Lipiec 2017
-
WIADOMOŚĆ
-
krolikan wrote:wręcz przeciwnie
przy umowie na czas określony, pracodawca przedłuża ją obowiązkowo do dnia porodu. Ten fakt powoduje, że w dniu porodu podlegasz ubezpieczeniu, więc na 10000% ZUS wypłaca Ci zasiłek macierzyński - za czas trwania urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego..
No to supertak więc nie mam się czego obawiać za bardzo
a powiedz mi jakieś papiery będę musiała składać do ZUSu czy to wszystko zakład załatwia?
Wybacz ale ja jestem zielona z tego tematu
-
Anga1989 wrote:Czyli rozumiem, że jeżeli mam umowe o pracę do końca czerwca 2017 to zakład mi umowę przedłuży do czasu porodu a potem nie będę sie zaliczać do urlopu macierzyńskiego?
Faktycznie do dnia porodu pracodawca ma obowiązek przedłużyć Ci umowę i wtedy ona się kończy. Jednak nie tracisz prawa do macierzyńskiego i rodzicielskiego ponieważ w dniu porodu byłaś ubezpieczona. Musisz tylko złożyć wszystkie dokumenty już nie do pracodawcy tylko do ZUS-u i to już bezpośrednio ZUS wyliczy Ci macierzyński i będzie go wypłacał. Oczywiście potwierdź to sobie w ZUS-ie, ale jestem pewna, że tak jest bo w zeszłym roku pomagałam bratowej ogarnąć wszystkie papiery w tej sprawie do ZUS-u.
Anga1989 lubi tę wiadomość
9 cs.
[img][/img]
-
Anga1989 wrote:No to super
tak więc nie mam się czego obawiać za bardzo
a powiedz mi jakieś papiery będę musiała składać do ZUSu czy to wszystko zakład załatwia?
Sama w ZUSie będziesz musiała to załatwić - ale Panie są tam w tej kwestii bardzo pomocne i podpowiedzą Ci jakie druki i jakie dokumenty będziesz musiała dostarczyć. Proponuje Ci wybrać się do ZUS-u np. w 8 mc bo będzie Ci to wtedy łatwiej przygotować, później tylko powpisujesz daty, dołączysz świadectwo pracy i akt urodzenia dziecka.Anga1989 lubi tę wiadomość
9 cs.
[img][/img]
-