X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum Poronienie Ciąża pozamaciczna ( ektopowa)
Odpowiedz

Ciąża pozamaciczna ( ektopowa)

Oceń ten wątek:
  • Janinka Autorytet
    Postów: 605 264

    Wysłany: 24 października 2020, 16:27

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Bella1290 wrote:
    Dziewczyny, jestem zalamana wczoraj lekarz mi postawil siagnoze ciazy pozamacicznej, 5 tydz a pecherzyk w jajowodzie ma 22mm! Strasznie sie boje, on chce zebym robola co 2 dni bete i progesteron bo nowi ze na 99 proc jest pewny ze pozamaciczna ale chcialby na 100 proc wiedziec powiedzcie czy tez mialyacie te hormony oznaczane w pozamacicznej i co tam bylo nie tak? Bo w becie to slyszalam ze nawet jak prawidlowo wzrasta i tak moze byc cp.... Boje sie okropnie ze mi usuna jajowod.
    Bella1290 najważniejsze, ze jesteś pod kontrolą! Moja historia w skrócie: pozytywny test w dniu spodziewanej miesiączki, po kilku dniach plamienie. Początkowo (przed USG) lekarz podejrzewał wczesne poronienie. Plamienie ciąg dalszy. Beta 1096, po 2 dniach 2225. Plamienie nie ustaje. USG pokazuje zarodek w jajowodzie. Jazda do szpitala. W szpitalu znowu beta, znowu prawidłowy przyrost. 2 dni czekania- lekarze boją się ciąży heterotopowej (dwa zarodki - jeden w jajowodzie, drugi w macicy). Po 2 dniach brak zarodka w macicy, tylko ten w jajowodzie. Beta spada nieznacznie sama (do Ok. 3000 jednostek). Decyzja o podaniu chemii (metotreksat), bez operacji, żeby nie naruszać jajowodu. Zastrzyk, beta, zastrzyk beta.
    Niestety, brak reakcji, decyzja o operacji. W trakcie jajowód pęka, krwawienie do otrzewnej. Decyzja o usunięciu lewego jajowodu.
    Będzie dobrze - ważna kontrola. Jest możliwość właśnie podania chemii, bez operacji. Nie zawsze to działa, ale często wystarczy. Czasem CP sama ulega poronieniu. Najważniejszy spokój. Rozpisałam się. Daj znać, jakie masz jeszcze pytania.

    14cs CP, ostał się 1 jajowód
    2cs po operacji
  • Bella1290 Koleżanka