Forum Męskie sprawy Badanie nasienia
Odpowiedz

Badanie nasienia

Oceń ten wątek:
  • Robotka1 Autorytet
    Postów: 6880 6735

    Wysłany: 13 marca 2014, 08:21

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dojrzała.....my też mamy wizytę 24 marca.....
    wtedy dowiemy się co dalej....
    wiesz że też pomyślałam o kotku??
    będzie to dobra wymówka aby nie myśleć tyle....
    dobrze że wiosna idzie a nie zima....
    więcej czasu na zewnątrz będę spędzać, w ogrodzie przy kwiatach i warzywach....
    znajdę sobie zajęcie aby tylko się oderwać na chwilę ...
    masz rację "to minie" kiedyś mienie....

    POLKOSIA to za duża abstynencja ale poczekaj spokojnie na wynik....może okaże się że jest całkiem okej....gdyby było źle wtedy powtórka.....szkoda tylko kasy na powtórkę bo to nie tanie badanie.

    MONIA nie pomogę-mam całkiem inny problem i chyba nawet tej szansy w totka nie mam się co spodziewać

    qdkkqps699ih7zxn.png
    3i49io4plnxypnm1.png
    I JESZCZE JEST MAJA Z 2008 ROKU:)
  • Blondik Autorytet
    Postów: 5204 4874

    Wysłany: 13 marca 2014, 08:48

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    my mamy wizyte 20 marca
    nasze badanie też średnie,ale przy takiej ilości plemników chyba nie jets najgorzej, co....pomóżcie...to czekanie mnie wykancza ( w nawiasie normy)

    2 dni abstynencji
    objętość: 2, 5ml (> 1,5ml)
    pH: 7,8
    czas upłynnienia : 15min (< 60 min)
    liczba plemników w ml ejakulatu: 43mln ( > 15mln)
    liczba plemników w ejakulacie: 108mln ( >39mln)
    aglutynacja: -

    RUCHLIWOŚĆ
    ogólnie: 62& ( >40%)
    ruch postępowy: 52% (>32%)
    ruch niepostępowy: 10%
    brak ruchu: 38% (norma <60%)

    ŻYWOTNOŚĆ:
    żywe: 79% (> 58%)

    MORFOLOGIA:
    prawidłowe: 3%

    nieprawidłowe główki: 90%
    nieprawidłowe szyjki: 5%
    nieprawidłowe witki: 1%

    8p3o43r8favqs0hl.png
    klz9iei3yk95ggji.png
    Alicja 1.09.2014 (*)
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 14 marca 2014, 18:18

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    XxMoniaXx wrote:
    Hej. Wróciliśmy. Profesor powiedział że nasze szase zajścia w ciąże są jak wygrana w toto lotku :( wszystkie wyniki dużo poniżej normy, polecił wizytę u urologa. Bo mogą tam być jakieś niby guzy czy coś. Nasienie sie szybko upłynnia. Żywotnośc plemników 26 %. Brak ruchu 68 % .
    8% plemników o prawidłowej budowie. Dziewczyny co mamy robić jesteśmy zrozpaczeni i załamani. Boimy sie że dziecko to juz tylko marzenie. 1,2 mln w ml jest plemników. Prosze o pomoc czy mamy jakieś szanse ..naturalnie. Sa jakies osoby o podobnej sytuacji którym sie udało ? czy można tak kiepskie wyniki poprawić ??

    proponuję zmienić lekarza, ale dowcip... a poza tym powinien zlecić badania
    raczej androlog lub endokrynolog będzie potrzebny,
    czy jest bakteria, która niszczy nasienie? zrobić posiew
    komplet hormonów ( u nas to hormony niszczą konkretnie prolaktyna i FSH)
    usg jąder,
    suplementy w ruch, pomagają
    są małżeństwa, które poprawiły wyniki i mają potomstwo

    poczytaj tutaj http://badanie-nasienia.pl/pl/o-badaniu-nasienia/bledy-najczesciej-popelniane-przy-interpretacji-wyniku-badania-nasienia/

    do roboty się bierzcie i zaopatrzcie w wiedzę, bo z lekarzami, to różnie
    trzeba znaleźć właściwego

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 14 marca 2014, 18:23

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Blondik, tobie też polecam lekturę http://badanie-nasienia.pl/pl/o-badaniu-nasienia/bledy-najczesciej-popelniane-przy-interpretacji-wyniku-badania-nasienia/,

  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39244 31303

    Wysłany: 17 marca 2014, 23:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej dziewczyny

    My po usg i konsultacji
    na usg wniosek jest jeden jadra znacznie ponizej normy - jesli chodzi o wielkosc..
    jakas torbiel 3 mm (niby w granicach norm)
    i jakies drobny obszar hipoechogeniczny trudny do jednoznacznej interpretacji.
    po konsultcjach w Krkowie dr Bergier powiedzial ze on nie widzi sznas na potomstwo.. dał nam na badania na testostern, testosteron wolny, DHEAS, beta HCG, markery AFP, i kariotyp, poki co tyle.mamy zrobic wyniki jak wszytsko wyjdzie ok od strony nowotworowej i nic tam nie wyaze to wtedy bedziemy dalej myslec zeby poreperowac testosteron.. widze ze lekarz jest ok.. od strony meskiej..tzn dba o profilaktyke..ale nie mam pewnosci czy jesli wszytskie wyniki nowotowrowe wyjda ok to czy cokolwiek zaproponuje w kwestii np biopsji
    dlatego z mezempostanowilismy ze zrobimy te bdana i bedzie do niego chodzil- bo pozniej ma tylko stawiac sie na kontrole raz na rok na dwa lata zeby wszytsko kontrolowac..a w kwietniu lub maju pojedziemy do dr Wolskiego skonsultowac sie w kwesti czy jest sens robic biopsje

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • XxMoniaXx Autorytet
    Postów: 15445 8423

    Wysłany: 18 marca 2014, 19:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej. My po wizycie u urologa.. no i dostaliśmy promyczek nadziei :)
    zbadał męza.. USG jąder prawidłowe, lewe minimalnie mniejsze od prawego ale spełnia swoje funkcje i taka róznica jest dopuszczalna.
    Wszystko z jego narządami dobrze.
    Rozwinięte prawidłowo, żylaków powązka nasiennego nie ma.
    Przepisał na 10 dni antybiotyki gdyby w jądrach była jakaś infekcja żeby ją wyleczyć, rano mamy brac 1 tabl androvitu, a wieczorem 1 salfazinu.
    MACE będziemy brać nadal. Przepisał hormon testosteron, który ma zażywać przez pierwszy miesiąc 2 razy dziennie abo pobudzić jądra do pracy a następny miesiąc raz dziennie. ograniczyć biały cukier, słodycze do minimum i używki (z tym akurat ie będzie problemu).
    Badanie nasienia zrobić za 3 miesiące. Jak sie uda w między czasie napisac urologowi sms :) powiedział że dużo takich par jak my juz do kontroli za te 3 misiące nie przychodzi bo zaciązą. A profesor robiący badanie nas tak nastraszył choćbyśmy juz nigdy mieli nie miec dzieci.
    Będzie dobrze z Boża pomocą napewno sie uda :)))))) bardzo sie uspokoiłam :)

    f2wl3e5exwv499zn.png
    km5sdf9hllms5iw1.png

    10. 2018r. - c.b
  • Hope2 Przyjaciółka
    Postów: 79 65

    Wysłany: 18 marca 2014, 21:31

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Monia, super! ja też liczę , że uda się z Bożą pomocą :-), a staramy się już wiele, wiele lat. Mąż ma badania hormonów ok, usg ok, ale w posiewie wyszły bakterie i ma brać antybiotyki. Jedziemy do kolejnego androloga w przyszłym tygodniu, bo poprzedni nic nie zlecił - jedynie witaminy, a przecież jak są bakterie to witaminami się nie poprawi nasienia. Wizyta u urologa, badanie hormonów, posiew to wszystko moja inicjatywa. Ehhhh czasami szkoda gadać, ale lekarze nie wszyscy wczuwają się w naszą sytuację, tylko od razu zalecają in vitro - drogę na skróty.... :-( Mam nadzieję, że Bóg nas poprowadzi drogą - chociaż ciernistą, ale do upragnionego celu.

    XxMoniaXx lubi tę wiadomość

    Hope
  • polkosia Autorytet
    Postów: 8465 7383

    Wysłany: 18 marca 2014, 23:12

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    In Vitro - niby na skróty, ale z drugiej strony jak mam w perspektywie kolejne 1,5 roku może i bez efektu czekać, co miesiąc sikać na testy, łudzić się, może znów poronić to szczerze mi się odechciewa i zaczęłam poważnie o tym myśleć...

    A za Was dziewczyny trzymam kciuki! Ja już tracę cierpliwość i chęci na tych lekarzy i badania, a to dopiero początek.

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 18 marca 2014, 23:12

    Klementysia 2015 psn
    Matylda 2016 cc
    Jaśmina 2018 psn
    Aurora - coming soon - luty 2021
  • Maka Autorytet
    Postów: 2316 3079

    Wysłany: 19 marca 2014, 11:33

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    XxMoniaXx wrote:
    Hej. My po wizycie u urologa.. no i dostaliśmy promyczek nadziei :)
    zbadał męza.. USG jąder prawidłowe, lewe minimalnie mniejsze od prawego ale spełnia swoje funkcje i taka róznica jest dopuszczalna.
    Wszystko z jego narządami dobrze.
    Rozwinięte prawidłowo, żylaków powązka nasiennego nie ma.
    Przepisał na 10 dni antybiotyki gdyby w jądrach była jakaś infekcja żeby ją wyleczyć, rano mamy brac 1 tabl androvitu, a wieczorem 1 salfazinu.
    MACE będziemy brać nadal. Przepisał hormon testosteron, który ma zażywać przez pierwszy miesiąc 2 razy dziennie abo pobudzić jądra do pracy a następny miesiąc raz dziennie. ograniczyć biały cukier, słodycze do minimum i używki (z tym akurat ie będzie problemu).
    Badanie nasienia zrobić za 3 miesiące. Jak sie uda w między czasie napisac urologowi sms :) powiedział że dużo takich par jak my juz do kontroli za te 3 misiące nie przychodzi bo zaciązą. A profesor robiący badanie nas tak nastraszył choćbyśmy juz nigdy mieli nie miec dzieci.
    Będzie dobrze z Boża pomocą napewno sie uda :)))))) bardzo sie uspokoiłam :)

    Monia a jaki u Was problem? Jeżeli można zapytać...

    ckaik0s3070dl07t.png
  • XxMoniaXx Autorytet
    Postów: 15445 8423

    Wysłany: 19 marca 2014, 14:55

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Mało plemników, upłynienie natychmiast i wszystkie normy zaniżone. Musimy intesywnie poprawić ilośc i jakośc plemików.

    f2wl3e5exwv499zn.png
    km5sdf9hllms5iw1.png

    10. 2018r. - c.b
  • Robotka1 Autorytet
    Postów: 6880 6735

    Wysłany: 19 marca 2014, 16:42

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    XxMoniaXx wrote:
    Mało plemników, upłynienie natychmiast i wszystkie normy zaniżone. Musimy intesywnie poprawić ilośc i jakośc plemików.
    a czym poprawiacie parametry? np to upłynnienie??

    qdkkqps699ih7zxn.png
    3i49io4plnxypnm1.png
    I JESZCZE JEST MAJA Z 2008 ROKU:)
  • XxMoniaXx Autorytet
    Postów: 15445 8423

    Wysłany: 19 marca 2014, 22:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Robotka1 wrote:
    a czym poprawiacie parametry? np to upłynnienie??
    urolog dał antybiotyki , androvit, bierzemy mace, i hormon testosteron. Oby pomogło :)

    f2wl3e5exwv499zn.png
    km5sdf9hllms5iw1.png

    10. 2018r. - c.b
  • Robotka1 Autorytet
    Postów: 6880 6735

    Wysłany: 20 marca 2014, 11:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    kurde odebraliśmy wyniki....ogolnie w normie ale prolaktyna za wysoka...norma coś powyżej 400 a on ma około 520;/
    do tego FSH 0,1 przy normie (1.5-12.4)
    LH 0,34 norma 1.7-8,6
    masakra załamana znowu jestem...nawet nie wiem co te wyniki znaczą;/

    qdkkqps699ih7zxn.png
    3i49io4plnxypnm1.png
    I JESZCZE JEST MAJA Z 2008 ROKU:)
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39244 31303

    Wysłany: 20 marca 2014, 11:45

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Robotka mozliwe ze dadza mezowi na zbicie prolaktyny bromergon
    z tego co kojarze niskie FSH to niewydolnosc przysadki mozgowej - ale u was moze tobyc spowodowane tymisterydami . moze one blokuja przysadke ?
    A testosteron mial robiony ??

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Robotka1 Autorytet
    Postów: 6880 6735

    Wysłany: 20 marca 2014, 12:28

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Aniu własnie testosteronu nie robiliśmy bo nam każdy odradzał że i tak wynik wyjdzie zerowy i niemiarodajny.
    tak masz rację trochę czytam i wynika z tego że bo przez sterydy i nazywa sie to hipogonadyzm czegoś tam.

    ciekawi mnie skąd facet moze mieć podwyższoną prolaktynę. no ale pewnie tak jak mówisz dostanie bromka....tez tak zakładam.

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    qdkkqps699ih7zxn.png
    3i49io4plnxypnm1.png
    I JESZCZE JEST MAJA Z 2008 ROKU:)
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39244 31303

    Wysłany: 20 marca 2014, 12:34

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A my dostalismy sie na 9 maja do genetyka w Łodzi i zaoszczedzimy na badaniach genetycznych 2000 zł ;) ufff..ulzylo mi troche .. teraz tylko niech markery zrobi i zeby bylo ok ..

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39244 31303

    Wysłany: 20 marca 2014, 12:35

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    mysle ze moze jakos uda sie u Was przywrocic te hormony :)

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Robotka1 Autorytet
    Postów: 6880 6735

    Wysłany: 20 marca 2014, 12:44

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ania co za szczęście z tym genetykiem:) dobrze to zrobiliście że można tyle kasy zaoszczędzić:)
    u nas markery na szczęście wyszły okej.
    zresztą dziś wieczorem będę widzieć wyniki na własne oczy bo puki co przez telefon mi tam część podyktował.
    zapisaliśmy się na razie do urologa z wynikami i myślę że puki co przez dwa miesiące mąż będzie do niego chodził a potem gdy powtórzymy badanie nasienia pojedziemy do krakowa:)
    jestem pełna nadziei:)

    Ania_84 lubi tę wiadomość

    qdkkqps699ih7zxn.png
    3i49io4plnxypnm1.png
    I JESZCZE JEST MAJA Z 2008 ROKU:)
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39244 31303

    Wysłany: 20 marca 2014, 12:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    A jakie dkladnie robiliscie markery ?? AFP i beta HCG ??
    I ile czekaliscie na wyniki ??

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 20 marca 2014, 12:51

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
  • Ania_84 Autorytet
    Postów: 39244 31303

    Wysłany: 20 marca 2014, 12:50

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ja sie strasznie boje tych markerow.. u meza w rodzinie jest sporo zachorowan na raka i po rpostu ta mysl mnie przeraza :(

    Bezplemnikowcy też mają dzieci ;) 35odc.
    1 podejście (31.12.15) - cb
    2 Podejście (24.05.16) :) 13dpo beta 66,72/ 15dpo 183,22 19dpo 1432,94
    74dii09kx3vbi21s.png
    Novum Wawa
‹‹ 68 69 70 71 72 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Poronienie - stres, obniżony nastrój i depresja po poronieniu.

Poronienie - bolesna strata, często przeżywana w ukryciu, samotności, niezaopiekowana i nienazwana. Dlaczego jest taka trudna? Czy kobieta, która straciła swoje dziecko jeszcze przed przyjściem jego na świat, ma prawo do żałoby? W jaki sposób sobie z nią poradzić? Jak przetrwać? Co zrobić, kiedy pojawi się depresja po poronieniu? Dowiedz się dlaczego warto pozwolić sobie na przeżycie żałoby i gdzie szukać pomocy. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Poronienie - objawy, rodzaje i najczęstsze przyczyny poronienia

Poronienie to przedwczesne zakończenie ciąży, która trwała krócej niż 22 tygodnie. Poronieniem samoistnym kończy się około 10-15% ciąż, przy czym około połowa kończy się jeszcze przed implantacją zarodka w macicy, czyli przed 8 tygodniem. Dowiedz się jakie są przyczyny poronienia, objawy i diagnostyka. 

CZYTAJ WIĘCEJ

Koronawirus a problemy z płodnością - o emocjach w obliczu pandemii

Pandemia koronawirusa szczególnie mocno uderza w pary starające się o dziecko lub zmagające się z niepłodnością. Jak radzić sobie z emocjami w tym trudnym czasie? Na czym skupić swoją energię i uwagę? Jak obecny czas może przysłużyć się płodności? Czy z obecnej sytuacji można wyciągnąć dobrą lekcję? O tym wszystkim opowiada doświadczona psycholog, każdego dnia wspierająca pary w drodze do rodzicielstwa - Justyna Kuczmierowska. 

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego