Starania po poronieniu 2025
-
WIADOMOŚĆ
-
Haloes wrote:Dzięki za odpowiedź❤️ Z jednej strony się zastanawiam, bo wiadomo, że badania swoje kosztują, ale z drugiej strony nie chcę żałować że czegoś nie sprawdziłam, a mogłoby to wpłynąć na kolejną stratę w przyszłości, której mogłabym zapobiec.
Lekarz na tamtej wizycie nic nie wspomniał o badaniach immunologocznych, więc trochę nie wiem jak się za to zabrać i jakie badania zrobić. Nie jestem pewna tez czy lekarz w ogóle ma w tym doświadczenie czy musiałabym szukać jakiegoś wyspecjalizowanego w tym oddzielnie ginekologa bądź immunologa. Widziałam, że pojawiały sie na grupie różne nazwiska m.in. Jerzak. Czy dobrze Cię zrozumiałam że problemy immunologiczne zazwyczaj wywołują poronienia w pierwszych tygodniach ciąży?
Po poronieniu zaczęłam się trochę dowiadywać, że w rodzinie były osoby, które przeszły kilka poronień i martwych urodzeń. Paraliżuje mnie trochę strach, że miałabym przez to znowu przechodzić, a nawet potencjalnie w późniejszych etapach i że całą ciążę może towarzyszyć mi strach, że w każdej chwili może się coś stac złego… z drugiej strony nie chciałabym się poddawać i jak najszybciej wrócić do starań.
Wszystkie kobiety to prawdziwe siłaczki i mam nadzieje, że każda z nas odnajdzie swoje szczęśliwe zakończenie ❤️
Immunologia jest dość świeża w strefie płodności. Mało który lekarz się orientuje w temacie a po konkretną poradę i leki i tak trzeba iść do immunologa. Pomyślałam sobie teraz o taki porównaniu. Kiedyś zanim odkryto konflikt serologiczny, kobiety umierały w ciąży. Dzisiaj w standardzie jest wykluczenie konfliktu serologicznego i podawanie antyglobulin. Myślę że kiedyś będzie też tak z immunologia, natomiast póki co ginekolodzy albo o tym nie wiedzą albo bywają sceptyczni.