym około połowa kończy się jeszcze przed implantacją zarodka w macicy, czyli przed 8 tygodniem. Dowiedz się jakie są przyczyny poronienia, objawy i diagnostyka. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Niedobór kwasu foliowego - zaskakujące wyniki badań

Niemalże każda kobieta starająca się o dziecko ma świadomość, że podczas starań oraz w czasie ciąży powinna suplementować kwas foliowy. Jednak najnowsze doniesienia lekarzy wskazują na duże problemy z jego przyswajalnością. Co to oznacza? Niedobór kwasu foliowego - jakie mogą być tego skutki? Nawet pomimo zażywania kwasu foliowego, kobiety w dalszym ciągu mogą być narażone na ryzyko chorób/powikłań związanych z jego niedoborami. Jak temu zaradzić? Przeczytaj najnowsze doniesienia i zalecenia ginekologów.  

CZYTAJ WIĘCEJ

Ciąża pozamaciczna - czym jest i jakie są objawy ciąży pozamacicznej?

Ciąża pozamaciczna (ektopowa) zdarza się raz na 90-100 przypadków ciąży. Jest to ciąża, która zamiast w macicy rozwija się poza nią. Objawy ciąży pozamacicznej nie są jednoznaczne. Trudno ją czasem rozpoznać, bo na początku objawy są podobne do ciąży o prawidłowym przebiegu. Na późniejszym etapie pojawia się ból podbrzusza, krwawienie oraz brak prawidłowego przyrostu hormonu hCG. 

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego