Forum Starając się - ogólne Staraczki 2018 ;) vol2
Odpowiedz

Staraczki 2018 ;) vol2

Oceń ten wątek:
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 19:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marza89 wrote:
    Hej dziewczyny, odebrałam wyniki krwi. Robiłam w 3 dniu okresu:
    TSH 2.584 normy 0,350 - 4,940
    FSH 4,11 normy faza folikularna 3,03 - 8,08
    Środek cyklu 2,55 - 16,69
    Faza lutealna 1,38 - 5,47
    LH 11,42 normy faza folikularna 1,80 - 11,78
    Szczyt w środku cyklu 7,59 - 89,08
    Faza lutealna 0,56 - 14,00
    Prolaktyna 27,16 normy 5,18 - 26,53
    Co sądzicie?


    Jak na moje oko to tylko prolaktyna coś za wysoka, ale tak to wygląda ok. Można by ją troszkę zbić. Ale to można witaminami przy takim małym przekroczeniu.

    Marza89 lubi tę wiadomość

  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 19:52

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Marza, Tsh masz za wysokie i przez to prolaktyna też zawyżona. Dla starających się Tsh musi być poniżej 2 a najlepiej ok. 1. Wiem to na pewno bo sama mam niedoczynność tarczycy od 8 lat. Nie patrz na normy laboratorium. Najlepiej udaj się do endokrynologa-ginekologa.

    Marza89 lubi tę wiadomość

  • Marza89 Autorytet
    Postów: 1495 1772

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 21:05

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziękuję dziewczyny :) zobaczę co mi ginekolog powie, 18 czerwca mam wizytę i monitoring :)

    Pomarańczka83 lubi tę wiadomość

    Aniołek [*] - 6 tydz./ PCOS, Bhcg 29. 06 / 10 dpo - 19, 13 dpo-120, 15 dpo-420, 20 dpo-4228
    Laura 💕 03.03.2019 😍 3410g 😍 53cm😍
    jon7a04.png
  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 21:24

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dobrze, że idziesz do lekarza. Na pewno coś zaradzi:)

    Marza89 lubi tę wiadomość

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 21:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Pomarańczka83 wrote:
    Marza, Tsh masz za wysokie i przez to prolaktyna też zawyżona. Dla starających się Tsh musi być poniżej 2 a najlepiej ok. 1. Wiem to na pewno bo sama mam niedoczynność tarczycy od 8 lat. Nie patrz na normy laboratorium. Najlepiej udaj się do endokrynologa-ginekologa.
    Kurcze, w wieku 19 lat mialam 4,61 pozniej 4,21 i lekarze mowili ze jest ok a w takim razie trzeba to sprawdzić....

  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 21:57

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    To zdecydowanie nie jest ok :( poczytaj wątek o tsh. Przy takim jak miałaś lekarze powinni już wdrożyć leczenie. Co to za konowały były?

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 22:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Pomarańczka83 wrote:
    To zdecydowanie nie jest ok :( poczytaj wątek o tsh. Przy takim jak miałaś lekarze powinni już wdrożyć leczenie. Co to za konowały były?
    nie wiem... było w górnej granicy normy to nic nie powiedzieli :( w takim razie zrobie sobie pakiet tarczycowy jutro i zadzwonie do mojej ginekologm bo czekać do września na oddział egno-gino to moze bez sensu w takim razie, co myslicie?

  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 22:14

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Te normy co podaje laboratorium nie są normami dla starających się o ciążę. Ja jak u mnie wykryli niedoczynność miałam wysoko tsh co nie zmienia faktu że prof. do którego trafiłam mówił że w moim wieku wtedy 28 lat powinnam mieć ok 1.5. A wcale nie starałam się o ciążę wtedy. Jak już się starałam to udało się przy poziomie 0.8 bodajże. Więc jak masz możliwość do zadzwoń do swojej gieni i powiedz o wynikach.

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 22:32

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Pomarańczka83 wrote:
    Te normy co podaje laboratorium nie są normami dla starających się o ciążę. Ja jak u mnie wykryli niedoczynność miałam wysoko tsh co nie zmienia faktu że prof. do którego trafiłam mówił że w moim wieku wtedy 28 lat powinnam mieć ok 1.5. A wcale nie starałam się o ciążę wtedy. Jak już się starałam to udało się przy poziomie 0.8 bodajże. Więc jak masz możliwość do zadzwoń do swojej gieni i powiedz o wynikach.
    Ciężko jest zbić w takim razie poziom TSH? I rozumiem, że wyższy poziom uniemożliwia zajście w ciąże? Dobrze, że trafiłam akurat na Twój wpis bo nawet bym nie wiedziała, choć może się okazać, że każe mi czekać na pełną diagnostykę tyle czasu :(

    Pomarańczka83 lubi tę wiadomość

  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 22:43

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Malwa, mam koleżankę która aktualnie się stara i w marcu zrobiła badania tsh wyszło jej 4.72 także jeszcze w normie laboratoryjnej ale gin-endo kazał już brać leki by zbić poniżej 2. Zapisał jej Euthyroxu 25, miała brać przez 5 tyg i potem zbadać krew - wyszło jej 2.88 ale to nadal było za dużo więc zwiększyła dawkę leku do 50 i jak zbadała po 4 tyg to ma poziom 1.32. Więc już powinno być dobrze. 15 czerwca ma mieć okres ale może już się jej udało zafasokować więc póki co trzymam za nią kciuki :)

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 11 czerwca 2018, 23:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Czesc dziewczyny no z tym tsh nie jest tak do końca ze musi byc poniżej 2 a.najlepiej 1 bo rowniez mam niedoczynnosc i kiedy miałam wynik 1.02 później poniżej 1 później 1.0 nie mogłam zajść w ciaze a wynik idealny do ciąży , ale kiedy nie wiedziałam ze sie udało mialam ponad 2.50 czyli wychodzil za wysoki, wiec nie ma reguły bo i mozna zajść w ciaze jak sie ma ponad 5 znam przypadki.

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 05:20

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Paulka89 wrote:
    Czesc dziewczyny no z tym tsh nie jest tak do końca ze musi byc poniżej 2 a.najlepiej 1 bo rowniez mam niedoczynnosc i kiedy miałam wynik 1.02 później poniżej 1 później 1.0 nie mogłam zajść w ciaze a wynik idealny do ciąży , ale kiedy nie wiedziałam ze sie udało mialam ponad 2.50 czyli wychodzil za wysoki, wiec nie ma reguły bo i mozna zajść w ciaze jak sie ma ponad 5 znam przypadki.

    Moja chrzestna ma Hashimoto i zaszła przy poziomie TSH powyżej 3.

  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 06:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Może są takie przypadki ale rzadko. Poza tym może dojść do poronienia. A przy wyniku Tsh 5 byłabym się że dziecko będzie uposledzone.

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 08:02

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Pomarańczka83 wrote:
    Może są takie przypadki ale rzadko. Poza tym może dojść do poronienia. A przy wyniku Tsh 5 byłabym się że dziecko będzie uposledzone.
    Zrobiłam rano badania. Pewnie czeka mnie kilka miesięcy zbijania tsh? Czy lepiej wstrzymać się że staraniami?

  • Pomarańczka83 Ekspertka
    Postów: 194 84

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 08:11

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Poczekaj na wynik. Może nie jest źle. Jak już będziesz coś wiedziała to daj nam znać.

  • Marza89 Autorytet
    Postów: 1495 1772

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 10:42

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Pomarańczka83 wrote:
    Malwa, mam koleżankę która aktualnie się stara i w marcu zrobiła badania tsh wyszło jej 4.72 także jeszcze w normie laboratoryjnej ale gin-endo kazał już brać leki by zbić poniżej 2. Zapisał jej Euthyroxu 25, miała brać przez 5 tyg i potem zbadać krew - wyszło jej 2.88 ale to nadal było za dużo więc zwiększyła dawkę leku do 50 i jak zbadała po 4 tyg to ma poziom 1.32. Więc już powinno być dobrze. 15 czerwca ma mieć okres ale może już się jej udało zafasokować więc póki co trzymam za nią kciuki :)
    Kurde mam nadzieję, że dostanę coś na zbicie i będzie już dobrze :) ale i tak mi spadło bo półtora miesiąca temu miałam 3.28 TSH ;)

    Aniołek [*] - 6 tydz./ PCOS, Bhcg 29. 06 / 10 dpo - 19, 13 dpo-120, 15 dpo-420, 20 dpo-4228
    Laura 💕 03.03.2019 😍 3410g 😍 53cm😍
    jon7a04.png
  • Kolorowaola Ekspertka
    Postów: 191 153

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 11:09

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    W sobotę dowiedziałam się o ciąży, wczoraj robiłam tsh podskoczyło na 4,5 :/ jutro wizyta u endo

    km5sroeqr29ccbje.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 11:18

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Kolorowaola wrote:
    W sobotę dowiedziałam się o ciąży, wczoraj robiłam tsh podskoczyło na 4,5 :/ jutro wizyta u endo
    Gratuluję! A przed miałaś ile?

  • Kolorowaola Ekspertka
    Postów: 191 153

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 11:22

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    2,8 :( dlatego byłam zapisana na 13 czerwca do endo, a tu się udało z ciążą

    km5sroeqr29ccbje.png
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 12 czerwca 2018, 11:38

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Już wiadomo... Dziewczyny tsh 5.1 :(

    Wiadomość wyedytowana przez autora: 12 czerwca 2018, 11:39

‹‹ 135 136 137 138 139 ››
Zgłoś post
Od:
Wiadomość:
Zgłoś Anuluj

Zainteresują Cię również:

Adaptogeny - Ashwagandha, Korzeń Maca, Shatavari

Każdego dnia przybywa par, które po wieloletnich staraniach o dziecko, osiągają swój cel dzięki unikalnym ziołom - adaptogenom. Powiedzmy sobie otwarcie: kto sprawniej przywróci ład i porządek w świecie sztucznie zdezorganizowanym przez człowieka, jak Matka Natura? Świetnie, że zaczynamy korzystać z jej pomocy. Jeśli to zagadnienie nie jest Ci jeszcze znane, koniecznie przeczytaj artykuł do końca.          

CZYTAJ WIĘCEJ

Zaburzenia hormonalne - 8 najczęstszych objawów

Zaburzenia hormonalne - jakie są ich najczęstsze objawy? Które objawy powinny Cię skłonić do wizyty u lekarza i diagnostyki w kierunku zaburzeń hormonalnych? Jakie są najczęstsze przyczyny braku równowagi hormonalnej i jak wygląda leczenie? 

CZYTAJ WIĘCEJ

Klinika niepłodności - 50 pytań, na które warto znać odpowiedź przy pierwszej wizycie.

Chciałabyś mieć pewność, że dobrze przygotowałaś się do swojej pierwszej wizyty u lekarza, dotyczącej problemów z zajściem w ciążę? Skorzystaj z naszego formularza płodności  – są to pytania, które dobry specjalista prawdopodobnie zada Ci podczas pierwszej wizyty , która pomoże zdiagnozować niepłodność. W ten sposób o niczym nie zapomnisz i będziesz mieć pod ręką wszystkie szczegóły dotyczące Twojego zdrowia, płodności lub historii chorób w Twojej rodzinie!       

CZYTAJ WIĘCEJ
Fundusze Europejskie: Inteligentny Rozwój Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego